Toon posts:

Gamen met 1 hand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit zal ik maar even toelichten. Mijn broer heeft een tijd terug een ongeluk gehad en daaraan heeft ie een lichaamlijk letsel over gehouden. Hij kan zijn rechterarm niet meer gebruiken, althans nu niet, misschien wel weer over een paar jaar :? Maar goed hij heeft altijd al gehouden van gamen en afgelopen weekend heeft ie voor het eerst in 5 maanden weer gegamed :)

Maar UT, Quake, Halflife etc. zijn voor hem bijna onmogelijk om te spelen. Ik ben nu op zoek naar games die je kunt spelen met een joystick, aangezien je deze met 1 hand kan besturen. Mijn voorkeur gaat ook nog eens uit naar 3D shooters (dat zijn z'n favo games).

Wie O wie kan ons helpen, en weet dus welke games ik moet gaan "kopen" ofzo.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
mja, een fps spelen met 1 hand word toch pittig, een rts speelt prima met 1 hand. mischien een muis met veel knoppen? maar dan word strafen wel weer moeilijk.
een joystick is niet aan te raden voor een fps.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-12 07:44
Ik denk dat je toch wat meer beland op dit soort games, RPG/Stratagie/point shoot(arcade shoot achtig) en nog meer van dat soort maar zo iets als ut en hj zit er nu eigenlijk niet in want dat is ongelofelijk moeilijk om te lopen en zo.
Tenzij er nog iets is waarme je ook een deel van de bestuuring overkan nemen met je benen (bv zoiets als bedalen, als onder een stuur)

• M@NIC
  • Laatst online: 13-10 09:31
Een leuk racespel + stuur :)
Ik stuur zelf altijd met 2 handen, maar ik ken iemand en die rijdt sneller dan met met 1 hand.
Dus dat moet redelijk kunnen :D

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

• Red alert
• Total annihilation
• Need For Speed 3

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-12 07:44
Er was wel een shooter weet niet meer hoe het heet mischien dat ik er straks thuis wat kan vinden.
Maar was in iedergeval iets van dit Een kanon en dan shooten wel 3d en dan moet je al die dingen uit de lucht water en zo weg/kapot knallen.

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

moorhuhn!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-12 17:36
Diablo 1 of 2 (RPG) maar is wel goed te spelen met een hand. Je kunt het single player spelen en ook multiplayer.

Misschien dat dit iets is, hoop van wel.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien een combo van pedalen en t toetsenbord?

Nothing to see here

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Ik denk helaas dat je broer geen fps meer kan spelen, althans nooit echt goed.. Wat je wel kan proberen zijn RPG's. Bij de Hack & Slash heb je vaak alleen maar de muis nodig. Voorbeelden van dit soort games zijn: Diablo 2 en Dungeon Siege (Demo link komt er zo aan). Eerst vond ik dat soort spellen ook niks aan, maar na een tijdje spelen roelen ze dus echt wel :). Als je broer van flight sims houd, kan die ook nog Il-2 Sturmovik proberen (1 vd beste (WW2) flightsims die er is). Daar heb je groten deels de joystick voor nodig. Af en toe wat losse knoppen die je 1 keer moet indrukken. Bijvoorbeeld "G" Voor je landingsstelsel op te halen of naar beneden te doen. Hopen dat je broer dit wel kan. Iig veel sterkte met zoeken. Ik hoop dat ik zoiets niet hoef mee te maken.

[edit]
Dungeon Siege (http://www.dungeonsiege.com)

Diablo 2 (http://www.diablo2.com)

Il-2 Sturmovik (http://www.il2sturmovik.com)

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

GTA3 :)

Superspel en nog redelijk te doen met 1 hand denk ik (muis is niet noodzakeljik toch?)

Kweet niet precies hoe die op PC is, heb hem zelf op PS2, maar zag een collega van me rijden met 1 hand op het toetsenbord.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Strategie Games
Adventures (point & klik)

Als ie nog een beetje wat met zijn andere hand kan doen zou een Flightsim ook nog wel kunnen.

Maar (arcade) racegames kan je ook met alleen de cursors keys ver mee komen, best veel keuze, alleen bout als je dan net van shooters houdt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had er helemaal niet meer aan gedacht dat ie ook van Red Alert etc houdt ... :)

We hebben wel even samen een UT gespeeld maar dat lukt niet echt goed, wordt eigenlijk een beetje warrig maar wel lachen :)

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op dinsdag 11 juni 2002 15:46 schreef Ramonnekke het volgende:
Ik had er helemaal niet meer aan gedacht dat ie ook van Red Alert etc houdt ... :)

We hebben wel even samen een UT gespeeld maar dat lukt niet echt goed, wordt eigenlijk een beetje warrig maar wel lachen :)
Als we ook die stijl opgaan zijn er nog wel zat games voor hem :). Voorbeelden Age of Empires serie, Red Alert serie, Battle Realms, Empire Earth, binnenkort Age of Mythology, Earth 2150 serie. Enz Enz Hier heb ik geen zin om alle demo links te plaatsen ;)

• itsme
  • Niet online
Je kunt natuurlijk ook zelf met 1 hand gaan gamen ;)

Nothing to see here

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik speel Quake III Arena met een joystick, en ik moet zeggen dat 't stukken beter speelt.

Gewoon effe controls veranderen in 't controls scherm ;)

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien is dit iets??

Microsoft Strategic Commander

Met je linkerhand te bedienen, en veel knoppen.
Zal even wennen zijn, maar ik denk dat het wel te doen is.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• M@NIC
  • Laatst online: 13-10 09:31
Hebben jullie een netwerk ?
Want dan kan ie wel een FPS spelen.
Doen jullie gewoon een potje DM, en spreek je af dat jij ook met 1 hand gaat spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 15:54 schreef its_me het volgende:
Je kunt natuurlijk ook zelf met 1 hand gaan gamen ;)
Met als doel ???

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 15:35 schreef M@NIC het volgende:
Een leuk racespel + stuur :)
Ik stuur zelf altijd met 2 handen, maar ik ken iemand en die rijdt sneller dan met met 1 hand.
Dus dat moet redelijk kunnen :D
Ik rij ook liever met 1 hand op het stuur :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-12 10:34

Chakotay

Lick here to continue

Als je een muis met 4 knoppen oid hebt moet een fps met 1 hand kunnen..

knop 1 schieten, 2 lopen, 3 strafe links, 4 strafe rechts. Alleen nog iets vinden op achteruit dan :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• kamerplant
  • Niet online
Misschien is dit ding wel wat voor hem. :)
Te koop bij o.a. de Vobis en de MediaMarkt.

Of is dat ding voor 2 handen? Ik weet het niet, want erg duidelijk is ie niet. :P

🌞🍃

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10 18:29

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Pong!

Specs

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 16:01 schreef DataBeest het volgende:

Of is dat ding voor 2 handen? Ik weet het niet, want erg duidelijk is ie niet. :P
hoe duur z die ?
bij de vobis

• Graham
Op dinsdag 11 juni 2002 15:44 schreef Redje het volgende:
Adventures (point & klik)
Idd, Adventures is echt een uitkomst. Ik bedoel dan niet de oude waar je hele zinnen moet typen van open door en zo dat is niet makelijk. Maar zoiets als de gehele Myst serie (dus Myst, Riven en Exile), Beast Within van Gabriel Knight, Brokensword (1 & 2), Indana Jones serie, etc etc...

En Stratagie is ook wel handig denk maar aan Warcraft en zo allemaal makelijk met de muis te bedienen.

Nieuwe Stratagie en Adventures kan ik niet 123 op noemen.

btw : Ik heb nog wel wat van die spelen die ik nooit meer speel dus als je intresse hebt dan hoor ik het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal van het weekend even kijken of we er toevallig niet al een deel van thuis hebben, zo niet dan zijn we altijd geinteresseerd :) b.v.d

• kamerplant
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 16:05 schreef dahaaz het volgende:

[..]

hoe duur z die ?
bij de vobis
En dat stond weer net niet in de advertentie. :(

🌞🍃

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:05

steveman

Comfortabel ten onder

met voetpedalen kun je toch nog wel wat toevoegen. desnoods sluit je 2 van die dingen aan (2e gamecard ofzo)
en verder, alles met veel knoppen. En misschien nog iets met spraakherkenning, voor dingen die je niet zo vaak gebruikt.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

voor de playstation had je zoon soort handschoen die kan hij wel gebruiken was voor een hand

Verwijderd

Cossacks speel ik zonder toetsenbord en is met 8000 man in een speelveld is toch echt wel roelend!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 16:05 schreef dahaaz het volgende:

[..]

hoe duur z die ?
bij de vobis
Klik hier voor review

Dat is dus gewoon ene varvanging van een toetsenbord. Denk neit dat ie daar heel vele aan heeft, anders zou ie ook wel tb+muis combo kunnen gebruiken...

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op dinsdag 11 juni 2002 17:41 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Cossacks speel ik zonder toetsenbord en is met 8000 man in een speelveld is toch echt wel roelend!
We moeten ons potje nog ff een keer goed afmaken :)

Verwijderd

Hehe, dan gaak wel achter mn eigen pc hoor :).

• .GoO
  • Laatst online: 21-11 22:10
Doom, Wolfenstein, de keyboard 3D shooters

Quaken enzo zal wat lastig gaan met 1 hand :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-12 13:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

StarCraft! :9~

Need I say more? Neej, maar ik doe 't toch :+

Dungeon Siege, oudere racespellen.

'k Heb, just for the record geprobeert te 'muizen' met links, maar dat valt nog niet mee zeg :{
Wens 'm sterkte! ;)
Op dinsdag 11 juni 2002 15:43 schreef Bosmonster het volgende:
GTA3 :)

Superspel en nog redelijk te doen met 1 hand denk ik (muis is niet noodzakeljik toch?)

Kweet niet precies hoe die op PC is, heb hem zelf op PS2, maar zag een collega van me rijden met 1 hand op het toetsenbord.
Mja, rijden kan wel met 1 hand, maar je poppetje kijkt in het rond met de muis en voor zover ik weet kan dat niet met keyboard en dus ook niet met een hand?

Dividend for Starters

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:28

Maximus

There is no substitute

Diablo
Diablo II
Baldurs Gate
Baldurs Gate II: Shadows's of Amn
Red Alert
Red Alert 2
NFS 3
NFS 4
NFS 5
F1 2002

dat zijn de meeste spellen wel :)

PhD i.o.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Vroeger was er een dude die heette dfenz, van clan or3 (quake1/3)

die speelde vrij goed quake...en had ook maar 1 hand

die had een (zelf gemaakt geloof ik) voet-achtige iets op de joystick poort...

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-12 20:59
Als je een race stuurtje hebt met pedalen kun je mischien toch nog een beetje goed FPSen spelen.
De pedalen instellen als links en rechts strafen, 1 knop op de muis gebruiken om vooruit te lopen en de andere voor schieten/springen/alternate fire/achteruit lopen

Verwijderd

joystick om te sturen en dan zo'n knuppeltje boven op de joystick voor het richten ofzo? << bij een fps dus

• Crash
  • Laatst online: 09:53
ff totaal offtopic:

ik vind het echt goed van jou dat je zoiets doet voor je broer,
proberen een oplossing te vinden zodat ie wel kan gamen :)

ontopic:
tsja, zie bovenstaande suggesties :)

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ja ik ben het crash eens...

Ik zou het zelf ook gigantisch erg vinden als ik niet meer kon Counter-Striken. Maar natuurlijk nog erger zijn de dagelijkse dingen des levens...

nikszolekkeralss.exe

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Op dinsdag 11 juni 2002 18:05 schreef Kage het volgende:
joystick om te sturen en dan zo'n knuppeltje boven op de joystick voor het richten ofzo? << bij een fps dus
Of misschien de joystick gebruiken om te lopen/strafen en de muis om mee te richten. Ik weet niet hoe erg zijn arm beschadigd is, maar misschien wel een optie. Misschien ook wel via een bepaalde constructie op de joystick. (zal een mooie mod zijn) ;)

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Dammen/schaken >:)

Verwijderd

Ok dit zal wel klinken als een zeer dom antwoord.,maar ik zat erover na te denken en ineens kreeg ik een idee.
Nu heb ik het eerst met een paar vrienden uitgeprobeert en ik denk dat het met een beetje meer oefenen dan een half uur best goed zal gaan ....lachen wordt het zeker :)

Ik moet voordat ik het zeg wel ff vertellen dat ik een computertafeltje heb met ook een houten plank vlakbij de grond waar mijn voetjes op rusten en ik gebruik een infraroodmuis

Alright zoek een vlak iets voor onder je tafel ....schroef de muissnelheid omlaag en zet je voet op de muis .
Eigenlijk best wel cool en na een tijdje ging het al aardig goed alleen kreeg ik na een halfuurtje kramp in mijn poot ,maarja first time is always hard.
probeer het is voor de gein uit ...ik wil wel een keer een servertje opzetten om tegen hem te spelen met mijn voet....tis hoe dan ook lachen ;)

P.s : schakel wel de mouse 1 uit ...of gebruik hem om te springen

P.s 2 : testgame mohaa

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 18:48 schreef warmonger het volgende:
Ok dit zal wel klinken als een zeer dom antwoord.,maar ik zat erover na te denken en ineens kreeg ik een idee.
Nu heb ik het eerst met een paar vrienden uitgeprobeert en ik denk dat het met een beetje meer oefenen dan een half uur best goed zal gaan ....lachen wordt het zeker :)

Ik moet voordat ik het zeg wel ff vertellen dat ik een computertafeltje heb met ook een houten plank vlakbij de grond waar mijn voetjes op rusten en ik gebruik een infraroodmuis

Alright zoek een vlak iets voor onder je tafel ....schroef de muissnelheid omlaag en zet je voet op de muis .
Eigenlijk best wel cool en na een tijdje ging het al aardig goed alleen kreeg ik na een halfuurtje kramp in mijn poot ,maarja first time is always hard.
probeer het is voor de gein uit ...ik wil wel een keer een servertje opzetten om tegen hem te spelen met mijn voet....tis hoe dan ook lachen ;)

P.s : schakel wel de mouse 1 uit ...of gebruik hem om te springen

P.s 2 : testgame mohaa
Ja ik zou wel willen maar z'n benen laten hem ook nog in de steek :'( maar niet zo zeer als zijn arm misschien als ik dit eens een paar weekenden met hem oefen kunnen we eens gamen :)

Verwijderd

damn :(

dat sux a lot ...
wees eens precieser dan in hoeverre kan hij zijn arm niet gebruiken ?? tot aan schouder of alleen hand ....er moet iets zijn |:(

Verwijderd

Topicstarter
Hij kan hem totaal niet bewegen, ja nu een beetje met moeite zijn schouder ophalen.

• Brent
  • Laatst online: 11:40
Op dinsdag 11 juni 2002 18:07 schreef Crash-Override het volgende:
ff totaal offtopic:

ik vind het echt goed van jou dat je zoiets doet voor je broer,
proberen een oplossing te vinden zodat ie wel kan gamen :)
vind ik ook erg tof. en veel sterkte aan je broer. 'k hoop voor um dat het nog goed komt.

ontopic:
fps mte joystck lijk me nog lang niet onmogelijk. als je een beetje goeie koopt, kun je met schietknop schieten (duh) met je stick bewegen/draaien en de stick draaien kun je dan strafen. een 2de en 3de knop zou dan voor wapens wisselen kunnen zijn. ikzelf had vroeger een ms sidewinder precision joystick. ik heb het niet geprobeerd maar volgens mij moet het wel kunnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.breepee.dts.nl/joy.JPG

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Mighty_Mickey
  • Laatst online: 18-12-2021
Die Nostromo N50 SpeedPad lijkt mij wel wat. Zal eens kijken of dit wat is. Zal deze week naar Mediamarkt in Duitsland gaan of naar de Vobis in Maastricht.
Zodra ik wat weet zal ik jullie op de hoogte brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Mighty_Mickey is de vriend van mijn ma en zo dus erg betrokken bij dit geheel :)

Verwijderd

Je zult iets voor je voeten moeten vinden.

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Misschien wil je het niet vertellen. Dat begrijp ik ook wel. Maar ik zou eigenlijk wel willen wteen wat er precies gebeurt is met je broer. Als je het niet wil vertellen hoeft het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil best wel vertellen wat er gebeurd is. Komt ie is natuurlijk geen aangenaam verhaal maar goed.

Op 13 januari heeft mijn broertje een zwaar autoongeluk gehad. Is de macht over het stuur verloren en met zijn Opel Corsa 1.4i Joy tegen een mercedes busje aan geknalt. Gelukkig waren daar geen gewonden alleen geschrokken mensen.
Hij is met de rechterzijkant tegen de bus aangekomen, gelukkig, daardoor is hij redelijk bespaart gebleven als ie op een andere wijze tegen de bus was aangegaan was er niets van hem overgebleven. De klap is ongeveer 140 km/u geweest hij 80 km/u busje ongveer 60 km/u.

Daarna isie met zijn hoofd tegen ergens tegenaan geknald en in een coma geraakt. Hij heeft meerdere malen kantje boord gelegen en na ongeveer 16 weken is ie langzaam ontwaakt. Er bleek toen niet gigantisch veel hersenletsel te zijn gelukkig. Maar wel fysiek veel problemen door de lange periode die hij buiten westen is geweest.

Dit was een hele lange periode van onzekerheid, maar nu is het een kwestie van revalideren. We weten niet of hij nog ooit kan lopen etc. Mijn gevoel zegt dat dat wel weer lukt maar zal nog heel lang duren (denk een jaartje).

DIt is in het kort zoals het gegaan is, ik wil nu alleen niet dat er zoals in sommige topics een hetse ontstaat over het wel of niet verantwoordelijk rijgedrag etc. waarom nou simpel hij en ook wij hebben al genoeg leed gehad ik hoop op jullie begrip. Even voor de goede orde, hij had niet gedronken of drugs gebruikt of iets anders wel iets te hard gereden.

Verwijderd

Tja wie rijdt er nu niet eens te hard :? ...ik rij altijd te hard eigenlijk ....dat komt door die fucking racegames denk ik :+
Je denkt alles onder controle te hebben en dan is het behoorlijk fucked up als er toch iets gebeurt .
Volgens vele (vooral bijrijders :) ) is het een kwestie van tijd dat ik een zwaar ongeluk krijg ....dan krijg ik soms een helder moment en denk ik ja laat ik nu eens een tijdje max 30km/u te hard rijden .....maar als er dan zo,n langzame dodo voor me rijdt mot ik er gewoon weer keihard voorbij |:(

wat ik hier eigenlijk mee wil zegen is dat ik er volkomen begrip voor heb ......moet je is achteraf gaan kijken hoeveel lompe en gevaarlijke dingen je in je leven doet .
Dus eigenlijk is iedereen lomp :7

Wens hem maar succes iig enne ik wil dat voetverhaal nog weleens proberen met hem ....cya and i keep on watching ;)

• Graham
Dan heb je toch best een fysiek/geestelijk sterke broer als hij dat allemaal al heeft overleefd.

En om het over dingen te hebben van alcohol,drugs of te hardrijden...Daar heb je achteraf niets aan, het gaat daar niet om maar om je broer dus mensen die daar wel over lullen moet je links laten en de rest zijn je echte vrienden. Ook al is discussieren goed voor iedereen.

Maar genoeg gezegd, ik wens jou en jou broer veel sterkte voor nu en in de toekomst.

P.s. Ook veel game plezier.

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Je zou kunnen Quake IIIe'n met een joystick maar het zal erg wennen zijn. Maar misschien is het toch een optie om toch aan het gamen te blijven,.. Succes

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
of zo'n mongolen kut ding kopen voor op je harses!
dat als je naar voren leunt dat die doedelzak op het schermook naar voren leunt en visa versa maar dat is de grootste onzin ooit heheh zie je het alvoor je ?

Verwijderd

wel erg veel respect in deze reply :r :r

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 21:06

DOCACE

Whut's up

Volgens mij heeft god zijn gebeden verhoord, ziehier :

http://www.ferrarodesign.com.au

De gameclaw, speciaal voor linkshandigen (helaas geen muis, mar dat boeit niet. Een goeie modder maakt dat er wel in ).

DOC.

DOC.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

soz, ik kan het niet laten:

CS met OGC. Hoeft ie alleen maar te lopen :+

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 15:36 schreef kokkel het volgende:
Er was wel een shooter weet niet meer hoe het heet mischien dat ik er straks thuis wat kan vinden.
Maar was in iedergeval iets van dit Een kanon en dan shooten wel 3d en dan moet je al die dingen uit de lucht water en zo weg/kapot knallen.
Operation : Blockade

bedoel je. Dit is een hele goede mogelijkheid om met een arm te spelen. En het is ook nog leuk ook!

Verwijderd

Waverace voor Nintendo 64, sturen met pookje, en gas geven met z knop. Werkt perfect. Ik zelf kan allebei mijn handen gebruiken maar dat spel speel ik gewoon met 1 (links)

• Mighty_Mickey
Heb de Nostromo N50 SpeedPad (prijs: € 39,99) gekocht in de Mediamarkt in Duitsland. Met dit ding kun je idd met de linkse hand spelen. Je hoeft in principe geen rechtse hand te gebruiken. Het device configuren (profiles maken) duurt ff, maar als het eenmaal gedaan is dan gaat het zeer goed. *D :9~
Heeft ook al standaard vele profiles en op internet staan er ook nog.

Ramonnekke volgens mij hoeven we niet verder te zoeken. We zullen dit a.s. vrijdag zien.

Bedankt voor de suggesties en met name DataBeest. We zullen jullie op de hoogte houden. B-)

Verwijderd

mja, misschien kan je de pedalen van een stuur-setje gebruiken in een fps, linkse pedaal om naar links te strafen,middelste gewoon rechtdoor, rechtse naar rechts, en dan met de hand de muis voor te kijken/schieten

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik weet niet of ie ze hand nog kan bewegen maar anders is een panther xl joystick wat, een combo van joystick en trackball waar 1 van de sterkste unreal spelers ooit mee speelde.

• KrL
  • Laatst online: 15:35

KrL

Foto foto..

Op dinsdag 11 juni 2002 18:01 schreef majic het volgende:
Vroeger was er een dude die heette dfenz, van clan or3 (quake1/3)

die speelde vrij goed quake...en had ook maar 1 hand

die had een (zelf gemaakt geloof ik) voet-achtige iets op de joystick poort...
Was niet op de gameport maar op het toetsenbord :)
Clannie van ons werkte in t ziekenhuis en heeft van afgedankte operatieapparatuur een soort pedalenbalk gemaakt.. Links 2 echte pedalen, rechts een soort strafepedaal wat je links/rechts kon verschuiven.. Allemaal aangesloten op toetsen van z'n keyboard, dus verving bijvoorbeeld shift en ctrl.. Kon ie t ook gebruiken bij t typen..

En t leuke was: Hij schopte iedereen z'n kont in Quake 1 :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou zaterdag dan maar eens gaan proberen dat gekke ding. Ik ben zeer benieuwd misschien raak ik er nog gewend aan en kan ik mijn Razor 2000dpi aan de kant gooien ;)

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:50

Pepper

The one and only!!

Op dinsdag 11 juni 2002 16:01 schreef DataBeest het volgende:

volgens mij is dat ding in de ene hand en de muis in de andere.
een vervanging voor je toetstenbord dus :)

dus...

• Graham
Op woensdag 12 juni 2002 13:35 schreef Ramonnekke het volgende:
Nou zaterdag dan maar eens gaan proberen dat gekke ding. Ik ben zeer benieuwd misschien raak ik er nog gewend aan en kan ik mijn Razor 2000dpi aan de kant gooien ;)
Totally off topic:

Vette Muis *D

• Mighty_Mickey
Op woensdag 12 juni 2002 13:56 schreef P3PP3R het volgende:

[..]

volgens mij is dat ding in de ene hand en de muis in de andere.
een vervanging voor je toetstenbord dus :)
Ik heb er wat mee zitten spelen in RTCW. Als Je het device goed configureert dan hoef je geen muis te gebruiken. Het probleem is dat ik 2 gezonden armen heb en dat ik automatisch naar de muis grijp. |:(
De broer van Ramonnekke heeft maar 1 beweegbare arm en hand, de rechterkant beweegt nauwelijks. Dus hij zal niet zo snel naar de muis grijpen.

Als hij thuis is dan zullen we het device samen met hem configureren. Op deze manier zal hij toch nog veel game plezier ondervinden. *D

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet niet om ook even al die platform games te instaleren zoals Red Alert C&C en warcraft dat vindt ie ook wel leuk :)

Verwijderd

Ken je het spel clusterball....
Je kunt het gratis downloaden van :

http://www.clusterball.com

Dit spel kan je bedienen met 1 joystick.
O ja vergeet niet te registreren....
anders kan je geen punten krijgen.
Als je de weeks beste bent kan meer levels krijgen.

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04 20:42
paratrooper en ouwe lucasarts adventures!!!

trouwens... alle adventures bijna :)

edit: is jouw broer trouwens die gast die ook op de gamecube tryout party was en wel eens in de blue komt? zoja, dan ken ik m
sorry, was in de war met golbezeromus
excuses

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op woensdag 12 juni 2002 15:44 schreef Ramonnekke het volgende:
Vergeet niet om ook even al die platform games te instaleren zoals Red Alert C&C en warcraft dat vindt ie ook wel leuk :)
Dat zijn geen platform games. Dat zijn RTS games. Zeer groot verschil :).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 17:17 schreef apocrypha het volgende:

[..]

Dat zijn geen platform games. Dat zijn RTS games. Zeer groot verschil :).
O ik dacht altijd dat dat platform games waren, is crusader dan een platform game :? (dan heb ik een idee wat een platform is :)) En waar staat voor RTS voor en RPG ??

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op woensdag 12 juni 2002 19:33 schreef Ramonnekke het volgende:

[..]

O ik dacht altijd dat dat platform games waren, is crusader dan een platform game :? (dan heb ik een idee wat een platform is :)) En waar staat voor RTS voor en RPG ??
-Platform = met een poppetje over gaten, vuur enz heenspringen. En op evil schildpadjes springen. VB: Mario, Rayman enz.

-RTS (Real Time Strategy) = Meestal van boven afgezien. JE moet met een aantal units de tegenpartij vernietigen. Soms moet je een kamp bouwen, soms ook niet. VB: Red Alert, Sudden Strike, Starcraft, Warcraft enz.

-RPG (Role Playing Game) = Een spel, waarmee je met 1 gastje begint. Met dat gastje kan je voor allemaal mensen soorten opdrachten doen. Zo wordt je gastje getrained en kan je weer dingen voor hem kopen. Bijvoorbeeld wapens, armor, spells enz. Later kan je vaak met meerdere gastjes spelen. Het speelt zich meestal af in een fantasy wereld. VB: Morrowind, Baldurs Gate, Dungeon Siege, Diablo enz.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ten eerste;
geweldige reacties allemaal; gelukkig geen k*t opmerkingen...

ten 2e;
heel veel sims komen natuurlijk ook in aanmerking... bijvoorbeeld:
- sim city 3000
- roller coaster tycoon
- etc.

verder is er nog (in de categorie simpele verslavende spelletjes)
- bomberman (moet net gaan, je hebt denk ik 5 toetsen nodig)
- worms (1, 2, world party, etc... ;) )

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

yep ...gelukkig nog een beetje respect op dit forum.

Anno 1602 (Binnenkort anno 1502) is ook wel tof en best te doen met 1 hand

En Blobbey Volley ofcourse :) :) (gratis)

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10 10:22
damn zeg, ik moet er niet aan denken om een hand te verliezen! ik hoop echt dat het goed met hem komt! (volgens mij is dit 1 van de ergste dingen die een "gamer" kan overkomen)

Mwa hoop echt dat het goed komt voor je broer! Beterschap in iedergeval! maareh, hij kan eens IL2-sturmovik proberen, ik ben ook een behoorlijke FPS fanaat, maar toen dit spel uitkwam heb ik hem meteen gekocht (ben ook grafix/game-engine geil :D ) meteen een leuke joystick (8knops/hotas control/gashendel/geen FF) erbij en vliegen maar, erg leuk, goeie servers en altijd vriendelijk lui erop, en met zijn 32'en is het best gezellig op zo;n server :) en het vliegen/schieten is erg tof.

mwa zit hier een beetje offtopic il2 de hemel in te prijzen. excuses.

maareh ik heb een 5knops muis, je zou kunnen, links=schieten, rechts=lopen, middle=springen , onder links=strafe links, onder rechts=strafe rechts. Het kost een hoop oefenen denk ik voordat het echt goed zal gaan.

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
UT is ook wel te spelen met een hand. (doe het nl zelf ook wel es wanneer ik last heb van een van mijn handen) Ik heb dan gewoon vooruit lopen, springen en schieten op de muis zitten. strafen gaat dan niet, maar ach je kunt in ieder geval een beetje rond hupsen en schieten.

Anders is het misschien een idee om samen met je broer te spelen? De een kan dan lopen en de andere kan gaan schieten.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

Ik ken iemand die verlamd is en die gebruikt een soort headset met een lasertje dat op z'n beeldscherm 'schijnt', maar ja, daar zul je ook wel speciale software voor moeten hebben. Denk niet dat Unreal of Quake reageert op zo'n lasertje op je scherm. Of zou je juist een speciaal scherm moeten hebben? Als die de info van waar en wanneer 't lasertje ergens is doorgeeft aan de software... Moet de software 't ook nog begrijpen de info die 't krijgt. Is dit nog leesbaar..? >:)
Pagina: 1