Toon posts:

DVD copie protectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn recente DVD's niet op mijn computer afspelen vanwege de "copy protection".
Oudere DVD's, dus zonder copy protection, werken wel prima op mijn computer.
Op mijn DVD salon draaien alle DVD's zonder probleem, omdat in de dvd salon een "hardware copy protection" aanwezig is,
die natuurlijk niet in mijn computer aanwezig is!
Heeft iemand een hard/software oplossing voor dit probleem?
Bij voorbaat mijn dank.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Dat is gewoon het kraken van beveilingen, dat mag toch niet hier :?

Btw : welkom op GoT, goeie eerste post.. Ik raad je aan eerst de FAQ te lezen, hij is lang maar de moeite waard :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
sjees lees faq ! je begint al goed.. |:(

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je ook vertellen om welke DVD's het gaat?

Het schijnt dat de nieuwste versie van DVDgenie dit probleem heeft opgelost, maar ik kan in de war zijn met een andere beveligingstruuk.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:26

Wildfire

Joy to the world!

Als je nou gewoon eens WinDVD of PowerDVD installeert dan is er niets aan de hand.

Hoe probeer je ze trouwens momenteel af te spelen?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07-2025

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Vast iets softwarematigs, misschien een foute codec op je pc?

Verwijderd

Regio verkeerd ingesteld :?

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 18:28 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Dat is gewoon het kraken van beveilingen, dat mag toch niet hier :?

Btw : welkom op GoT, goeie eerste post.. Ik raad je aan eerst de FAQ te lezen, hij is lang maar de moeite waard :)
Sorry hoor, maar ik vind hier totaal niks illegaals aan! Je hebt toch 't recht om je (dure) geimporteerde DVD's af te spelen :? Zelfs 't maken van 'n backup is gewoon volkomen legaal hier in Nederland >:)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
euh dvd rippen LEGAAL? :?

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op woensdag 12 juni 2002 10:21 schreef G33RT het volgende:
Hij heeft het niet over het maken van een kopie gehad, misschien heeft hij deze DVD's gewoon gekocht of gehuurd...

Een beetje voorbarige reactie's...

Edit : Hij geeft aan dat zijn DVD speler niet met elke DVD compatible is... Namelijk met de oude wel en met de nieuwe niet, wat volgens hem komt door de beveiliging die er is aangebracht, of ik moet het verkeerd lezen...

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
Met dank voor alle antwoorden, maar helaas kom ik daar niet veel mee verder.
Voor meer duidelijkheid zal ik wat meer details geven :
1. De DVD's die ik niet op mijn computer kan lezen zijn b.v. Gladiator en Rush Hour2
2. Deze DVD's heb ik normaal in de winkel gekocht. Het probleem heeft dus niets met geïmporteerde DVD's te maken
3. Beide DVD's zijn regio code 2, evenals mijn Toshiba DVD ROM model SD-M1502(16x/48X)
4. Als software player gebruik ik WINDVD2002, PowerDVD XP en ook als test Windows DVD player. Alle drie geven de zelfde melding t.w. "copy protection"
5.Voor alle duidelijkheid : het gaat hier niet om het rippen van een DVD, alleen het afspelen op mijn computer
6.Het antwoord van een eventuele foute codec op mijn computer is voor mij niet duidelijk
7.Ik ben al weken aan het zoeken op internet naar een eventueel antwoord, maar heb nog steeds niets gevonden.
Natuurlijk heb ik ook de site "digital-digest.com" gevonden en nog vele anderen.
8.Het lijkt wel of ik de enige in de hele wereld ben die dit probleem heeft, en dat kan ik me absoluut niet voorstellen
9.Ik heb nu als test mijn DVD ROM geflasht en deze is nu regio vrij.
Dit heeft echter niets aan het probleem veranderd. Het tegendeel zou me dan ook sterk verbaasd hebben.

Groetjes aan allemaal en tot snel wederhoren

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Welk merk DVD speler, en welk type is het ?

Heb je al geprobeerd, om de DVD's in een andere computer af te spelen, met een andere configuratie ?

Zo ja, werkte het.

Verwijderd

wat is de monitor?
of gebruik je de tvout van de beeldkaart?

haal eens de fichen uit de beeldkaart en kijk eens enkel op een pc monitor

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je hebt het denk ik verkeerd begrepen, je hoeft neit iedereen apart te antwoorden met dezelfde antwoord. leest heel beroerd. ;)

Maar zou zoals eerder gezegd even de faq doornemen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 19:23 schreef Vae Victis het volgende:
Je hebt het denk ik verkeerd begrepen, je hoeft neit iedereen apart te antwoorden met dezelfde antwoord. leest heel beroerd. ;)

Maar zou zoals eerder gezegd even de faq doornemen. :)
Sorry, ik merkte het te laat

• Tetsuo
  • Laatst online: 04-03 01:18
ja idd na een keer weten we het wel hoor :)

Maar ik dacht dat je de regio ook softwarematig kon instellen in powerdvd, maar bijvoorbeeld in het windows register staat ook een verwijzing naar de regio staat daar iets verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 19:27 schreef Tetsuo het volgende:
ja idd na een keer weten we het wel hoor :)

Maar ik dacht dat je de regio ook softwarematig kon instellen in powerdvd, maar bijvoorbeeld in het windows register staat ook een verwijzing naar de regio staat daar iets verkeerd?
Sorry, ik merkte het te laat.
Mag ik uit jouw antwoord begrijpen dat jij dit probleem niet hebt en dus elke recente DVD op je computer kunt afspelen?

Verwijderd

mischien je DVD speler brak ?

Verwijderd

Allereerst, welkom op GoT!

Is dit niet gewoon die nieuwe (nu al wat belegen) regiocheck (RPC2) die kijkt of je regiovrij bent, en dan weigerd om te spelen tenzij er een regio is ingesteld ?

Oplossing is dan om softwarematig (DVD-Genie etc) tijdelijk de regio (op de DVD-Player-software / DVD-speler-hardware) in te stellen op dezelfde regio als de DVD-schijf.

En anders misschien even rommelen in Registry-entries (voor PowerDVD):
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CyberLink

De Windows regio staat in:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion

Misschien iets verder over het FAQ-randje:
Maar als je de DVD's die je nu niet kan draaien, bijvoorbeeld met CladDVD/SmartRipper op je harddisk ript in FULL-DVD/BACKUP modus (dus Decoded/Macrovision stripped, maar wel de volledige VOB-structuur), in een rootfolder \VIDEO_TS\*.*
Kun je dan wel de DVD afspelen vanaf de harde schijf ?

Moet je alleen tijdelijk de harde schijf instellen als de primaire DVD-speler in WinDVD/PowerDVD etc.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Op vrijdag 14 juni 2002 19:25 schreef mikehotel33 het volgende:

[..]

Sorry, ik merkte het te laat
Zo, topic ietsje leesbaarder gemaakt :P

• Tetsuo
  • Laatst online: 04-03 01:18
Op vrijdag 14 juni 2002 19:37 schreef mikehotel33 het volgende:

[..]

Sorry, ik merkte het te laat.
Mag ik uit jouw antwoord begrijpen dat jij dit probleem niet hebt en dus elke recente DVD op je computer kunt afspelen?
Ik heb hier een aantal dvd's liggen zoals What lies Beneath, dit is een vrij nieuwe dvd en ik kan deze film zonder problemen afspelen met Power DVD met mijn NIET :) regio vrij gemaakte Aopen DVD speler.

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 10:21 schreef G33RT het volgende:
Jep, voor eigen gebruik een backup maken is volkomen legaal in Nederland :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 22:35 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Jep, voor eigen gebruik een backup maken is volkomen legaal in Nederland :)
Gelukkig wel, ja. :)

En dat moet zo blijven. :(

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 14 juni 2002 22:39 schreef motown het volgende:

[..]

Gelukkig wel, ja. :)

En dat moet zo blijven. :(
Maar dat blijft het niet. In de nieuwe auteurswet wordt het omzeilen van beveiligingen verboden, ook als dat voor volkomen legale doeleinden gebeurt. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 07:08 schreef polaris het volgende:

[..]

Maar dat blijft het niet. In de nieuwe auteurswet wordt het omzeilen van beveiligingen verboden, ook als dat voor volkomen legale doeleinden gebeurt. :(
Helaas moet ik je gelijk geven. In dat opzicht ziet de toekomst er niet erg rooskleurig uit.
Het anti copie protectie systeem, ook wel Digital Watermarks genoemd, wordt niet alleen reeds voor DVD video's toegepast, maar zal binnen afzienbare tijd ook voor alle CD Audio's en ook foto's en andere te beschermen oeuvres toegepast worden.
Dan kun je al deze zaken nog alleen maar bekijken of afluisteren met apparatuur die een hardware copy protection systeem bezitten. De computer kun je dan wel vergeten.
In de U.S.A. zijn er al mensen die dit systeem gekraakt hebben, maar die worden ongenadig door de companies die de auteursrechten willen beschermen en de FBI op de hielen gezeten en met zware gevangenis straffen bedreigd als ze hun resultaten openbaar willen maken.
Dat is ook de reden dat ik na weken en weken zoeken op internet nog steeds niets gevonden heb om dit probleem op te lossen.
Ik weet niet hoe de situatie in Nederland is(ik woon in Frankrijk), maar hier wordt er op elke CD-R, CD-RW, DVD-R en DVD-RW extra belasting geheven i.v.m. de auteursrechten.
Dus als ik volkomen legaal een DVD film in de winkel koop en een DVD-R om een backup copie te maken, dat betaal ik in wezen twee keer de auteursrechten, echter ik kan geen copie maken en de DVD film niet op mijn computer afspelen.
Dit vind ik absoluut onacceptabel.
Wat is jullie mening hierover?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Op zaterdag 15 juni 2002 12:41 schreef mikehotel33 het volgende:

[..]

Helaas moet ik je gelijk geven. In dat opzicht ziet de toekomst er niet erg rooskleurig uit.
Het anti copie protectie systeem, ook wel Digital Watermarks genoemd, wordt niet alleen reeds voor DVD video's toegepast, maar zal binnen afzienbare tijd ook voor alle CD Audio's en ook foto's en andere te beschermen oeuvres toegepast worden.
Dan kun je al deze zaken nog alleen maar bekijken of afluisteren met apparatuur die een hardware copy protection systeem bezitten. De computer kun je dan wel vergeten.
In de U.S.A. zijn er al mensen die dit systeem gekraakt hebben, maar die worden ongenadig door de companies die de auteursrechten willen beschermen en de FBI op de hielen gezeten en met zware gevangenis straffen bedreigd als ze hun resultaten openbaar willen maken.
Dat is ook de reden dat ik na weken en weken zoeken op internet nog steeds niets gevonden heb om dit probleem op te lossen.
Ik weet niet hoe de situatie in Nederland is(ik woon in Frankrijk), maar hier wordt er op elke CD-R, CD-RW, DVD-R en DVD-RW extra belasting geheven i.v.m. de auteursrechten.
Dus als ik volkomen legaal een DVD film in de winkel koop en een DVD-R om een backup copie te maken, dat betaal ik in wezen twee keer de auteursrechten, echter ik kan geen copie maken en de DVD film niet op mijn computer afspelen.
Dit vind ik absoluut onacceptabel.
Wat is jullie mening hierover?
Dat dubbel betalen kan ze nog een keer opbreken bij een rechtzaak.
Verder, de maatschappijen zijn allang bezig de consumenten tegen zich in het harnas te jagen, alleen we klagen even en dan pikken we het, tot de grens een keer bereikt word. De vraag is wanneer dat is....
Eerst moeten die wetten nog aangenomen worden, laten we hopen dat de partijen zich niet al te veel laten beinvloeden door de maatschapijen en wederom schiet de consumentenbond te kort, de dingen die ik hoor van ro-disc over de NVPI kunnen gewoon niet edoor de beugel, en de NVPI komt er nog mee weg ook.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op zaterdag 15 juni 2002 12:47 schreef MeNTaL_TO het volgende:

[..]

Dat dubbel betalen kan ze nog een keer opbreken bij een rechtzaak.
Verder, de maatschappijen zijn allang bezig de consumenten tegen zich in het harnas te jagen, alleen we klagen even en dan pikken we het, tot de grens een keer bereikt word. De vraag is wanneer dat is....
Eerst moeten die wetten nog aangenomen worden, laten we hopen dat de partijen zich niet al te veel laten beinvloeden door de maatschapijen en wederom schiet de consumentenbond te kort, de dingen die ik hoor van ro-disc over de NVPI kunnen gewoon niet edoor de beugel, en de NVPI komt er nog mee weg ook.
Helaas, die wetten zijn al aangenomen. Althans, als EU-richtlijn. Nederland is nu simpelweg verplicht het ook in te voeren. De consumenten zijn helaas veel te verspreid en verdeeld om enig tegenwicht te bieden aan de machtige lobby van de rechthebbenden, hoofdreden dat het auteursrecht zo volkomen uit de hand is gelopen. Zie ook hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/473821

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 22:31 schreef Tetsuo het volgende:

[..]

Ik heb hier een aantal dvd's liggen zoals What lies Beneath, dit is een vrij nieuwe dvd en ik kan deze film zonder problemen afspelen met Power DVD met mijn NIET :) regio vrij gemaakte Aopen DVD speler.
Op de verpakking van de DVD films die ik niet op mijn computer kan lezen staat heel duidelijk, welliswaar in zéér kleine lettertjes, dat de film "copy protected" is!
Bij mij staat dat op de achterkant van de verpakking rechts onderaan "CP" in kleine witte lettertjes.
Direct daaronder in nog kleinere lettertjes, ik heb een vergrootglas moeten gebruiken om het te kunnen lezen, "copy protected" en "MACROVISION".
Daarnaast staat de region code "2", weer daarnaast "PAL" en weer daarnaast "DVD VIDEO".
Mijn vraag : heb jij een DVD film waarop duidelijk staat dat hij "copy protected" is en kun jij hem op jouw computer afspelen?????

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 20:21 schreef euss het volgende:
Allereerst, welkom op GoT!

Is dit niet gewoon die nieuwe (nu al wat belegen) regiocheck (RPC2) die kijkt of je regiovrij bent, en dan weigerd om te spelen tenzij er een regio is ingesteld ?

Oplossing is dan om softwarematig (DVD-Genie etc) tijdelijk de regio (op de DVD-Player-software / DVD-speler-hardware) in te stellen op dezelfde regio als de DVD-schijf.

En anders misschien even rommelen in Registry-entries (voor PowerDVD):
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CyberLink

De Windows regio staat in:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion

Misschien iets verder over het FAQ-randje:
Maar als je de DVD's die je nu niet kan draaien, bijvoorbeeld met CladDVD/SmartRipper op je harddisk ript in FULL-DVD/BACKUP modus (dus Decoded/Macrovision stripped, maar wel de volledige VOB-structuur), in een rootfolder \VIDEO_TS\*.*
Kun je dan wel de DVD afspelen vanaf de harde schijf ?

Moet je alleen tijdelijk de harde schijf instellen als de primaire DVD-speler in WinDVD/PowerDVD etc.
Ik heb CladDVD 2.0 gedownload en geïnstalleerd.
Het resultaat is precies hetzelfde als met de vele andere soortgelijke programma's en DVD players.
De foutmelding bij CladDVD 2.0 is :
"DVD-Rom still has Locked Sectors!"
"You must Manually Authenticate the DVD Movie"
Andere DVD Rippers geven soortgelijke meldingen!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 08:11

Acid_Burn

uhuh

Op zaterdag 15 juni 2002 14:33 schreef mikehotel33 het volgende:

[..]

Op de verpakking van de DVD films die ik niet op mijn computer kan lezen staat heel duidelijk, welliswaar in zéér kleine lettertjes, dat de film "copy protected" is!
Bij mij staat dat op de achterkant van de verpakking rechts onderaan "CP" in kleine witte lettertjes.
Direct daaronder in nog kleinere lettertjes, ik heb een vergrootglas moeten gebruiken om het te kunnen lezen, "copy protected" en "MACROVISION".
Daarnaast staat de region code "2", weer daarnaast "PAL" en weer daarnaast "DVD VIDEO".
Mijn vraag : heb jij een DVD film waarop duidelijk staat dat hij "copy protected" is en kun jij hem op jouw computer afspelen?????
yup.. ik doe even een graai uit mijn DVD collectie:
Shrek
Final Fantasy Sprits Within
Jurassic Park III

Deze hebben allemaal dat CP (Copy Protection) Macrovision logo. Deze kan ik allemaal zonder problemem afspelen op mijn computer, zowel via mijn Dxr3 als met PowerDVD

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 17:47 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

yup.. ik doe even een graai uit mijn DVD collectie:
Shrek
Final Fantasy Sprits Within
Jurassic Park III

Deze hebben allemaal dat CP (Copy Protection) Macrovision logo. Deze kan ik allemaal zonder problemem afspelen op mijn computer, zowel via mijn Dxr3 als met PowerDVD
Geweldige informatie!
Dus blijkbaar is er iets met mijn configuratie mis.
Ik gebruik een Toshiba DVDROM SD-M1502 speler(16/48X).
Wat heb jij voor een DVD speler?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 08:11

Acid_Burn

uhuh

Ik heb een regiovrije DVD speler van creative (al een oudje, is nog van voor de drives RPC2 verplicht werden).

Het is een Creative DVD-ROM DVD6240E (6/28x)
firmware 0101 (regiovrij)

ik weet niet of je wat aan die info hebt, maar dat is dus wat ik heb.

Afspelen van DVD's werkt zowel onder Win98 en WinXP.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Op zaterdag 15 juni 2002 19:09 schreef Acid_Burn het volgende:
Ik heb een regiovrije DVD speler van creative (al een oudje, is nog van voor de drives RPC2 verplicht werden).

Voor RPC2 is meestal ook wel een oplossing door middel van een bios "update".
Zo heb ik van mijn pioneer a04 (DVD-RW) ook een RPC1 speler gemaakt.
Ik snap nog steeds niet waarom filmmaatschappijen zo hard proberen de regiocodes door te blijven drukken, niemand heeft er voordeel bij.
En bovendien waarom mogen Engelse dvd's (r2) geen NL ondertiteling bevatten, alleen omdat ze in Engeland goedkoper zijn dan in NL (en meestal beter zijn en eerder uitkomen)
NVPI sucks!

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

ga us zoeken op WWW.GOOGLE.COM

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 19:21 schreef MeNTaL_TO het volgende:

[..]

Voor RPC2 is meestal ook wel een oplossing door middel van een bios "update".
Zo heb ik van mijn pioneer a04 (DVD-RW) ook een RPC1 speler gemaakt.
Ik snap nog steeds niet waarom filmmaatschappijen zo hard proberen de regiocodes door te blijven drukken, niemand heeft er voordeel bij.
En bovendien waarom mogen Engelse dvd's (r2) geen NL ondertiteling bevatten, alleen omdat ze in Engeland goedkoper zijn dan in NL (en meestal beter zijn en eerder uitkomen)
NVPI sucks!
vind ik ook dvd's in nederland zijn van slechte kwalitijd

Verwijderd

Topicstarter

Naar aanleiding van je antwoord ben ik met mijn DVD films onder de arm naar een vriend gegaan om daar op zijn DVD Rom speler mijn films te testen.
En ja hoor, je had helemaal gelijk. op zijn Creative DVD Rom model 1241(12/40X) draaide mijn films zonder problemen.
Dus blijkbaar blokkeerd mijn Toshiba DVD Rom model SD-M1502 speler de films!!!Ik heb op mijn computer ook nog een Sony DVD player van een andere vriend geprobeerd, maar die blokkeerde de films ook.
Conclusie(onder voorbehoud) : ik moet een andere DVD Rom speler kopen! Maar welke? Hoe kan ik van te voren zeker zijn dat hij in mijn computer gaat werken!!!! Ciao!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 17 juni 2002 09:34 schreef mikehotel33 het volgende:

[..]

Naar aanleiding van je antwoord ben ik met mijn DVD films onder de arm naar een vriend gegaan om daar op zijn DVD Rom speler mijn films te testen.
En ja hoor, je had helemaal gelijk. op zijn Creative DVD Rom model 1241(12/40X) draaide mijn films zonder problemen.
Dus blijkbaar blokkeerd mijn Toshiba DVD Rom model SD-M1502 speler de films!!!Ik heb op mijn computer ook nog een Sony DVD player van een andere vriend geprobeerd, maar die blokkeerde de films ook.
Conclusie(onder voorbehoud) : ik moet een andere DVD Rom speler kopen! Maar welke? Hoe kan ik van te voren zeker zijn dat hij in mijn computer gaat werken!!!! Ciao!
Als een andere speler de films ook blokkeert, dan zou ik het probleem toch eerder zoeken in je software.
Kijk eens op www.inmatrix.com
Als je een andere speler wilt, kan ik je de Pioneer 106 van harte aanraden. Is een RPC1 patch voor. En ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter

Hoera!!!Mijn probleem is opgelost!
En dat vooral dankzij jullie hulp, en dat mag best wel even gezegd worden.
Dankzij al jullie antwoorden en enkele test die ik gedaan heb, ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn Toshiba DVD Rom mijn films blokkeerde.
Vanmorgen heb ik een andere DVD Rom speler gekocht, namelijk een LITEON LTD163D(16/48X)(60 Euro) en nu spelen al mijn DVD fims zonder problemen.
Mijn Toshiba en een Sony van een vriend blokkeerde beide de DVD films. Het ziet er naar uit dat recente in Japan geproduceerde DVD spelers (dus made in Japan zoals Sony en Toshiba) de films blokkeren.
Blijkbaar is er iets ingebouwd dat de "Copy protection" controleerd en dan eventueel de DVD blokkeerd!
De Japanners zijn nogal fel op copie protectie, vooral Sony, die grote financiële belangen heeft in Americaanse firma's. Dus voorwat mij betreft : geen Japanse DVD spelers kopen! Zijn er nog anderen die een soortgelijke ervaring hebben? Ciao
Pagina: 1