[STUUR] Guillemot RaceLeader FFB kapot

Pagina: 1
Acties:

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01 08:22

ZiegoM

Yammie R1

Topicstarter
Ik heb al een aantal jaar een Guillemot RaceLeader ForceFeedback in een doos op zolder liggen. Toen ik F1 2002 had gekregen kreeg ik toch wel eens een keer zin om het stuur te proberen maar al snel kwam ik er achter dat ik het met geen mogelijkheid aan de praat kreeg.

Het ding heeft een seriële aansluiting en er zitten pedalen bij. Ik krijg de drivers wel geïnstalleerd (windows 95 drivers btw) maar na de installatie en een reboot zegt het stuur dat de kabels niet goed zijn aangesloten :( . Ik weet zeker dat deze goed vast zitten. Dus heb ik het nog eens op mn oude PC geprobeert (Win2k Pro) maar daar is het precies hetzelfde verhaal... :(

Toen ben ik dus mijn klopjacht naar nieuwe (lees win XP drivers) gestart en heb tot heden nog niets gevonden. Ik heb wel uitgevonden dat Guillemot tegenwoordig Thrustmaster (ofzoiets) heet maar verder geen drivers gevonden (alleen voor de USB versie :( ).

Dus toen begon ik toch maar eens te denken aan wat de error die ik kreeg eigen inhoudt ('Kabels niet verbonden'). Dus ik denk ik ga die seriële kabel ff doormeten (8> . Maar daar kwam dus uit naar voren dat die kabel perfect is... :'(

Ik heb toen in mijn bios-en (van oude en nieuwe PC) zitten zoeken naar een optie om de seriële poort aan te zetten (in het geval deze uitstond) maar heb niets kunnen vinden... Ik dacht hieraan omdat de USB poorten bij mijn nieuwe pc ook uitstonden. Weet iemand hier iets meer over?

Ik zit dus echt door mijn eigen oplossingen heen en hoop dat iemand ervaring met dit stuurtje heeft en mij kan helpen het aan de praat te krijgen.

\_Specs_/

Verwijderd

Dit had ik ook met mijn gravis gamepad pro. Daar waren ook geen XP drivers voor, en toen zei ie ookd at ie niet was verbonden.

Uiteindelijk heb ik dit opgelost met onofficiele drivers...

Misschien dus onofficiele drivers gaan zoeken?

Verwijderd

het kan zijn dat je m al hebt geprobeerd, maar deze is voor Win 2000 en meestal werken die drivers ook op XP, dus: http://www.ntcompatible.com/compdet.php?details=4786

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
Kon je niet een fake-gameport installeeren. Dat hefet bij mijn joystick destijds ook gewerkt

tampert, kriminalpolizei

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 17:53 schreef DMX het volgende:
het kan zijn dat je m al hebt geprobeerd, maar deze is voor Win 2000 en meestal werken die drivers ook op XP, dus: http://www.ntcompatible.com/compdet.php?details=4786
Thnx maar ik heb nu ff geen tijd om het te proberen...
Post nog wel een keer mijn bevindingen!

\_Specs_/

Verwijderd

Gechecked of er een voeding op moet ?
Probeer anders een standaard driver in Windows "Trustmaster Formula T1/T2 without adapter"
Zo heb ik mijn stuurwiel ook aan de praat gekregen.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 20:08 schreef Braadkip het volgende:
Gechecked of er een voeding op moet ?
Probeer anders een standaard driver in Windows "Trustmaster Formula T1/T2 without adapter"
Zo heb ik mijn stuurwiel ook aan de praat gekregen.
Het voedingslampie op het stuur brandt en het stuur draait terug naar het midden als je er aan draait...

\_Specs_/

Verwijderd

Verwijder de drivers van je stuurtje die al geïnstalleerd zijn, installeer "Trustmaster Formula T1/T2 without adapter", (roeren/pedalen inschakelen).
Als vervolgens (in de eigenschappen) het kruisje beweegt wanneer je aan het stuur draait dan is het een kwestie van kalibreren en dat vindt je dan 1 TAB-blaadje terug (instellingen).

Als dit niet werkt wordt het idd zoeken naar drivers denk ik :)

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 20:17 schreef ZiegoM.tk het volgende:

[..]

Het voedingslampie op het stuur brandt en het stuur draait terug naar het midden als je er aan draait...
Jongen Max jij sloopt ook alles he. En je werkt nog wel bij p*r*d*g*t. Slecht hoor :D. Juist jij zou alle goede drivers moeten kunnen vinden :D

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

euhh ik heb volgens mij dit stuur ook maar dan op USB poort en hij werkt perfect onder XP. en ja als het lampje brand en hij terrugdraait naar het midden is hij niet kapot.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

drivers XP

hiero eerst steering wheel opzoeken dan je stuur en daar staan gewoon drivers voor XP volgens mij. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Pagina: 1