Verwijderd
Normaal gezien verslechter alleen de overklokeigenschappen.
Rambussen moet je altijd per 2 gebruiken.
Rambussen moet je altijd per 2 gebruiken.
Verwijderd
de verschillende merken maakt niet zo veel uit, maar het verschil van 256 naar 512 merk je zeker doen! (als ik jouw was kocht ik 2* 256 erbij)
kan gerust verschillende merken door elkaar gebruiken hoor
Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]
Verwijderd
nee maar als je naar de prijzen kijkt kun je beter 2* 256 kopen en omdat dit je laaste upgrade mogelijkheid is (hierna zitten al je rimm sloten vol) dus betaal wat meer en dan zit je voorlopig weer goedOp dinsdag 11 juni 2002 16:41 schreef brakkie het volgende:
2 * 256 erbij?
Heeft dat zoveel nut als je wat over hebt??? Overclocken doe ik trouwens niet dus wat betreft die verschillende merken maakt het dus niet zoveel uit?
Verwijderd
Ligt er helemaal aan wat je doet. Als je geen Photoshop, 3d zooi gebruikt, zou ik 1*256 bijkopen. Tot 512MB merk je zeker, boven de 512 alleen als je echt speciale dingen doet..Op dinsdag 11 juni 2002 16:41 schreef brakkie het volgende:
2 * 256 erbij?
Heeft dat zoveel nut als je wat over hebt??? Overclocken doe ik trouwens niet dus wat betreft die verschillende merken maakt het dus niet zoveel uit?
Verwijderd
hee slimpie we hebben het hier over RAMBUS dat gaat per 2Op dinsdag 11 juni 2002 16:44 schreef Tweak-Metallica het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan wat je doet. Als je geen Photoshop, 3d zooi gebruikt, zou ik 1*256 bijkopen. Tot 512MB merk je zeker, boven de 512 alleen als je echt speciale dingen doet..
Verwijderd
Zou ik alleen proberen als je het geheugen nog om mag ruilen (geld terug) afhankelijk van de hardware en het OS (Mickysoft, wellicht bij XP niet meer) kan het zijn dat er erg veel getuned moet worden om 768 sneller te laten werken dan 512. De performance verbetering van 256 naar 512 zal je heel goed merken.Op dinsdag 11 juni 2002 16:39 schreef gpvelzen het volgende:
de verschillende merken maakt niet zo veel uit, maar het verschil van 256 naar 512 merk je zeker doen! (als ik jouw was kocht ik 2* 256 erbij)
Verwijderd
Tegenwoordig koop je normaal 2 latjes van 128MB.
Als je meer eist, gamen, renderen,... dan ga je 2 latjes van 256MB halen.
Als je te echt geheugen nodig heb, koop dan 2 latjes van 512MB.
Liefst 2 dezelfde latjes in een paar, 2 verschillende merken kunnen de overklokbaarheid verlagen of 2 verschillende ram-grootte storen gewoon.
Als je meer eist, gamen, renderen,... dan ga je 2 latjes van 256MB halen.
Als je te echt geheugen nodig heb, koop dan 2 latjes van 512MB.
Liefst 2 dezelfde latjes in een paar, 2 verschillende merken kunnen de overklokbaarheid verlagen of 2 verschillende ram-grootte storen gewoon.
Verwijderd
ja maar als je nu 2* 128 erbij koopt kun je niet meer uitbreiden en dat is zonde met 512mb.Op dinsdag 11 juni 2002 16:47 schreef brakkie het volgende:
mmmm 2x256 kost bij computerland 251.
Beetje overdreven om voor meer dan 500 pieken geheugen te kopen. Ik photoshop wel soms maar niet echt heavy dingen ofzo hoor.
512 is nu wel genoeg maar ik neem aan dat je die pc nog langer als vandaag wilt houden. ik zelf zou gaan voor 2* 256 ik vind een upgrade van 2* 128 weggegooit geld
edit:
2* 512 is echt super duur dus dat valt nu nog wel af
2* 512 is echt super duur dus dat valt nu nog wel af
Ergens heb je wel gelijk. Maar ik zit er ernstig over te denken om op de HCC een nieuw mobo+proc.+geheugen te kopen. Dan met DDR. Je betaalt je namelijk scheel aan dat RIMM. Groot nadeel vind ik.Op dinsdag 11 juni 2002 16:50 schreef gpvelzen het volgende:
[..]
ja maar als je nu 2* 128 erbij koopt kun je niet meer uitbreiden en dat is zonde met 512mb.
512 is nu wel genoeg maar ik neem aan dat je die pc nog langer als vandaag wilt houden. ik zelf zou gaan voor 2* 256 ik vind een upgrade van 2* 128 weggegooit geld
Voor nu wil ik gewoon ff iets meer om lekker te werken. Dat haal ik er strax ook wel weer uit als ik dit mobo+proc+geheugen verkoop.
Verwijderd
/me meld zich als koperOp dinsdag 11 juni 2002 16:53 schreef brakkie het volgende:
[..]
Ergens heb je wel gelijk. Maar ik zit er ernstig over te denken om op de HCC een nieuw mobo+proc.+geheugen te kopen. Dan met DDR. Je betaalt je namelijk scheel aan dat RIMM. Groot nadeel vind ik.
Voor nu wil ik gewoon ff iets meer om lekker te werken. Dat haal ik er strax ook wel weer uit als ik dit mobo+proc+geheugen verkoop.
is dit de s478 versie of de 423? als het de 478 versie is wilik h'm wel kopen
Verwijderd
een 256mb PC800 rimm kost in Belgie 130 euro, dus x2 kom je aan 260 euro... Kan me moeilijk voorstellen dat het in Nederland plots dubbel zo duur is...Op dinsdag 11 juni 2002 16:47 schreef brakkie het volgende:
mmmm 2x256 kost bij computerland 251.
Beetje overdreven om voor meer dan 500 pieken geheugen te kopen. Ik photoshop wel soms maar niet echt heavy dingen ofzo hoor.
Verwijderd
251 pleuros en dat is erg grof 500 pieken (lees guldens)Op dinsdag 11 juni 2002 17:33 schreef xenoke het volgende:
[..]
een 256mb PC800 rimm kost in Belgie 130 euro, dus x2 kom je aan 260 euro... Kan me moeilijk voorstellen dat het in Nederland plots dubbel zo duur is...
Pagina: 1