[JAVA] whileloop/object probleem

Pagina: 1
Acties:

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:03
Ik ben wat met linked lists aan het experimenteren en nu heb ik dus een linked list en wil ik de data die daarin staat in een jTable stoppen. En nu kan je dus alleen een Object[][] als invoer gebruiken voor een jTable.

Dus probeer ik een methode te maken die zo'n object returned. Wat het probleem nu precies is:

Ik kan wel zo'n object maaken als ik dat in 1x doe:

Object[][] blah = { { blah, blah }, {blah2, blah2} };

Maar ik wil dus eigenlijk eerst een object maken en daar dan dmv een loop steeds weer een nieuw object aan toevoegen om hetzelfde effect als hierboven te krijgen.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Kijk hier even in: [topic=510729]
en dan ff opzoek naar mijn source code.

Je moet dus werken met een TableModel. Dit werkt veel handiger (en overzichtelijker) omdat je veel meer controle hebt om alle info uit te lezen.

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:03
Ik weet dat het ook zo kan,
maar ik vroeg me vooral af hoe je dus extra objecten kan toevoegen aan een bestaand object (zoals bij een multidimensionale array)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
ArrayList gebruiken waar je de objecten in stopt? En dan uiteindelijk de ArrayList uitpoepen naar een object[][], ofzo. :o

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op dinsdag 11 juni 2002 19:02 schreef SiErRa het volgende:
Ik weet dat het ook zo kan,
maar ik vroeg me vooral af hoe je dus extra objecten kan toevoegen aan een bestaand object (zoals bij een multidimensionale array)
Aan een multidimensionale array kan je niet meer objecten toevoegen dan je geheugen voor hebt gereserveerd. Dit houd dus in dat als je dat ding aanmaakt dat daarvan het aantal alementen is vast gelegd. Wat jij nodig hebt is een dynamische structuur zoals een ArrayList,Vector, HashMap of Tree. Je moet even kijken bij de Collections package van java. Daarin zitten echt fantastische classes.

En als je even goed had gekeken bij die PersoonList in de code dan had je ook gezien dat ik daar een LinkedList voor hebt gebruikt.