Toon posts:

Troubles in visual basic, springt spontaan uit sub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellup, ik ben data aan het verwerken en ik pleur alles regel voor regel in een msflexgrid. Alleen nou heb ik al eerder gezien dat als er bij het additem iets fout gaat dat visual basic dan spontaan uit de sub springt. Dit is dus heel erg vervelend omdat de applicatie zit te wachten totdat de data in de grid zit en daar blijft ie dus eindeloos op wachten.

Weet iemand hoe dit springen komt of wat eraan gedaan kan worden. Ook heb ik geen enkel idee waarom de gegevens fout gaan. Ook bij andere dingen die fout gaan heb ik gezien dat visual basic spontaan wegspringt. Niet zo netjes dus.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Waarschijnlijk heb je ergens een On Error GoTo label staan. Die blijft actief als je subs enzo aanroept.

Dan krijg je dus een error op de regel die die sub aanroept ofzo, allemaal erg vaag.

Meestal kom je er wel onderuit door in je sub die foutgaat ook een on error te zetten (zowiezo een goed idee) zodat hij naar DIE handler springt mocht er iets foutgaan.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Goh idd dit was de oplossing. Ik had in een sub een on error resume next staan, en die sub roepte een andere sub aan waarin er wat fout ging. Om een of andere reden is dan die andere on error resume next nog geldig waardoor ie weer terug komt in de oude sub.

Maar ik weet nu ook wat de fout is. "Out of memory" Wat hieraan te doen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:11
Geheugen bijkopen?
Geheugen vrijgeven?

Ik denk dat je het eerder bij het laatste zult moeten zoeken...

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat klopt, een MSFlexGrid doet niet te zuinig met geheugen maar de bedoeling is dat het op alle pc's kan draaien. Maar geheugen bijkopen is natuurlijk onzin want al is je geheugen op (wat me sterk lijkt bij 1gb aan ram) dan gaat ie lekker door op de hdd (ook nog 60gb vrij)
Het ligt gewoon aan dat die msflexgrid niet genoeg geheugen aanmaakt.

• whoami
Die FlexGrid zal wel goed werken. Daar zal het probleem niet liggen. MS gaat geen componenten leveren die totaal niet werken of met memory leaks hoor.

Het probleem zal eerder bij jou liggen. Je zult ergens geheugen gaan alloceren en dat nergens meer vrijgeven, denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 16:02 schreef whoami het volgende:
Die FlexGrid zal wel goed werken. Daar zal het probleem niet liggen. MS gaat geen componenten leveren die totaal niet werken of met memory leaks hoor.
Neej hoor, Microsoft is zo goed, op de msdn site heb ik al kunnen vinden dat je bij vb 5 al veel eerder out of memory fouten kreeg. En FYI Windows XP had bij de release nog meer als 100000 memory leaks erin zitten. Programmeren zonder memory leaks is heel lastig.
Het probleem zal eerder bij jou liggen. Je zult ergens geheugen gaan alloceren en dat nergens meer vrijgeven, denk ik.
Maak een nieuw project aan, pleur die msflexgrid erin en probeer em groter te maken als 35x10000 Dit kan dus gewoon niet. Het probleem ligt niet bij mij maar bij die grid. Ook kan het niet aan mij liggen want als ik teveel geheugen alloceer en niet meer vrijgeef krijg je al een warning bij visual basic. En al krijg je dat niet dan heb je toch virtual memory zat (op de hdd). Dus niet zeuren over dingen waar je geen verstand van hebt, en zeker niet zeggen dat Microsoft iets fatsoenlijks kan maken!

• whoami
Op dinsdag 11 juni 2002 16:06 schreef Thorry het volgende:

Neej hoor, Microsoft is zo goed, op de msdn site heb ik al kunnen vinden dat je bij vb 5 al veel eerder out of memory fouten kreeg. En FYI Windows XP had bij de release nog meer als 100000 memory leaks erin zitten. Programmeren zonder memory leaks is heel lastig.
En toch is het een vereiste.
Windows XP is nu ook eenmaal iets complexer dan dat progje dat jij aan het bouwen bent.
Maak een nieuw project aan, pleur die msflexgrid erin en probeer em groter te maken als 35x10000 Dit kan dus gewoon niet. Het probleem ligt niet bij mij maar bij die grid.
Hoe weet je dat zo zeker? Ik heb anders nog niet veel anderen horen klagen dat die grid niet werkt.
Ook kan het niet aan mij liggen ..
Jij moet wel een super-programmeur zijn als er geen enkel probleem/fout bij jou ligt. Misschien even solliceteren bij MS ofzo.
en zeker niet zeggen dat Microsoft iets fatsoenlijks kan maken!
Waarom gebruik je dan eigenlijk VB en Windows, en waarschijnlijk ook IE. Dat zijn toch voor zover ik weet nog allemaal MS-producten...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 16:13 schreef whoami het volgende:

[..]

En toch is het een vereiste.
Windows XP is nu ook eenmaal iets complexer dan dat progje dat jij aan het bouwen bent.
Hoe weet jij dat?
Hoe weet je dat zo zeker? Ik heb anders nog niet veel anderen horen klagen dat die grid niet werkt.
Zoekt op msdn en je vind dat mensen vooral onder vb 4 en 5 veel problemen hadden met out of memory errors. flexgrid maar ook andere zoals richtextboxes en picture boxes. Ook DAO objecten. Dat jij niemand hoort betekent niet dat er niemand roept!
Jij moet wel een super-programmeur zijn als er geen enkel probleem/fout bij jou ligt. Misschien even solliceteren bij MS ofzo.
Ik maak toch een leeg project aan? Hoe kan het dan aan mij liggen. En ik heb het op verschillende PC's getest, met verschillende versies van Windows met verschillende versies van Visual Basic. En FYI ik ben al software programmeur.
Waarom gebruik je dan eigenlijk VB en Windows, en waarschijnlijk ook IE. Dat zijn toch voor zover ik weet nog allemaal MS-producten...
Omdat Microsoft een groot en rijk bedrijf is en een heleboel pc's met Microsoft software werken, wil je dan het meeste compatibiliteit dan moet je ook MS zooi gebruiken, dat wil nog niet zeggen dat het goed is. Meer als 85% van de mensen rijden te hard op de snelweg, betekent dat dat het goed is?

• rashnu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06-2023
Oke MS heeft de componenten van VB6 echt niet goed bekeken.
Ik had een project met 58 ComboBoxen. EN wat denk je OUT OF MEMORY. En ja de MSFLEXgrid gebruikt veel memory van je pc en kan geloof ik niet meer dan 50 MB data opslaan in een GRID. :(

Oplossing is een ander Grid te gebruiken of Niet alle data in het grid te gelijk te laten zien. Ik denk alleen dat je aan de laatste optie niks hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Weet jij toevallig een ander grid dat er hetzelfde uitziet?

En waarom kan access eigenlijk wel zoveel weergeven (en nog snel ook) Ik zou welleens willen weten wat voor grid die gebruiken.

Ook heb je een Active X limiet d8 ik zo, bij microsoft zeggen ze alleen dat dat van je PC afhangt.

• rashnu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06-2023
Nee ik weet geen Grids die het zelfde er uitzien en die minder MB VRETEN.
Wij hebben hier een eigen grid gemaakt maar ik kan je adviseren DOE DAT NOOIT. Je kan even op het net kijken of er ergens nog een aantal gratis grids rondt zwerven.:p

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga niet moeilijk zitten doen, ik doe gewoon een min en max erin
Pagina: 1