slang voor cooling buiten hangen, slim of niet??

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02
Ik heb al veel gelezen dat sommige mensen zo'n droger afzuigslang aan hun cooler hebben hangen. Nou staat mij comp naast het raam en zat ik te denken dat het misschien slim is om zo slang aan me cooler (een groote aan de zijkant van me kast) te maken en deze dan buiten te hangen zodat hij koude lucht van buiten afzuigt en niet van me kamer.

Me vraag is of je hierbij mogelijk condense of andere waterstof deeltjes mee kunt nemen als het buiten vochtig is. Ik heb namelijk geen zin dat zometeen me comp het niet meer doet.

Alvast bedankt

Jeroen

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:35
volgens mij zou je wat condons kunnen pakken ja...maar in je kamer kan het ook best vochtig zijn....

PVoutput

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 21:54

Macconner

as if is mathers...

Ik heb achter m'n PCtje een afvoerslang hangen om de warmte die eruit komt 'ver' van mijn pc sturen. De lucht halen van buiten, tja.. als ut buiten 30 graden is heb ut ook geen nut 8-) Die afvoer (warmte)afvoer slang scheelt ongeveer 3 graden *D

Macconner! | speed 733@1007 :)

• Jeromes
  • Laatst online: 21:02
Maar het gaat erom dat het nu winter wordt, en dan is het veeeeel kouder buiten dan op me kamer. Als hij nou lucht van 0 graden naar binnen zuigt.....
Maarja ik blijf met het probleem zitten. Is er niet iets waardoor je de lucht kunt filteren?

Jeroen

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Je kan toch gewoon een standaard filter gebruiken, zoals je die bijvoorbeeld bij Conrad kan kopen. Voor praktisch alle fans: 60mm, 80mm, 92mm en 120mm :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Over het algemeen is de koude lucht van buiten droger dan de lucht binnen. en voor stof etc zou ik me niet zo'n zorgen maken, tenzij de buurman zijn huis al een jaar aan het verbouwen is, zoals bij mijn ouders...

Gewoon doen, maar laat de slang buiten wel naar beneden wijzen, anders heb je waterkoeling als het regent..... (zoals vannacht, wat een klereweer)

Mooiste is als je de uitgaande lucht ook weer buiten dumpt. Voordeel is dat je kamer niet te koud wordt, en dat je de warme lucht ook weer goed kwijt bent. Bovendien help je dan het broeikaseffect weer een beetje ;););)

Herman
www.waterkoeling.nl

ps, vroeger bracht Femme dit soort dingen ook in praktijk, met slangen naar buiten.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=8

Hier staat hoe Femme het had gedaan
Pagina: 1