[VC++] Treeview niet gevuld/ingelezen

Pagina: 1
Acties:

• Ectholian
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 16:38

Ectholian

Zei ik dat ?

Topicstarter
Ik kon met de search en met google niks vinden, dus even een nieuw topic.

De situatie:
Ik heb een GUI. Deze bevat onder andere een treeview. In deze treeview staan 'Projecten' en 'Activiteiten' (subs van Projecten). Nu zijn er twee functies, openFile en saveFile, die deze informatie in een struct inlezen en ze zo binair weg schrijft of inleest. Zolang deze functies in dezelfde CPP staan als de WinMain gaat alles goed.

Maar nu heb ik er een class van gemaakt. Na alle foutmeldingen opgelost te hebben, werkt het programma. Maar de functies lezen de Treeview niet in en kunnen er ook geen informatie in opslaan. Deze functies (mf.openFile en mf.saveFile) worden overigens aangeroepen in de messageloop onder WM_COMMAND (menufunctie :p).

Heeft iemand enige suggesties, of mogelijke oplossingen? Ik kan je eventueel ook de source wel mailen als iemand zin heeft om even voor me te kijken. Ik vermoed dat het maar een klein dingetje is (zoals meestal), maar ik zit vanaf 10u vanmorgen er mee te kloten en het wil maar niet.

Zelf denk ik dat het probleem is, dat die functies niet bij de Treeview kunnen komen. Kan dat opgelost worden dmv een pointer, handle oid?

Iig bedankt :)

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 15:05 schreef Ectholian het volgende:

Zelf denk ik dat het probleem is, dat die functies niet bij de Treeview kunnen komen. Kan dat opgelost worden dmv een pointer, handle oid?
Nou, dan geeft je die mf dus een pointer naar je treeview, of je zet de pointer naar treeview in de aanroep van je functies... ofzo..

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

Topicstarter
Enig idee hoe ik dat moet doen?
Ik ben niet zo erg thuis in pointers :(

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:59
Op dinsdag 11 juni 2002 15:11 schreef Ectholian het volgende:
Enig idee hoe ik dat moet doen?
Ik ben niet zo erg thuis in pointers :(
Tja, dan zul je eens iets moeten lezen over die pointers. Wat ze zijn, hoe ze werken, ...

https://fgheysels.github.io/

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

Topicstarter
Ik heb het nu zo bedacht:
de waarde &MyTreeView meegeven aan de functie openFile.
maar, als ik deze functie zo maak:
MenuFuncties::openFile(LPCTSTR, bool, TreeView)
dan krijg ik een foutmelding op TreeView:
code:
1
2
c:\documents and settings\owner\my documents\project
bra6\menufuncties.h(7) : error C2061: syntax error : identifier 'TREEVIEW'

Zo werkt het dus niet :(:(

edit:
Edit vanwege layout

• Zoppie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik wil er wel even naar kijken, maar dan heb ik wel de source nodig? Als je mij je emailadres geeft dan mail ik je daarop.

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

Topicstarter
M'n mailadres is: wegedit :)

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:39
Is dit nu hardcore win32api of MFC onder visual c++ bij het eerste kan ik je waarschijnlijk helpen bij het 2e niet.

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

Topicstarter
Ik heb geen flauw idee.
Denk dat het volgens Win32 API zooi gaat.. het is volgens de workshops van school en ik heb ook niet alles zelf geschreven (projectteam) :?

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

Topicstarter
Probleem is opgelost met dank aan Zoppie; mag evt. op slot
:D

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op dinsdag 11 juni 2002 16:58 schreef Ectholian het volgende:
Probleem is opgelost met dank aan Zoppie; mag evt. op slot
Misschien is het voor de volledigheid handig dat je de code geeft waarin het foutging met de bijbehorende oplossing, zodat anderen er ook nog wat aan hebben...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

Topicstarter
Hm. Dat is idd een goed idee :)

In de klasse met de menufuncties moeten pointers aan de functie worden meegegeven. De declaratie van de functie openenFile ziet er dan zo uit:
code:
1
int MenuFuncties::openenFile(CTreeView *pMyTreeview, char currentFileName, ...)

CTreeView is de naam van de klasse (treeview) en *pMyTreeView geeft aan dat het een pointer betreft met de naam pMyTreeView. Door middel van pMyTreeView->fill o.i.d. kan je met de treeview werken.
Het aanroepen van de functie openenFile gaat door middel van:
[code]
MenuFuncties mnf;
mnf.openenFile(&MyTreeView, currentFileName, ...)
[code]

Pagina: 1