Op zaterdag 15 juni 2002 07:08 schreef polaris het volgende:
[..]
Maar dat blijft het niet. In de nieuwe auteurswet wordt het omzeilen van beveiligingen verboden, ook als dat voor volkomen legale doeleinden gebeurt.

Helaas moet ik je gelijk geven. In dat opzicht ziet de toekomst er niet erg rooskleurig uit.
Het anti copie protectie systeem, ook wel Digital Watermarks genoemd, wordt niet alleen reeds voor DVD video's toegepast, maar zal binnen afzienbare tijd ook voor alle CD Audio's en ook foto's en andere te beschermen oeuvres toegepast worden.
Dan kun je al deze zaken nog alleen maar bekijken of afluisteren met apparatuur die een hardware copy protection systeem bezitten. De computer kun je dan wel vergeten.
In de U.S.A. zijn er al mensen die dit systeem gekraakt hebben, maar die worden ongenadig door de companies die de auteursrechten willen beschermen en de FBI op de hielen gezeten en met zware gevangenis straffen bedreigd als ze hun resultaten openbaar willen maken.
Dat is ook de reden dat ik na weken en weken zoeken op internet nog steeds niets gevonden heb om dit probleem op te lossen.
Ik weet niet hoe de situatie in Nederland is(ik woon in Frankrijk), maar hier wordt er op elke CD-R, CD-RW, DVD-R en DVD-RW extra belasting geheven i.v.m. de auteursrechten.
Dus als ik volkomen legaal een DVD film in de winkel koop en een DVD-R om een backup copie te maken, dat betaal ik in wezen twee keer de auteursrechten, echter ik kan geen copie maken en de DVD film niet op mijn computer afspelen.
Dit vind ik absoluut onacceptabel.
Wat is jullie mening hierover?