Goedkope mar goed ATX kast...

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 15:07
Ik heb nu een megagoedkope miditower om mijn PC die dus compleet geen airflow heeft en resoneert als de tering :( Maar ik heb het budget niet om een Chieftech of Lian-Li oid te kopen. Dus zoek ik een goedkope kast die wel een aardige airflow heeft en niet erg resoneerd.
Mijn budget is ongeveer 45 voor alleen een kast zonder voeding (ik heb alles dus al, incl casefans e.d.)

Even ter info: Ik heb nu een 60MM 5000RPM casefan (sunon) achter (naar buiten gericht), een 2800RPM 80MM (ook sunon) voorin (naar binnen gericht). en ik krijg mijn casetemp niet onde de 40C (mijn IDE kabels zijn keurig weggewerkt) en mijn processor wordt idle ongeveer 56C (met een culcanoII op een TB1400 met Artic silverIII pasta) en het geluid is net een straaljager :'(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat komt gewoon puur omdat je een miditower hebt.
Voeding en CPU zitten dicht bij elkaar, dat ventileert niet goed.

Maar een leuke kast voor 45€ gaat denk ik niet lukken, je zult er dan nog veel zelf aan moeten modden.

Als je van dat resoneren afwilt, zou je ook bij de autohandel anti-dreun platen kunnen halen. Als dat eenmaal binnenin je kast geplakt zit, hoor je niks meer resoneren.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Op dinsdag 11 juni 2002 16:13 schreef KillerAce_NL het volgende:

Voeding en CPU zitten dicht bij elkaar, dat ventileert niet goed.
Daar ben ik het niet mee eens, voeding trekt volgens mij veel warme lucht uit je kast, (vooral als je geen casefans hebt)
Hoe dichter je voeding bij je proc, hoe makkelijker die afkoelt, alleen je voeding zou wat warmer kunnen worden omdat ie met warmere lucht gekoeld wordt. Maar dit wordt niet/amper afgeven aan de rest van de kast, de flow is nl. naar buiten en via het metaal diffundeerd de warmte echt niet naar binnen.

Strava

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-03 17:18
ik heb een midi tower van ongeveer die prijs met 300 watt voeding.. temps idle zijn cpu 45 en case 35 graden.. en er zitten nu voor 2 fans in ( in cd-rom slot hd coolers ) intake en 1 achter outtake.. dus een kast hoeft niet duur te zijn... ik heb hem bij alternate besteld

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Voor 45.- zal het niet gaan lukken. Dan kun je beter wat geld uitgeven aan matten en eventueel stillere fans / voeding.

You can't have everything. Where would you put it?

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

voor 45 euro , gaat je niet lukken .

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 11 juni 2002 16:19 schreef Prulleman het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, voeding trekt volgens mij veel warme lucht uit je kast, (vooral als je geen casefans hebt)
Hoe dichter je voeding bij je proc, hoe makkelijker die afkoelt, alleen je voeding zou wat warmer kunnen worden omdat ie met warmere lucht gekoeld wordt. Maar dit wordt niet/amper afgeven aan de rest van de kast, de flow is nl. naar buiten en via het metaal diffundeerd de warmte echt niet naar binnen.
Heb je op zich gelijk in, maar vergeet niet dat ECHTE atx voedingen (specs opgesteld door Intel) lucht naar BINNEN zuigen, en niet naar buiten blazen.
Heb je een voeding met 1 fan, gaat jouw principe al niet meer op.
Ow jah, ik verzin dat dus niet maar heb er voor opdrachten e.d. dingen voor opgezocht.
Helaas heb ik zelf ook een ATX voeding die dus (de eigenlijk NLX) manier van aanzuigen gebruikt.
Maar die wordt inde vakantie gemod ;)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Met 2 fans (iig 1 die naar binnen blaast wordt het anders), maar de meeste voedingen die ik heb gezien (met 1 fan) zuigen naar buiten.

Strava

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 15:07
Ik zie dat in mijn voeding de printplaat bovenin zit, ik zou dus een 2e ventilator in mijn voeding kunnen zetten (lijk mij dat dat wel gaat helpen, want mijn proc zit maar 1.5cm onder mijn voeding.)

Verder is het misschien een idee om mijn HD mbv brackets onder in een 5.25" rack te zetten zodat de onderste casefan meer lucht tissen de kaarten door naar boven kan blazen.

Misschien kan ik dan ook eindelijk die irritante 60MM 5000RPM eruit halen (die maakt me toch een herrie)

Verwijderd

ik heb hier een goedkope midi kast staan. ongeveer 75 guldens was hij (in de aanbieding natuurlijk)
- mijn case temp word idle niet hoger dan 29 graden
- mijn cpu temp word gelijk een stuk hoger ongeveer 48 graden.

ik heb hier maar 1 casefan inzitte, die blaast gelijk alle warme lucht weg van mijn cpu (outtake), casefan zit in de kastdeur. mijn voeding paste niet met mijn cpu koeler dus die heb ik aaan de achterkant van mijn kast gehangen.

mijn hele kast zit vol met geluidsdempent materiaal, en de lucht die naar binnen word gezogen komt uit mijn pci slot gevallen.

misschien helpt het als jij het ook zo maakt :) (8>

edit:
mijn cpu koeler is een mini super orb (die veel te veel geluid maakt!!!!!!)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:25
Op dinsdag 11 juni 2002 16:10 schreef Gabriel-LG het volgende:
Ik heb nu een megagoedkope miditower om mijn PC die dus compleet geen airflow heeft en resoneert als de tering :( Maar ik heb het budget niet om een Chieftech of Lian-Li oid te kopen. Dus zoek ik een goedkope kast die wel een aardige airflow heeft en niet erg resoneerd.
Mijn budget is ongeveer 45 voor alleen een kast zonder voeding (ik heb alles dus al, incl casefans e.d.)

Even ter info: Ik heb nu een 60MM 5000RPM casefan (sunon) achter (naar buiten gericht), een 2800RPM 80MM (ook sunon) voorin (naar binnen gericht). en ik krijg mijn casetemp niet onde de 40C (mijn IDE kabels zijn keurig weggewerkt) en mijn processor wordt idle ongeveer 56C (met een culcanoII op een TB1400 met Artic silverIII pasta) en het geluid is net een straaljager :'(
Die zal vast ook wel aardig wat lawaai maken. Ik zelf trouwens ook een TB 1400 met Artic Silver II en een Volcano 7+ nu op Low speed, hij wordt 48 graden idle.
Als case fans gebruik ik 4x 80mm (op low speed) en 1x92mm (low speed), me case temp is nu 27 graden. Heb wel een Bigtower van Chieftec, is € 169,- wel met 340Watt voeding.
Ik zou gewoon doorsparen en dan een goeie kast kopen, je kast kan heel wat systemen mee.