Toon posts:

stereo sound met mono TV kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met een mono-tv kaart toch stereo geluid op te nemen als je video grabt?
Ik dacht misschien zo:

Ik wil van video opnemen, dus van mijn video een scart out met losse tulp stekkertjes, een video, naar mijn tv kaart, en twee audoi (stereo, duh) rechtstreeks naar mijn geluidskaart.

Weet iemand of dit mogelijk is?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Je kunt best stereo opnemen, heb ik ook wel eens gedaan. Nut heeft het niet, want je zult toch door beide kanalen precies hetzelfde horen :+

edit:
Oh ja, |:(. Als je direct van de geluidskaart opneemt is het wel stereo ja... Ik moet beter leren lezen |:(. Er vanuitgaande dat je soundkaart stereo is natuurlijk :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 23:20

DaRoot

Some say...

Zeker is dit mogelijk. Precies zoals je zelf beschrijft. Het heeft natuurlijk alleen nut als de bron ook stereo is.
Bij het grabben moet je dan gewoon de Line-in van je soundcard als audiobron opgeven.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Op dinsdag 11 juni 2002 18:00 schreef Ayreon het volgende:
Is het mogelijk om met een mono-tv kaart toch stereo geluid op te nemen als je video grabt?
Ik dacht misschien zo:

Ik wil van video opnemen, dus van mijn video een scart out met losse tulp stekkertjes, een video, naar mijn tv kaart, en twee audoi (stereo, duh) rechtstreeks naar mijn geluidskaart.

Weet iemand of dit mogelijk is?
Als je het zo aansluit kan je gewoon in stereo opnemen. De geluidskaart staat namelijk los van je tv-kaart.

Je videorecorder of je videoband moet dan wel stereo zijn.

Verwijderd

ok, da's misschien een goed idee om eens te proberen met een brakke PCTV rave die ik juist om die reden heb weggeknikkerd

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 11 juni 2002 20:20 schreef MorPhics het volgende:
ok, da's misschien een goed idee om eens te proberen met een brakke PCTV rave die ik juist om die reden heb weggeknikkerd
de PTCV Rave is gewoon een PCTV Pro maar dan zonder radio en met mono TUNER ipv stereo.

Dus alles wat je er via de antenne ingang op gooit, is bij de Rave mono geluid.

Je kan de video via dezelfe aansluiting gebruiken (de Rave vindt dan gewoon 1 zender) of je kan hem via de SCART van je video naar het tulp stekkertje (geel denk ik) aansluiten op de Rave.

Het geluid doe je in beide gevallen op je geluidskaart.
Natuurlijk heb je zoals bovengenoemd wel een stereo videorecorder en stereo videoband nodig
(nee lang niet alle videorecorders zijn stereo, ook nieuwe niet :))

Als je de tulp ingang (video/AV/cinch) ingang op de tv kaart gebruikt kan je ook capturen met programma's als Premiere of Nandub.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 11 juni 2002 20:20 schreef MorPhics het volgende:
Hoezo is die kaart nu weer brak? Het geluid is welliswaar 1-kanaals, maar de kwaliteit enzo is verder gewoon prima. Als je dat soort spullen wegknikkerd mag je het ook wel aan mij geven hoor, ik betaal de verzendkosten wel.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ok, prima, het is dus mogelijk. Dan ga ik mooi zo'n mono-tv kaartje kopen, want die stereo kaartjes zijn een stuk duurder en alleen om video te grabben heb ik verder toch geen features nodig.

Bedankt!
Pagina: 1