Ik ben voor een klein festival een script aan het schrijven zodat ze middels een heel simpel formulier een nieuwseditie op hun internet-site kunnen publiceren. Het festival duurt 8 dagen en er zijn 3 edities per dag (morgen, middag, avond).
Bij elke editie moeten er foto's komen. Ik zit al een tijdje te denken, maar ben even idee-loos. Heeft iemand nog een idee hoe ik dit het beste kan doen?
Het moet voor de gebruiker zo simpel mogelijk zijn, en mag voor mij ook niet te veel werk zijn.
Ik heb een aantal opties bedacht.
Middels een ftp script doet de gebruiker zelf een upload van elk plaatje.
Voordeel:
Er kan weinig fout gaan en je kan controleren of de plaatjes niet te groot zijn.
Nadeel:
Je moet naar elk plaatje apart browsen op je harde schijf.
Meer scripting.
Gebruiker gooit alle plaatjes in een directory en geeft die dir dezelfde naam als het editienummer. Het script leest dan botweg de dir uit.
Voordeel:
Lekker snel geprogged.
Makkelijk voor de gebruiker.
Nadeel:
Foutgevoelig
Niet overzichtelijk.
Nog meer ideeen?
Bij elke editie moeten er foto's komen. Ik zit al een tijdje te denken, maar ben even idee-loos. Heeft iemand nog een idee hoe ik dit het beste kan doen?
Het moet voor de gebruiker zo simpel mogelijk zijn, en mag voor mij ook niet te veel werk zijn.
Ik heb een aantal opties bedacht.
Middels een ftp script doet de gebruiker zelf een upload van elk plaatje.
Voordeel:
Er kan weinig fout gaan en je kan controleren of de plaatjes niet te groot zijn.
Nadeel:
Je moet naar elk plaatje apart browsen op je harde schijf.
Meer scripting.
Gebruiker gooit alle plaatjes in een directory en geeft die dir dezelfde naam als het editienummer. Het script leest dan botweg de dir uit.
Voordeel:
Lekker snel geprogged.
Makkelijk voor de gebruiker.
Nadeel:
Foutgevoelig
Niet overzichtelijk.
Nog meer ideeen?