full duplex externe modem.... welke???

Pagina: 1
Acties:

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-04 22:42

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een externe full duplex modem.
ik heb al verschillende modem geprobeerd, o.a. e-tech, safeway en trust. ze zijn alle half-duplex.

even ter verduidelijking waarom hij full duplex moet zijn.
telefoon zit aan pc en kpn lijn ook. via de telefoonkiezer wil ik kunnen bellen (voor een callcenter) 4 pc's zijn al full duplex, 4 niet die werken dus ook niet zoals het hoort. alleen de kast is zo'n platte desktop liggende kast, waardoor een normaal pci-kaart te groot is.ook de reden waarom hij extern moet zijn, maar tot nu toe is er nergens in tilburg en winkel die ze heeft (memo, vobis, schuin tegenover vobis (dunno naam) en dynabyte (winkel waar ze niet eens weten wat full duplex is)

i need some serious help now.. want ik weet echt niet welke ik moet hebben

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42
Vaag verhaal waar ik (nog) niet veel van snap :?

Daar je praat over 'kpn' neem ik aan dat je bent aangesloten op ene normale KPN telefoonlijn. Dat call-center is, denk ik, zo'n Tele2-achtig prefix-nummer dat je belt om tegen een goedkoper tarief te kunnen bellen. Eventueel kan je die short-dial code laten vastzetten door KPN, d8 ik. Je hoeft dan niet meer de '16xx' prefix te kiezen.

Ik neem aan dat je Windows heb als besturingssysteem. Zo ja, welk 3.1, 95, 98, W2K of XP ?

Alle gangbare modems, zeker die gangbare 56Kflex dingen, kunnen Half of Full duplex datacommunicatie aan. Dit stel je in middels het Datacommunicatie programma.

Bedoel je Full-duplex voor de datacommunicatie of voor de spraak (oftewel de speakerphone) functie van windows ?

Een modern intern modem, zeker PCI, kan goed werken met de geluidsfuncties van Windows. Een extern modem kan dit niet (goed) omdat deze zit aangesloten op een seriëele connector du nu eenmaal niet of nauwelijks werkt met de Voice/spraak functies van Windows.
Bij externe Voice-modems (soms zelf interne modems) tref je dan ook vaak aparte aansluitingen voor de micro-foon en speaker die je aansluit op de mono in&out van je geluidskaart (bv. Yamaha YF724). Of je daarna wel of niet Full-Duplex kan praten, hangt af of je geluidskaart dat ondersteund. Vooral wat oudere-cards konden dat niet goed.

Wel merk/type PC en soundcard heb je eigenlijk ?

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-04 22:42

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
Het zit eigenlijk kort zo.
sys met win2k.
Op line/phone uitgangen zitten aangesloten: aan de ene kant de kpn lijn.
aan de andere kant de telefoon (aux ingang). op de telefoon zit een headset weer aangesloten.
Nu moet een modem full duplex data communicatie hebben (if i'm right) om te kunnen bellen met dailer.exe (telefoonkiezer)
maar ik kan geen externe modem vinden die dat is.

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• PtrO
Zal pogen het wat minder technisch te laten.

O.K. Het gaat jou er dus puur om met hulp van Win/phonedialer (dialer.exe), een telefoonnummer te kiezen. Spreken/luisteren doe je vervolgens met de headset die aan de telefoon is verbonden. Correct ?

Mijn inziens heeft dat in principe niets met ja/nee full (datacommunicatie) duplex te maken. Het enige wat Windows/phonedial zal (horen te) doen is een 'bel-nummer' opdracht (=het hayes ATDTxxxxx commando) geven, waarna je je headset activeerd en de Wind/Phone-Dialer ophangt (Hayes ATH) om het gesprek naar de headset over te zetten.

Zal vanavond or morgen e.e.a. 's voor je uit proberen met een willekeurig extern modem en het resultaat posten.

Laat even weten welke type/merk (intern)modem je momenteel in de werkende PC's hebt zitten.

• PtrO
Heb e.e.a. FF uitgeprobeerd met een externe Trust 56Kflex (ESP-2) modem. Dit modem is vv. een externe speaker en microfoon aansluiting.

Met de standaard windows98-dialer kan ik niet zomaar een telefoonummer kiezen om daarmee een gesprek te voeren via de losse microfoon/speaker. Waarschijnlijk een crappie fout in mijn TAPI (voice-modem besturing) driver of modem-ini instellingen.

Gebruik ik daarentegen Cheyenne Bitphone (Dialer) dan gaat e.e.a. perfect. Ook het antwoordapparaat, die dus de spraak als data verstuurd via de RS232 poort !!) werkt redelijk.

Ik denk dus dat je specifieke software zal moeten gaan gebruiken om via een los (extern RS232) modem vanuit je PC telefoonnummers te kiezen en (wat je denk ik wil) het spreken via de geluidskaart te laten plaatsvinden.

Gezegd moet worden dat er weinig informatie is t.a.v. phone-functionaliteit m.g.v. een extern-modem. Het aspect full of halfduplex is m.i. met de gangbare modems is m.i. gewoon niet aan de orde. Zowel datacom als voice (indien aanwezig) is op recente modems gewoon full-duplex.

Denk overigens dat je weinig succes zult hebben om nu nog een geschikt extern RS232 Voice-modem te vinden. Is ook een beetje uit de tijd aan het raken.

Wat je heel goed wel kunt proberen en doen is gebruik te maken van een extern USB modem. Die werkt bij mij perfect samen met de Windows dialer en heeft dan de handsfree functie via de geluidskaart. Heb dit getest mgv. Win98, 56Kflex (V.90 USB) en een Yamaha soundkaartje.

Succes.