Midi-thru functionaliteit

Pagina: 1
Acties:

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Topicstarter
Search gebruikt.

Ik zit met het volgende probleem. Eerst ff de specs:

-Pc1: Sequencer, 1x midi-out, 1x midi in
-Pc2: Synthesizer (Reason), 2x midi-out, 2x midi in
-Aan pc2 hangt nog een Mc303 en een Cs2x

Wat ik wil:

Vanuit Pc1 (Sequencer):

-Midi-kanaal 1 t/m 10 naar Pc2 (Reason)
-Midi-kanaal 10 t/m 13 naar Pc2 Midi-out 1 -> Mc303
-Midi-kanaal 13 t/m 16 naar Pc2 Midi-out 2 -> cs2x

Methode:

-Een programma (Draaiende op PC2 dus) dat afhankelijk van welk kanaal er binnenkomt vanaf Pc1, deze doorstuurd naar een opgegeven midi-out. Dus bijvoorbeeld als het kanaal 14 binnenkomt mag deze naar midi-out 2.

Er bestaan verschillende programma's om te regelen dat alles wat op een bepaalde midi-poort binnenkomt via een andere midi-poort er weer uitgestuurd wordt, maar dit is voor mij helaas niet voldoende. Ik moet het dus per kanaal (of range) kunnen regelen.

Wie weet hier een oplossing/programma voor?

Download my music on SoundCloud

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

zoiets ?

My Discogs

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Uhm, zocht het meer in de software hoek eigenlijk. Zie je, het voorkomt namelijk dat ik mijn sequencer PC helemaal vol moet gaan stouwen met midi-poorten of dit soort apparaatjes moet kopen.

Iemand?

Verwijderd

ik weet niet of je MIDI-OX kent, maar deze (gratis) tool wordt door de makers omschreven als "the world's greatest all-purpose MIDI Utility". Ik gebruik het zelf alleen voor virtuele midi-poorten maar je kunt er nog heel veel meer mee.

Kijk er eens naar: http://www.midiox.com/ (bij MIDI-Yoke)

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 19:56 schreef MrShaggy het volgende:
ik weet niet of je MIDI-OX kent, maar deze (gratis) tool wordt door de makers omschreven als "the world's greatest all-purpose MIDI Utility". Ik gebruik het zelf alleen voor virtuele midi-poorten maar je kunt er nog heel veel meer mee.

Kijk er eens naar: http://www.midiox.com/ (bij MIDI-Yoke)
kun je trouwens niet alles naar je synths sturen (met behulp van wat midi-thru gedoe) en op die dingen zelf instellen op welke kanalenze moeten reageren?

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Is ook een van de mogelijkheden maar voor die Mc303 is het me nog niet gelukt. Zal straks ff naar dat proggeltje kijken thanks!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
edit:

laat maar
Pagina: 1