[NIC] NIC met remote console access

Pagina: 1
Acties:

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik hoorde laatst van iemand dat er netwerkkaarten waren die het volgende deden:

Deze kaarten emuleren als het ware een (text-only) videokaart, waardoor ze dus alles wat normaal op de console verschijnt kunnen onderscheppen.
Je kon dan een verbinding maken naar deze kaart (hij scheen telnet-verbindingen te kunnen onderscheppen en dan te reageren op een speciale login of escape sequence oid) en dan had je dus gewoon consoletoegang over het netwerk.
Als je server dus gecrashed is en niet op wil starten kun je dan gewoon connecten naar die netwerkkaart en het via de console oplossen (hell, je zou heel je OS opnieuw kunnen installeren :) ).

Het probleem is alleen, hij wist niet van wie ze waren, waar ze te krijgen waren en wat ze kosten. Hij dacht dat ze van HP waren, maar daar kon ik niets vinden.
Weet iemand hoe deze kaarten genoemd worden en wie ze maakt?

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.. thanks alvast :)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-04 22:58
eRic Remote Access Card of Emerge Card zijn er alvast 2.

Verder zijn er ook KWM switches welke voorzien zijn van een netwerkpoort waarmee je remote servers kunt overnemen welke aan die KVM zitten.
Verder hebben zo'n beetje alle A-Merk servers bouwers hiervoor een eigen oplossing (IBM Remote supervisor adapter, Compaq Remoteinsight board, etc).

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Op dinsdag 11 juni 2002 17:35 schreef Mark het volgende:
Verder hebben zo'n beetje alle A-Merk servers bouwers hiervoor een eigen oplossing (IBM Remote supervisor adapter, Compaq Remoteinsight board, etc).
En voor HP (omdat je daar toch al aan het zoeken was), Toptools kaarten :)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-04 22:58
Op woensdag 12 juni 2002 14:19 schreef kell.nl het volgende:

[..]

En voor HP (omdat je daar toch al aan het zoeken was), Toptools kaarten :)
Neuh hoor, daar was ik niet aan het zoeken. Ken persoonlijk toevallig gewoon de IBM en Compaq oplossingen. HP Intel servers met remote management oplossingen heb ik nog nooit onder de vingers gehad (alleen maar HP-UX systemen).

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bedankt voor de replies, die eRIC kaart is wel mooi, maar bied veel meer dan ik nodig heb (ondersteuning voor GUIs e.d. heb je op FreeBSD servers niet echt nodig), maar ik heb nu iig weer wat leidraden om te zoeken :)