Wanneer op #1 overall?

Pagina: 1
Acties:

• fraek25
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2022
Omdat het er nu om gaat spannen en het redelijk te overzien begint te worden, leek het me wel aardig om een voorspellings wedstrijdje te houden. De vraag is natuurlijk wanneer komt de DPC op #1 in het overall klassement.

Ik gok op 20 januari 2001

The end of the DPC is upon us....so get up! forget the past..

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

24 februari 2001.

Virussen? Scan ze hier!

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Nee neee neee.
Wij staan 25 december op nr 1.

Gewoon assimileren en gaan met die Ba..... eeerhm Koeien.

Akita

Verwijderd

De key wordt gevonden voor we no1 zijn :)

• The outer limits

The outer limits

AKA Akita

Niet zo negatief....

Wij gaan die key vinden op 24 december zodat we op de dag dat we 1ste staan ook de key vinden :)

We zijn nu zover gekomen dat we natuurlijk niet opgeven voordat we op 1 staan.

Dus gaat heen en asimileer.

Akita

• KALN
  • Laatst online: 29-05-2025
Morgen overall nummer 1!!!!!

:P

Nee joh ik gok op 26 Januari 2001

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:45

crisp

Devver

Pixelated

29 februari 2001 :P

Intentionally left blank

• B-Force
  • Laatst online: 21:43
Nee joh -> 2 februari 2001 wordt het: DAn ben ik jarig :P
En dan komt ons subteampje ook ff op no.1 natuurlijk :)

Verwijderd

Tegen die tijd is mijn einde-stage flush dus dat wordt lachen :)

• fraek25
daar zal je toch mij voor nodig hebben. Als ik jouw was zou ik vanaf nu vergeten dat er een power knop op je PC zit. Alleen de monitor uit is meer dan genoeg!

Verwijderd

Zal ff zorgen dat ie niet meer stand by gaat :)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

dat kan harder! allemaal blijven doorassimileren! leden werven! op 16 december staan wij numero uno! :)

• redwing
  • Laatst online: 00:30
17 januari halen we AT in.

[removed]

Verwijderd

31 December 2000. Dan kunnen we het nog lekker vieren met vuurwerk!!!!!

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
Ik zeg dat het gewoon 1 Januari 0:01 is dat wij AT gepasseerd zijn.. en wij #1 staan en wij 4897 meer blokkies hebben dan AT op dat moment :P en dat DPC dan ruim 3M blokkies per dag doet en AT 'slechts' 1,5M :)

Ohh and for our daily english visitors in this forum.. We are just predicting when we are going to whoop AT's ass for good :)

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• IceStorm
  • Laatst online: 22:13

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik gok op.... 30 december... dan heb ik nog RUIM tijd om extra vuurwerk in te slaan :)..

DPC OP 1!!!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>24 februari 2001.[/quote]dan ben ik jarig haha,

maar volgens mij halen we op 15 januari 2001 de eerste plek!

en crisp volgens mij is er in 2001 geen 29 februari ;)

• fraek25
Zijn er nog meer mensen die een gokje willen wagen?

Verwijderd

Rond eind januari is mijn(onze) eindestageflush dus wordt nog leuk dan

• 0rbit
  • Laatst online: 20:39
23 februari 2001

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

19 februari

( alhoewel Team Anandtech zelf denkt dat wij 22 februari op 1 komen ! )

Verwijderd

1 april. Beetje laat, maar wel een goede grap.

DeJa Vu! ;)

• fraek25
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 oktober 2000 13:17 schreef SuperRembo het volgende in de thread van de dutch power cows score van 5 oktober (Dutch Power Cows hitparade van 5 oktober)
Miscchien zou je bij het onderdeel "Wanneer halen we ze in" er ook de datum dat we ze inhalen bij kunnen zetten:

AnandTech: 131 dagen (13 februari 2001)
Slashdot.org: 84 dagen (28 december 2000)
Team EvangeLista (Macs Rule! :-): 7 dagen (12 oktober 2000)[/quote]Dit was natuurlijk als men uitgaat van de scores van 5 oktober. Wie denkt het, met dit in het achterhoofd, beter te weten?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 oktober 2000 11:59 schreef mozeskriebels het volgende:
31 December 2000. Dan kunnen we het nog lekker vieren met vuurwerk!!!!![/quote]Als DanC er inderdaad mee stopt wordt mijn voorspelling alweer een beetje haalbaarder.
Ik zou het alleen heel jammer vinden als ie er mee zou stoppen.

Verwijderd

Na zorgvuldig onderzoek van onze stijgende lijn (die NATUURLIJK aanhoudt) en het constateren van een stagnatie van TA, ben ik tot de conclusie gekomen dat wij op 1 janurari 2001 overall #1 in de wereld zullen staan :P :P :P

De prognoses van nu lopen op een maand later, dat wil zeggen dat we 'slechts' (;))30-miljoen extra blokjes nodig hebben tot die tijd om deze voorspelling waar te maken.

• 0rbit
  • Laatst online: 20:39
Dat lukt wel :) Hoor ik daar een stampede aankomen?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 00:25
Als in 2001 mijn verjaardag op vrijdag valt gaan we team anandtech voorbij, nl. de 13e van februari: DOOMSDAY voor Team Anandtech >:)>:)

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:59

Flapmo

and back is gigi!

Nee joh er worden steeds snellere comps uitgebracht dus alles gaat steeds sneller we staan gewoon 1e op nieuwjaarsdag dus check maar onder het vuurwerk afsteken (niet je poten erafknalluh dus>:)).......

En nu we het toch over het eind hebben gaat DPC hierna aan een ander project meedoen??

ja/nee?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• The outer limits

The outer limits

AKA Akita

Jullie leren het ook nooit he?
We staan op 25 december gewoon op de eerste plaats.
Gewoon meer assimileren en minder cycles verspillen aan nutteloze spelletjes.

Akita

Verwijderd

hum wat hij boven mij zegt is zeker waar, maar quaken is zo leuk ik kan het niet laten.
ook al kost het koeien voer!!!!!!!!!!!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Hmm ik moet jullie allemaal teleur stellen...
Na wat wiskundig gereken... ben ik uit gekomen op

20 of 21 November dit jaar!!!

Dat is toch wel redelijk positief nie?

edit:

Dit is trouwens de datum dat we TA voorbij gaan en niet wanneer we nummer 1 staan :(

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

mag ik die berekening 'es zien?? :P

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ja hoor... maar ik ben er vanacht achter gekomen... Dat ik een kleine fout had gemaakt ben vergeten dat TA ook blokjes in leverde... :(

Ben gillend wakker geworden :(

maar ik de formule al aangepast en is als volgt geworden:

ax(2) + bx + c=dx(2) + ex + f
a == gemiddelde groei van DPC
b == gemiddelde van DPC
c == Huidige hoeveelheid DPC
d == gemiddelde groei van TA
e == gemiddelde van TA
f == huidige hoeveelheid van TA

Nu heb stats nodig.... ik weet dat er een site bij TA is maar ik weeet niet welke. Iemand een idee?

• Onno
  • Niet online
Er een of andere formule voor bedenken is natuurlijk hartstikke leuk, maar het blijft gewoon gokwerk. De groei van de keyrates van DPC en TA zijn namelijk niet te voorspellen. :)

Maar goed, inhalen zullen we ze zeker... en daar gaat het maar om. ;)

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Je kan de groeirate wel redelijk voorspellen, of berekenen.

Het is namelijk niet logisch dat wij of TA plotseling 2x zo snel zullen groeien als voorheen.

Het kan natuurlijk wel dat we een bepaalde dag 4x zo snel gaan, maar gemiddeld genomen zul je volgens een bepaalde curve stijgen

en dan kom ik op 79 dagen wanneer we TA inhalen.

En ja het blijft natuurlijk voorspelling, maar het is wel nauwkeuriger dan gewoon het gemiddelde nemen

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

OK, gebaseerd op de stats van de afgelopen 3 weken heb ik bij benadering de groeirate per week bepaald:

DPC: +1,3 %
AT: -0,6 % :)
/.: -0,3 %

Ook heb ik gekeken wat het effect is van de zogenaamde retires naar de verschillende teams; dat was in de afgelopen 3 weken als volgt:

DPC: +1.451.394 blokjes
AT: + 212.479 blokjes
/.: + 235.308 blokjes

Als je dit extrapoleerd met de gemiddelden van de afgelopen 3 weken, en de groeirate meeneemt kom ik tot de volgende conclusie:

AT haalt /. in op 5 november; het verschil met DPC is dan nog bijna 81 miljoen blokjes
DPC haalt /. in op 15 december; het verschil met AT is dan nog maar ruim 31 miljoen blokjes
DPC haalt AT in op 7 januari :)

Ik weet niet of de keyproxies op dit moment al een week aan het sparen zijn, zo ja dan kan onze groeirate zelfs nog hoger liggen als de 1,3 %
Als ik de afgelopen week vergelijk met de week ervoor ligt onze rate nl lager.
Ook blijkt dan dat AT zelfs een nog lagere rate heeft, en /. een hogere.

De stats van dit weekend kunnen dus nog verschil uitmaken als de keyproxies gespaard hebben...

Als we alles op alles zetten zouden we theoretisch gezien eind dit jaar de nummer 1 positie kunnen halen. Voorkomen dat AT op nummer 1 komt is echter bijna onmogelijk.

Intentionally left blank

Verwijderd

Ow.. Ik zet mijn koe vanaf nu nooit meer uit en heb maar meteen ff de P166 van mun huisgenoot geassimileerd! :P
Owja!! der is nog een andere huisgenoot met een 486! Die ga ik zo ook maar es ophalen! :9

/me wil graag de door mij voorspelde datum van 1 januari 2001 halen

Dan is er nog een huisgenoot met een p200 en zijn eigen internet; die wil vast ook wel..
en de buurjongen is ook wel te overtuigen >:)
..moeilijkste word een koetje van een huisgenootje vamme die er nooit is en die ook geen internet/netwerkkaart heeft.. pc staat zelden aan ZONDE!!
toch maar es met d'r onderhandelen :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Met de stats van vandaag erbij kom ik op de volgende groeirates:

DPC + 3,2 %
AT - 1,9 %
/. + 0,3 %

En dat veranderd de zaak behoorlijk zoals je hier kunt zien! :P

Intentionally left blank

• fraek25
1 voorspellign het liefst mensen....
Tot nu toe hebben er 19 mensen zich gewaagd aan een voorspelling.

Volgens lucarD staat de DPC op 20 november op 1. Volgens wildhagen komt de DPC pas op 24 februari 2001 op 1.

Na al de gemaakte berekeningen wordt het natuurlijk een stuk makkelijker om een voorspelling te geven. Wie durft?

(crisp: eerste voorspelling van jouw is weggehaald (29-feb-2001)

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Fraek: ik had een fout gemaakt....

zoals je boven kan lezen. Ik was vergeten dat TA ook blokjes inlevert... gebeurt soms :)

Maar de nieuwe datum is 26 December. Maar ik ben op dit moment bezig met nieuwe calculaties aan de hand van nieuwe gegevens
Heb nu gegeven van 10-Juni-2000 en ben nu aan het berekenen... het is nogal complex namelijk :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

* crisp heeft alle gegevens vanaf 1 juli; probleem is alleen dat MF6 daar tussen zit die de hele boel nogal uit verband rukt. Vandaar dat ik nu 3 weken historie heb genomen, maar zelfs een zaterdag flushje van > 2 miljoen gooit de berekening al aardig in de war :)

Intentionally left blank

Verwijderd

hehehe!
dit zijn de echte statsfreaks hiero! :)

• Templar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 19:12
Zou het kunnen dat TA iets in hun schild voert?? Zelf blokjes opsparen voor een flushje die klein genoeg is om D.net niet te laten zeiken en groot genoeg om ons in onze noten te trappen? :(:(

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 09:50 schreef Templer het volgende:
Zou het kunnen dat TA iets in hun schild voert?? Zelf blokjes opsparen voor een flushje die klein genoeg is om D.net niet te laten zeiken en groot genoeg om ons in onze noten te trappen? :(:([/quote]Helaas/Gelukkig niet..

En we kunnen redelijk zeker zijn daarvan, aangezien wij het grote voordeel hebben dat wij Engels kunnen lezen en zij geen Nederlands (op een enkeling na dan) :) En al zouden ze iets hebben zou dat op het forum van hun wel te lezen zijn

Pagina: 1