Kan meneer athlon niet dood door hitte ?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik kwam laatst bij een vriend en haalde zijn pc open... hij raakte het koellichaam van zijn athlon 700 aan en verbrande zijn handen :) hehe.. wat bleek... die "amateur" had zijn fan niet aan gesloten. Het koellichaam was bloed heet ! je kon hem niet aan raken.. ik denk zo'n 80 graadjes :) maar ook zonder fan liep de pc niet vast ?? vreemd.. ik had verwacht dat een proc dood zou gaan zonder fan... Hoe kan het dat hij dit overleefd ? hij heeft toch minstens wel een paar dagen op deze mannier gedraaid...

Verwijderd

IK weet niet veel van koeling, maar ligt eraan he, draait hij de pc 24/7 en heeft ie wel een }:O dat scheeld al heel veel, maarja als je je handen er al brand...

hij heeft naar mijn mening gewoon veel geluk gehad

Verwijderd

op mijn abit ka7-100 met bios ry heb ik dit ook een keertje gehad, wist ik veel dat die brakke bios de fans uitschakelde in standby mode. Het stonk enorm, maar m'n cpu doet het nog steeds prima

Verwijderd

dit komt gewoon omdat het een AMD cpu was...
dat is het hele eieren eten..
het scheelt mij zelfs in stookkosten..

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:33
Das mijn Athlon :) :) :) :)
Maar hij doet het nog perfect...

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:33
Hij wordt wel warm genoeg om eieren te bakken.. Maar hij mag niet kapot gaan moet ik weer wachten op een nieuwe CPU :( :(
Maar hij leeft nog.. :) :) :)
Ik kan hem wel lekker ver overclocken met een goeie fan :) :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt...

Was ook een keer vergeten om fans aan te sluiten, ook m'n fikken verbrand, maar dat ding heeft toch ongeveer 16 uur zo gedraait en echt compleet zonder problemen

Het was zelfs een flink overclockte Athlon, van 500 op 700 MHz

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Stoer... dus met een athlon hebben we een gratiz straal kacheltje in huis :) Word een celeron 2 566 ook zo heet zonder fan ? Kep een goldenorb en ik zit te denken om een eitje in mijn golden orb te doen (zonder schaal) en dan de fan heel langzaam laten draaien.. dan heb ik roer ei :)

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe gevoelig je handjes zijn hè...>:)

Maar een Athlon kan maximaal zo'n 70 a 80 graden hebben, maar niet al te lang! Sow kids, don't try this at home!;)
Pagina: 1