Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een p4-1300 (zo'n ouwe, dus niet bepaald goed upgradebaar), met 256 mb rdram en een 7200 rpm hd. Nu is m'n bakkie momenteel uitgerust met een msi gef. 2 mx maar de prestaties van deze kaart beginnen me, vooral bij nieuwe games, een beetje tegen te vallen (kom weer in de buurt van 800 bij 600 op 16 bits, soms zelfs 640). Nu is mijn vraag: kan ik beter een huidige feg. 4 kaart kopen of een nieuwe generatie kaart als bijv. de parhelia? Kan het zijn dat de rest dan gaat bottlenecken? Of heeft mijn systeem er meer baat bij als ik een nieuwe generatie videokaart koop? Geld is na de zomervakantie geen bezwaar ( :D ) , maar ik wil natuurlijk niet 200 euro meer betalen als ik er door bottlenecks geen verbetering voor krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 23:44

Chop2000

Vroem

koop een gf 4, dan is je cpu al de bottleneck.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 09:40
ik zou gewoon voor de huidige generatie gaan..... misschien zelfs voor een gf3 ti500 of de radeon 8500 TX (hubababa).....je pc gaat niet echt het optimale halen uit een r300 of een parephelia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14
een parhelia moet je alleen kopen als je niet alleen om framerates geeft, maar ook om beeldkwaliteit en extra features.
Anders gewoon voor een gf4 4200 ofzo gaan, dokken voor dingen waar je niks mee doet is niet nodig.

Die P4 mooi houden totdat hij echt niet meer meegaat zou ik zeggen, als je elk half jaar upgrade dan blijf je bezig namelijk en het kost je 2x zoveel geld.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 21:19 schreef P5ycho het volgende:
een parhelia moet je alleen kopen als je niet alleen om framerates geeft, maar ook om beeldkwaliteit en extra features.
Anders gewoon voor een gf4 4200 ofzo gaan, dokken voor dingen waar je niks mee doet is niet nodig.

Die P4 mooi houden totdat hij echt niet meer meegaat zou ik zeggen, als je elk half jaar upgrade dan blijf je bezig namelijk en het kost je 2x zoveel geld.
Dan wordt het denk ik toch een parhelia, worden m'n games en m'n 2d wat beter van. Ook de betere tv-out zie ik wel zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Die Pentium 4 processor is nog goed upgradebaar hoor. Je kunt er zo een socket 423 P4 van 2.0 GHz in plaatsen en met een converter van Powerleap kun je er ook een socket 478 P4 in kwijt.
Alleen de Northwood P4's gaan NIET werken.

Kijk eens in de pricewatch naar die Socket 423 P4's. Ze staan er nog wel in.

[edit: typfout]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 08:13 schreef Tyrian het volgende:
Die Pentium 4 processor is nog goed upgradebaar hoor. Je kunt er zo een socket 423 P4 van 2.0 GHz in plaatsen en met een vonverter van Powerleap kun je er ook een socket 478 P4 in kwijt.
Alleen de Northwood P4's gaan NIET werken.

Kijk eens in de pricewatch naar die Socket 423 P4's. Ze staan er nog wel in.
Thxx voor de tip, denk dat ik ook de proc. maar eens ga upgraden tot z'n max.... (En die 302 euro voor een 2.0 Ghz is nog te doen)

Maarre, een vraagje, gaat xp zeuren als ik m'n computer upgrade met een nieuwe proc. en videokaart? En als ik er nog een hd'tje met wat ram bij koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op woensdag 12 juni 2002 08:19 schreef johnnyv.nl het volgende:

[..]

Thxx voor de tip, denk dat ik ook de proc. maar eens ga upgraden tot z'n max.... (En die 302 euro voor een 2.0 Ghz is nog te doen)

Maarre, een vraagje, gaat xp zeuren als ik m'n computer upgrade met een nieuwe proc. en videokaart? En als ik er nog een hd'tje met wat ram bij koop?
Ik raad je aan om Windows opnieuw te installeren na de upgrade. Bij alleen de CPU is het niet nodig maar met een andere HD en videokaart kan hij wel eens moeilijk gaan doen.
Bovendien ben je met een niewe installatie direct van je oude drivers af.

PS.
Misschien is het nog wel nodig om je BIOS te updaten zodat de nieuwe processor herkend wordt.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 08:24 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Ik raad je aan om Windows opnieuw te installeren na de upgrade. Bij alleen de CPU is het niet nodig maar met een andere HD en videokaart kan hij wel eens moeilijk gaan doen.
Bovendien ben je met een niewe installatie direct van je oude drivers af.

PS.
Misschien is het nog wel nodig om je BIOS te updaten zodat de nieuwe processor herkend wordt.
K, ik ga ff werken en dan rond augustus knutselen :)
Pagina: 1