trustmaster stuurtje force gt, :( is gaar

Pagina: 1
Acties:

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:57
heb laatst via internet stuurtje 2de hands gekocht trustmaster Formula force gt.

wil nascar2002 en F12002 spelen, blijkt dat hij denkt dat rechtdoor bijna helemaal rechts is ...
e als ik helemaal links stuur dat ie dan ook maarnaar recht moet gaan,

dus ik d8 dat moet ergens in te stellen zijn....
staat er dit apparaat zet zich zelf goed en hoeft dus niet gecalibreerd te worden bla blabla...
dus ik al helemaal sjaggereinig,

blijken de pedaaltjes het ook niet te doen.... weet nie eens op welke poort, zelfde stekkertje als men muis en keybord, maar daar wil ik hem nie in..
- het stuurtje is usb werd gelijk herkent en installeerde de goede drivers..
- de pedalen zijn muis aansluiting gevallen :? ps2 ofzoiest

bij de gamecontrollers in de controlpanel staat hij goed aangegeven en als status ok,
er stond bij dat hij bij xp niet werkte maar sommige mensen was het wel gelukt heb ik gelezen..

dus wat moet ik doen, wou hem al open maken om es binnen te kijken , maar zitten 3500 schroefjes in waarvan 2000 met een ander soort schoef die ik nie kan openmaken.. ik ben echt :(
zal naderhand wel weer heel simpel zijn marjah, en moet dit hier staan?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:43

BM

Admin Softe Goederen
Pedalen gaan aan de zijkant van het stuur in een soort ps/2 gevalletje.

Je kunt proberen naar config scherm te gaan, en in het instellingen menu (vierkantje met kruidje erin, en lampjes voor de knopjes), daar het stuur (met aangesloten pedalen ;) ) even alle kanten op te draaien zoals je normaal een stuur ofzo zou calibreren, dat heeft bij mij wel eens wat problemen opgelost met dat stuur. En natuurlijk even in het spel zelf even calibreren. Volgens mij zou dat moeten helpen.

Heb je dat stuur niet getest voor je het kocht :?
Lijkt me niet bijzonder slim om iets op deze manier te kopen, maar goed.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• cky
ok je bent nu al men held :)
maarre het rechts is midden probleem werkt niet,

ik was net in da scherm en dat kruisje staat helemaal rechts als ik het stuurtje in het midden hou...
en calibreren is nascar werkt ook voor geen meter
doe ik helemaal naar recht gaat die links ennzz
pedalen werken nu wel, :9

nog suggesties

• cky
ik heb hem nog eens geinstaleerd op mijn andere computer, daar deed hij het ook niet helemaal, de forcefeedback is volgends mij stuk,

toen weer op mijn computer geinstaleerd, alles doet het goed, maar bijv in een spelletje en in dat programma waar jij het over had(kruisje in het midden)
, als je dan op test forces doet maakt hij alleen een geluid, en in het spel als je iets zou moeten voelen ook alleen een geluid.

en als je rechtdoor wilt rijden moet je het stuuur helemaal links houden... als je begrijpt wat ik bedoel, oftewel, er zit binnen iets niet goed denk ik.
ik zal hem morgen eens uit elkaar halen en kijken of ik er wat aan kan doen...

maar weet er iemand of ik het stuur zelf kan calibreren want het lukt me niet in dat progje of in nascar..
je ziet wel dat je het kan bewegen en al maar niet dat je kan zeggen : jah je bent nu in het midden in plaats van helemaal rechts!!!! :(

en als ik hem dan heb open gemaakt wat moet ik dan doen iemand ervaring mee, weet niet eens hoe het eruit ziet duss

Verwijderd

Nou weet waar ge aan begint.
Ik heb toevallig gisterenavond ook mijn stuurtje ff uit elkaar gehaald.
Ben er dik een uur mee bezig geweest het weer in elkaar te zetten.
En dat met 3478 schroefjes minder :P

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41
zit hoogstwaarschijnlijk wel een potmetertje in dat stuur die je kan bijstellen.

En mijn vorige week gekochte 2e handse Thrustmaster Ferrari Force Feedback deed het lekker gewoon in 1 keer goed onder XP >:) :P

p.s. kijk eens hier? www.slottweak.com, daar staan mayb ook wel pics van opengesloopte stuurtjes.

edit:

http://www.slottweak.com/ferrariWheel.htm hier staat een verhaal over een stuurtje dat scheef staat en met een potmeter weer rechtgezet was.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Ik heb dit stuurtje ook. Het is standaard bij mij ondertussen dat hij niet goed uitgelijnd staat wat bij mij helpt is even van helemaal links naar helemaal rechts in het spel zelf dan autocalibreert ie zelf.

Als de force feedback bromt. (dus een continue trillend gevoel terwijl je niks moet voelen moet je de potmeters schoonmaken (zie thrustmaster site).
En die schroeven zijn zo raar toch niet. Ik kreeg hem vrij makkelijk open.

* GeJe moet toegeven dat het niet zijn beste aankoop was, is nu overgestapt op non fb stuurtjes...

Vandaag is het feest en morgen ook.

• cky
ok thnx allemaal , hoop dat het werkt maar moet ff w88 tot morge want heb een heel klein kruiskop schoroeverdraaiertje nodig met een hele lange steel,
en ik zal eensa op die sites kijken, want ben nie zo technisch ingesteld :P
Pagina: 1