[E-smith] Na over gang quicknet chello geen inet

Pagina: 1
Acties:

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:17

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Topicstarter
Heyz

ik heb een probleempje ik ben vannacht over gegaan van quicknet naar chello nu moest ik mij inschrijven bij chello

duz heb ik internet op mijn werkstation gezet ingeschreven (mac adres)terug gezet nu doet internet het op de server maar niet op (meer) op de werkstations behalve als ik dus netwerk kaart over hang !!!

KAN IEMAND MIJ HELPEN

P.S

Ik Draai E-smith 5.0
Zie Specs Below !!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als ik je bericht goed begrijp - en dat durf ik absoluut niet te beloven :P - hangt je internet nu aan een bepaalde netwerkkaart waaraan het niet werkt, maar werkt het wel aan een andere netwerkkaart? In dat geval kun je eens proberen je modem te resetten terwijl de kabel in de niet-werkende kaart zit, of proberen Chello te bellen met de vraag of ze je modem even resetten zodat hij dat Mac-adres kwijt is en hij weer op de goede kaart werkt. Even de twee kaarten in je systemen omwisselen zou ook een oplossing zijn.

Nogmaals: er vanuit gegaan dat ik je goed begrijp :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

chello werkt alleen met de 3com kaart die je van chello krijgt... (toch?)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
nou je hebt het ongeveer goed begrepen :) mijn excuses voor deze vage post.

het probleem ff duidelijker

Mijn abbo is overgezet van quicknet naar chello.

dus mijn internet instellingen moesten geweizigt worden, daarom moet je je aan melden op de chello site die zegt dan herstrart de computer + modem en dan doet hij het gewoon met iedere netwerk kaart (gaat om mac adres) maar als ik hem dan in de server dou pakt hij het niet meer het gaat er dus om dat ik die server goed aangemeld krijg bij chello dus met server internetten ofzo maar ik heb eerlijk gezegt geen idee hoe dat moet :(

volgens mij is dit ook een vage post sorry guy's ben in een beetje wazige bui :)

Verwijderd

Linux dus zie ik aan je specs? mmmmm.... ik kan je daar niet bij helpen. Lijkt mij gewoon dat je DHCP aan moet zetten en de instellingen van Windows volgen maar dan voor linux...

Overigens moet je je specs pagina ff aanpassen, staat nog quicknet :P

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
hmmz volgens mij staat er boven NON-WIndos :) dus linux mac of dos etc.

maar in ieder geval bedankt,

ik weet het volgende dat alles op de server goed staat

hij is alleen niet aangemeld (mac) hoe moet dit :? :? :?

Verwijderd

Als ik me goed kan herinneren hier in dordt was het zo dat quicknet hier een fixed ip had... Als dat zo is moet je op je e-smith bak instellen dat ie een ip ophaalt (DHCP).
staat denk ik ergens in /etc/sysconfig... want het was redhat based geloof ik

Verwijderd

Hey,

Ik heb gehoord dat het mac adres wordt vastgelegd als je je aanmeld op die site.

Het modem even resetten werkt ook niet meer heb ik ook gehoord.

Dus zou je de netwerkkaart van je werkstation in je server moeten proppen omdat je hem met dat mac adres hebt geregistreerd.

Ik heb het zelf bij demon adsl gehad. Daar moest je je ook registreren met een mac adres. Deze gegevens worden ergens opgeslagen bij je provider.

Het is jammer dat het modem resetten niet meer helpt.

Nogmaals, ik heb zelf geen overgang van quicknet naar chello gehad. maar heb wel bekenden die het op deze manier hebben meegemaakt.

Suc6.

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
ja dat is inderdaad zo MDD dat probeerde ik ook uit te leggen maar ben een beetje wazig vandaag :)

dat had ik vanmiddag geprobeerd maar toen deed internet het op de server wel

MAAR NET OP DE WERKSTATIONS.....

misschien jij nog oplossing ??::??

BTW

JE Site licht plat + e-mail wat is dat nou kan natuurlijk niet :)

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
*-kick niemand ??

Verwijderd

Config je e-smith bak eens opnieuw via de console met gebruiker admin. Reboot daarna ook ff.

Misschien kan je je route tabel posten (netstat -r) ?

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
heb nu op dit werkstation geen netwerk verbinding zal het morgen ff posten alvast bedankt

wat dacht je van het volgende.....

moet namelijk toch ff mijn server update naar 5.12 :)

als ik de netwerk kaart die nu geregistreerd staat uit dit werkstation trek

in server stop en server op nieuw install

iemand hier over een idee

Verwijderd

Vol verwachting klopt ons hart. :)

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 23:59
Heb hier ook chello, en ook wat probjes gehad met dat je maar een kaartje mag aanmelden... (alhoewel, met de laptop kon ik ook gewoon surfen...)

Maar heb je die ene netwerk kaart op je werkstation geregged? en wil je dan met een andere kaart je server bemannen? Volgens mij werkt dat niet, en moet die ene dan zowieso in je server zitten. ff swappen dus...

Of had je dat al gedaan? Dan heb ik niks gezegd :+

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 22:25 schreef Bramseltje het volgende:
Heb hier ook chello, en ook wat probjes gehad met dat je maar een kaartje mag aanmelden... (alhoewel, met de laptop kon ik ook gewoon surfen...)

Maar heb je die ene netwerk kaart op je werkstation geregged? en wil je dan met een andere kaart je server bemannen? Volgens mij werkt dat niet, en moet die ene dan zowieso in je server zitten. ff swappen dus...

Of had je dat al gedaan? Dan heb ik niks gezegd :+
nee, dat was ook inderdaad mijn bedoeling maar heb het nog niet gedaan had het wel geprobeert toen deed inet het op de server maar niet meer op de rest van het netwerk

dus heb ik maar weer terug geswapped om het hier te kunnen vragen :'(

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

quicknet had statische ip-adressen. chello heeft DHCP-adressen (dynamisch of quasi-dynamisch). Heb je in de NAT wel de regels aangepast zodat de pakketten wel aankomen, of doet E-smith dat automatisch voor je?

Als je inet op de server wel werkt, dan is inet goed. Je moet dan alleen even kijken hoe het NAT-gedeelte werkt.

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
ja inderdaad maar ik wil mijn server toch op nieuw installeren twijfel nu allen nog tussen

e-smith 5.12
trustix
slackware

wie weet welke het beste is voor

filesharing
webserver (apache)
webmail (squirrel ofzo)
ftpserver
mogelijk nog php

Verwijderd

Voordeel van trustix t.o.v. e-smith is dat je bij trustix je config zelf beter kan editen.

Bij e-smith moet je alles via templates of webpanel wijzigen. Bij trustix is het gewoon recht toe recht aan linux config werk. Trustix is ook erg snel. :)

Zelf ga ik binnenkort verder met FreeBSD. Heb op m'n werk al een FreeBSD samba server. Draait echt super. Nu thuis nog een FreeBSD server. :P

Bij slackware moet je nog veel werk zelf doen. Ze hebben wel een package systeem, maar de meeste compilen zelf hun progs (samba , apache e.d.). Dit vraagt dus enige kennis.

Wat je wilt kan met alle drie.

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
ja inderdaad daarom denk ik dat ik eens trustix ga draaien

[off topic]
BTW MDD site van je werk + mail doen het nog niet kan natuurlijk niet he :) hoe komt dat

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
bedankt allemaal mensen het is gelukt heb de netwerk kaarte swapped geinstalleerd en toen deed hij het (terwijl netwerkkabel draaien niet werkte :? )
Pagina: 1