800 mb en mijn liteon 16x10x40 met nero 5.5.7.2

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
ik weet dat de vraag al x keer is voorbij gekomen, kheb zo'n beetje al die topics ook wel doorgelezen en van alles geprobeerd maar het lukt me maar niet..

kheb hier een 'platinum cd-r 90 min/800mb', ik draai nero 5.5.7.2 en wil met mijn bovengenoemde cd-brander zo'n 750 MB op een cd gooien, zou toch makkelijk moeten kunnen :)

wat heb ik al gedaan?
• enable overburn 'disc at once' burning staat aangevinkt (bij expert features), daaronder heb ik de max cd lengt op 89 min 59 sec gezet.
• bij General heb ik 'check for correct CD format before burning' al afgevinkt en heb ik de yellow marker op 80 minuten gezet en de red marker om 90 minuten

en toch krijg ik nadat ik op ' ' klik de error 'There is not enough space to burn this compilation onto this medium....'

hoe kan dit? welke setting ben ik vergeten? :?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zodra je die error krijgt moet je de CD erin terug duwen, en dan vraag nero of je overburn aan wilt zetten.

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
als ik de cd er terug in duw dan krijg ik nog een keer de melding dat er te weinig ruimte is op de cd :?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

"Disk at once" ook geselecteerd voordat je gaat branden?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Bepaal eerst de maximale capaciteit van je CD en vul dan die waarde in, net een seconde minder.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 21:19 schreef Fireman het volgende:
Bepaal eerst de maximale capaciteit van je CD en vul dan die waarde in, net een seconde minder.
en hoe doe ik dat? ik heb reeds 89.59 ingevuld..

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 19:02 schreef Gutteguttegut het volgende:
"Disk at once" ook geselecteerd voordat je gaat branden?
dit heeft het hem gedaan! doordat nero standaard multi-session disks wou maken stond ie ingesteld op 'track-at-once', na dit in 'disk-at-once' te hebben veranderd deed ie het! :P

1000x dank! *D

• Fireman

Fireman

Op dinsdag 11 juni 2002 21:35 schreef Sequence het volgende:

[..]

en hoe doe ik dat? ik heb reeds 89.59 ingevuld..
Ga naar Ahead Nero -> Nero toolkit -> Nero cdSpeed -> extra -> Overburn test. Even laten testen en je hebt je overburn waardes.

Laat even weten of het gelukt is.

• Fireman

Fireman

Wel goed in de gaten houdn want je weet niet wat er gebeurt als je als nog een te kleine cd erin hebt en toch gaat over burnen.

Iemand ervaring met een te kleine CD overburnen?

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
ah, ik heb het niet getest, ik durfde het ook zo wel aan want 750 mb op een cd waarop staat dat er 800 op kan durfde ik wel aan :)

kzou trouwens niet weten wat er gebeurd als je te ver overburnt, maar ik durf te gokken dat heb absoluut niet goed is voor je brander :o

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 11 juni 2002 22:00 schreef Sequence het volgende:

[..]

dit heeft het hem gedaan! doordat nero standaard multi-session disks wou maken stond ie ingesteld op 'track-at-once', na dit in 'disk-at-once' te hebben veranderd deed ie het! :P

1000x dank! *D
Geen dank :)
(€, $ of £ is ook altijd welkom :7 )

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Als je te ver brandt, dan "valt" de laser van de plaat (je krijgt dan een foutmelding in de trant van 04/44/xx, hardware error), en je plaat is om zeep. Je brander gaat daarvan niet kapot.
Enkel als het een audio plaat is en al het grootste deel van de LeadOut geschreven is, dan is die plaat nog soms afspeelbaar, ook na de genoemde fout.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-04 14:33

cruncher

wanna crunch someone?

Bij mijn liten 16x10x40 wilde nero en brander niet verder dan 82:59 en uiteraard in disc at once methode....

Mochtie afbreken bij het schrijven van de lead-out, geen nood vaak doet de cd het dan nog wel....

can you read my mind?

Pagina: 1