Meetpunten voor CDDB

Pagina: 1
Acties:

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 18:11

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Wanneer ik een CDDB-search op een CD loslaat, wat wordt er dan van de CD gelezen en vergeleken met de Database?

Ik ben al een tijdje thuis in de "brand-wereld" met zijn cue-sheets, EAC, CCD en ander moois maar vraag me nou eens iets "technisch" af en dat komt hierdoor.

Ik heb via WinMX een goeie versie van Moby's 18 gedowned (320 Kb/s en geen clicks). Van deze WAV met CDWave een cue sheet gemaakt die zowaar (op 1 nummer na dat 2 tracks aan elkaar plakte) met de playlist van de CD overeenkomt. Vervolgens gebrand en de gebrandde CDRW aan een CDDB-search onderworpen wat zowaar het resultaat Moby - 18 gaf waardoor ik een mooi hoesje kon printen met de tracklist.

Ik heb in de cue-sheet de track titles toegevoegd en dus 1 nummer handmatig in tweeen geknipt op de trackovergang. Toch vond CDRLabel de juiste tracklist. Waar wordt er nou naar gekeken om een tracklist uit de database te vissen?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik gok dat de track lengths in een database worden opgezocht (met wat speling). Bij elk gevonden track staat dan op welke CDs die staat. Dan worden de tracks teruggegeven die op de CD staan die het meest is 'gevonden'.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hij kijkt naar het aantal tracks en de lengtes (in seconden) er van.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Maar dan zeker inderdaad met wat speling in lengte. Ik heb namelijk handmatig 1 track in 2-en gesplit.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-04 23:26
weten jullie dat zeker ?? ik nam altijd aan dat ie naar de 'ISRC' keek, wat je per track kan aangeven.

zover ik weet is dat net zoiets als dat van boeken, maar ik kan het mis hebben....

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Niet luisteren he?
Ik zeg net hoe het werkt en dan gaan jullie toch weer andere zaken lopen suggereren.

Hij kijkt naar het aantal tracks en de lengte van die tracks

Dat wordt op de seconde exact uitgelezen (zonder speling) en daar wordt vervolgens (op de server) de beste match bij gezocht. Bij het opzoeken wordt, wanneer er geen exacte match gevonden kan worden, wel een kleine marge gebruikt, maar het ging om wat er van de CD gelezen wordt, niet hoe hij aan een match komt.

Wanneer geen exacte match gevonden wordt gaat hij resultaten aandragen die er dicht bij in de buurt liggen en mag je zelf kiezen. (zoals waarbij er een paar tracks meer of minder zijn of enkele track(s) een andere lengte hebben.) Hoe ze dat precies doen gaat een beetje te ver om hier uit te leggen, maar ze doen wel hun best om één of meer close matches aan te dragen die het waarschijnlijk wel zijn.

http://www.cddb.com/music/FAQs.html/faqset=cddb2/page=10
http://www.cddb.com/music/FAQs.html/faqset=cddb2/page=11

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 21:29 schreef RolandWitvoet het volgende:
Niet luisteren he?
Ik zeg net hoe het werkt en dan gaan jullie toch weer andere zaken lopen suggereren.

Dat wordt op de seconde exact uitgelezen (zonder speling) en daar wordt vervolgens (op de server) de beste match bij gezocht. Bij het opzoeken wordt, wanneer er geen exacte match gevonden kan worden, wel een kleine marge gebruikt, maar het ging om wat er van de CD gelezen wordt, niet hoe hij aan een match komt.

Wanneer geen exacte match gevonden wordt gaat hij resultaten aandragen die er dicht bij in de buurt liggen en mag je zelf kiezen. (zoals waarbij er een paar tracks meer of minder zijn of enkele track(s) een andere lengte hebben.) Hoe ze dat precies doen gaat een beetje te ver om hier uit te leggen, maar ze doen wel hun best om één of meer close matches aan te dragen die het waarschijnlijk wel zijn.

http://www.cddb.com/music/FAQs.html/faqset=cddb2/page=10
http://www.cddb.com/music/FAQs.html/faqset=cddb2/page=11
Bedankt voor de links. Ik ben overtuigd. :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 21:29 schreef RolandWitvoet het volgende:
Niet luisteren he?

Dan kan ik toch goed gokken ;->
Pagina: 1