Wat is op dit moment de beste codec om je mp3's mee te encoden, ikzelf gebruik Lame 3.92 op 192kbs maar wat vrienden van me beweren dat Frauenhofer beter is
wat zijn jullie ervaringen?
wat zijn jullie ervaringen?
ow ik kon er geen vinden, alleen eentje van anderhalf jaar terug over xing en fraunhoferOp dinsdag 11 juni 2002 15:42 schreef Frits Flits het volgende:
Er zijn al zat topics over
daarom gebruik ik ook alleen nog maar 192 kbsMijn ervaringen zijn dat Lame toch de beste is met een hoge bitrate, zoals 192kbit. Op 128kbit klinkt Lame nog zelfs goed, hoeveel het wel wat platter is geworden.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
owOp dinsdag 11 juni 2002 15:48 schreef PipoDeClown het volgende:
LAME is volgens mij helemaal geen CODEC, maar alleen een Encoder.
En wat denk je wat je met een codec kan doen? Goh, encoden en decodenOp dinsdag 11 juni 2002 15:48 schreef PipoDeClown het volgende:
En dan mag je ook nog eens raden wat lame kan? Juist, encoden en decodencodec: Acronym for coder-decoder. 1. An assembly consisting of an encoder and a decoder in one piece of equipment. 2. A circuit that converts analog signals to digital code and vice versa. 3. An electronic device that converts analog signals, such as video and voice signals, into digital form and compresses them to conserve bandwidth on a transmission path. Note: Codecs in this sense are used in this sense for video conferencing systems.
The performance of lame in decoding mp3 files was faultless during these tests. Lame is highly recommended.
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Siditamentis astuentis pactum.
domme clownOp dinsdag 11 juni 2002 15:53 schreef Sick Nick het volgende:
En dan mag je ook nog eens raden wat lame kan? Juist, encoden en decoden
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Bij bitrates van 192K en hoger maakt het niet zoveel uit.Op dinsdag 11 juni 2002 15:52 schreef Dani-Filth het volgende:
maar welke van de twee is het beste
Sinds (ik dacht) versie 3.92 kan het allebei. In de zipfile op http://home.pi.be/~mk442837/lame-3.92.zip zit zowel de normale exe als een codec-installer.Op dinsdag 11 juni 2002 15:48 schreef PipoDeClown het volgende:
Gewoon rösti
Verwijderd
Ik ga mischien ff een domme vraag stellen, maar hoe kan een bitrate variable zijn als hij 192 is?Op dinsdag 11 juni 2002 17:23 schreef YT-Croc het volgende:
Ik gebruik als lame samen met EAC variabele bitrate van 192 en ik hoor geen verschil met cds
You can't have everything. Where would you put it?
dan maaktie gebruik van verschillended bitrates, namelijk 192, 192, 192, 192, 192 en 192, maar soms ook 192.Op dinsdag 11 juni 2002 20:26 schreef CV_SmileY het volgende:
[..]
Ik ga mischien ff een domme vraag stellen, maar hoe kan een bitrate variable zijn als hij 192 is?
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
ok komt ie: GEMIDDELD 192. was niet zo moeilijk tochOp dinsdag 11 juni 2002 20:26 schreef CV_SmileY het volgende:
[..]
Ik ga mischien ff een domme vraag stellen, maar hoe kan een bitrate variable zijn als hij 192 is?
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Verwijderd
Verwijderd
Kan ik me voorstellen. Weet je wat die Fraunhofer software kost!Op zaterdag 22 juni 2002 17:49 schreef SiCnEsSs het volgende:
Ik hoor amper verschil tussen Lame en Fraunhofer, maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar Lame.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Klopt wel, vergeet alleen niet dat een player dan niet (goed) kan weergeven hoelang de file is (of nog duurt), tenzij hij eerst de hele file gaat decoden, en dat wil je niet.Op dinsdag 11 juni 2002 16:06 schreef Varienaja het volgende:
Met Lame heb je inderdaad de beste mp3-encoder in handen.
192kbit CBR is echter niet de beste manier om te encoden.
VBR moet je doen: evenveel kwaliteit in een kleiner bestand, danwel meer kwaliteit in een even groot bestand.
Helemaal mee eens Xing sux! en blade zou familie van Xing kunnen zijn.Op maandag 24 juni 2002 15:36 schreef Tyrian het volgende:
Volgens EncSpot zijn Fraunhofer en Lame de beste en Blade en Xing de slechtste codecs / encoders
Alles kan stuk.
[ Voor 3% gewijzigd door Thanatos op 10-01-2003 21:34 ]
Eh niet? WinAmp heeft n.l. een eigen (built-in) decoder.Thanatos schreef op 10 januari 2003 @ 21:33:
Jah ik ben zo gek om te gaan reageren in een topic van meer een half jaar oud, maaree ik snap hier neit veel van. Hoe gebruik ik dit ding i.c.m. Winamp 2.81?
Wat dacht jij dat de input plugins van winamp doenwarp schreef op 13 januari 2003 @ 16:49:
[...]
Eh niet? WinAmp heeft n.l. een eigen (built-in) decoder.
Verwijderd
Die vergeten we niet, maar we vinden Fraunhofer en Lame gewoon veeeel betervergeten jullie Xing niet
Verwijderd
Eh, probeer jij lame.dll maar als input plugin te gebruiken in winamp
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq