Heb begrepen dat andere oortelefoontjes vaak veel beter zijn dan die standaard met je speler worden meegeleverd. Tijd voor een lijstje met alternatieven misschien? Aangezien ze meestal in plastic zijn verpakt kun je ze bijna nergens luisteren dus ben ik op zoek naar ervaringen van anderen..
Lekker ja, middagje plugjes beluisteren. Dat zit er dus niet in. Gelukkig is er ontzettend veel over geschreven in diverse fora. Hoewel mijn iRiver2 standaard pluggen best goed geluid geven heb ik voor 17 euro of zo een setje Sennheiser MX-400 erbij gekocht waar wat meer bas in zit. Voor dat geld val je je nooit een buil.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Ik zag al op een verkoopsite dat de Senheiser 300MX de best verkochte accesoire is. Maar wat mag je verwachten van een koptelefoon van 9 euro???
Zat eigenlijk meer te denken aan 25 euro en hoger...
Zat eigenlijk meer te denken aan 25 euro en hoger...
Tjah, je kan natuurlijk ook even zoeken. 
Dat brengt veel meer op.... er liepen diverste topics over 'hoofdtelefoons'.
Vooruit, ik heb de volgende hoofdtelefoon bij me iRiver Imp350.

Sony MDR-V300
Veel beter geluid dan die brakke oordopjes etc.
Dat brengt veel meer op.... er liepen diverste topics over 'hoofdtelefoons'.
Vooruit, ik heb de volgende hoofdtelefoon bij me iRiver Imp350.
Sony MDR-V300
Veel beter geluid dan die brakke oordopjes etc.
Whatever.
Sennheiser MX500 is een leuk setje, maar die volume control die in de draad zit is echt klote, die moet je niet gebruiken. Gewoon altijd vol open zetten.
You can't have everything. Where would you put it?
Beste Meendering,
Ik heb al de search funktie gebruikt en dit gaf niet het gewenste resultaat vandaar mijn topic. Misschien heb ik ergens overheen gelezen, dat kan iedereen gebeuren toch? Net als jij die een foto van een paar oorwarmers plaatst op een toppic over oordopjes8-)
Maar iig wel bedankt voor de reaktie:)
Ik heb al de search funktie gebruikt en dit gaf niet het gewenste resultaat vandaar mijn topic. Misschien heb ik ergens overheen gelezen, dat kan iedereen gebeuren toch? Net als jij die een foto van een paar oorwarmers plaatst op een toppic over oordopjes8-)
Maar iig wel bedankt voor de reaktie:)
ik heb me laatst überrelaxte oordopjes gekocht, de prijs is er wel naar, zon 45 euro
maar dan heb je wel wat
namelijk de EX70LP van Sony
die dingen hebben ene geluid en draagcomfort, daar wordt je bang van
echt heerlijk, ook een geweldig lage bass komt uit die dopjes. Ik was alleen die standaard klommelen gewend, en t was dan ook 180 graden ommekeer toen ik deze dingen in deed. Ik kan ze je echt van harte aanbevelen
maar dan heb je wel wat
die dingen hebben ene geluid en draagcomfort, daar wordt je bang van
echt heerlijk, ook een geweldig lage bass komt uit die dopjes. Ik was alleen die standaard klommelen gewend, en t was dan ook 180 graden ommekeer toen ik deze dingen in deed. Ik kan ze je echt van harte aanbevelen
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
Ik heb laatst ook een paar sony's gekocht, van 55 gulden ofzo. Maar die dingen zijn wel relaxt.
zijn die in-ear ?Op dinsdag 11 juni 2002 20:22 schreef lexz het volgende:
Ik heb laatst ook een paar sony's gekocht, van 55 gulden ofzo. Maar die dingen zijn wel relaxt.
ik zou dus echt voor dat in-ear gaan, zeer goede ervaring daarmee
ik heb ook sony oordopjes.
die zijn echt veel beter dan bijv philips die ik eerste had.
de basweergave van sonydopjes is erg goed, en het geluid klinkt veel voller.
Heb al een 2de set gekocht:
1 voor bij de comp en 1 voor bij mijn cdspeler nu nu aankomende Iriver iMP350 slim-x.
(ik hoop dat die morgen aankomt)
ff typenummer zoeken van mijn oordopjes. ze hebben een licht-paarse gloed op de achterkant van de dopjes.
edit:
ok ik heb de MDR-ED228
die zijn echt veel beter dan bijv philips die ik eerste had.
de basweergave van sonydopjes is erg goed, en het geluid klinkt veel voller.
Heb al een 2de set gekocht:
1 voor bij de comp en 1 voor bij mijn cdspeler nu nu aankomende Iriver iMP350 slim-x.
(ik hoop dat die morgen aankomt)
ff typenummer zoeken van mijn oordopjes. ze hebben een licht-paarse gloed op de achterkant van de dopjes.
edit:
ok ik heb de MDR-ED228
Het ene doppie is het andere niet natuurlijk...
Ga voor die dure Groove van een gulden of 70/80 als je volle bas wilt of neem die langwerpige fontopia dingen als je zuiver geluid wilt.
Die van Philips met zo'n groove kappie kunnen ook wel eens aardig klinken.
And remember: Goedkope doppies = kutgeluid
Ga voor die dure Groove van een gulden of 70/80 als je volle bas wilt of neem die langwerpige fontopia dingen als je zuiver geluid wilt.
Die van Philips met zo'n groove kappie kunnen ook wel eens aardig klinken.
And remember: Goedkope doppies = kutgeluid
Kortom: zoveel zielen zoveel smaken.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
ga voor de Senn mx400 of 500. Sony Grooves zijn bijzonder brak vergeleken met dezen. die Sennies hebben ook bass, maar itt die Sonies is alles wel in balans. er zijn wel doppies van Sony die ok klinken (maar vrijwel allemaal klinken ze schel en hol_, maar die Senns zijn niet bijzonder duur en klinken een behoorlijk stuk beter.
als je meer wil weten moet je maar es op www.headfi.org zoeken op mx500. samen met de Sony 888 het vaakst aangeraden oordoppie (zeker als het om prijs/kwaliteit gaat). ook de ex70 moet wel okay wezen, zeker als je die isolatie wil.
als je meer wil weten moet je maar es op www.headfi.org zoeken op mx500. samen met de Sony 888 het vaakst aangeraden oordoppie (zeker als het om prijs/kwaliteit gaat). ook de ex70 moet wel okay wezen, zeker als je die isolatie wil.
niet helemaal waar, wat in feite is aangeraden zijn:Op dinsdag 11 juni 2002 21:54 schreef -Stef- het volgende:
Kortom: zoveel zielen zoveel smaken.
de 2 duurste modellen van sony, en de mx400/500 van sennheiser, en volgens mij zit je dan iig in een prijsklasse van +/- €50,-
Sony E888 zijn echt de beste op de markt (volgens vele reviews en mijzelf), ze zijn alleen wel duur (zo'n 65 euro)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik heb meestal het probleem dat er 1 dopje uit mijn oor valt.. hoe zit het met het geluid van speciale dopjes met houdertjes?
weinig tot niks..
heb jij ze misschien ooit eens vergeleken met hun kleinere broertje, de ex70 ?Op woensdag 12 juni 2002 08:58 schreef Mooooody het volgende:
Sony E888 zijn echt de beste op de markt (volgens vele reviews en mijzelf), ze zijn alleen wel duur (zo'n 65 euro)
ik ben namelijk erg benieuwd of er veel kwaliteitsverschil in zit. Volgens de specs is het enisgte grote verschil namelijk de gevoeligheid en het batterijverbruik
Verwijderd
Je hebt ook weer dopjes speciaal voor digitaal geluid, maar die waren vologens mij eerder richting 100
Verwijderd
Sennheisser mx-500 is maar €20,-. Heb ik ook, bevalt prima.Op woensdag 12 juni 2002 07:30 schreef Atgast het volgende:
[..]
niet helemaal waar, wat in feite is aangeraden zijn:
de 2 duurste modellen van sony, en de mx400/500 van sennheiser, en volgens mij zit je dan iig in een prijsklasse van +/- €50,-
Deze heb ik ook, pas geleden gekocht.Op dinsdag 11 juni 2002 21:48 schreef RelaXXinG het volgende:
ok ik heb de MDR-ED228
En er is echt _no_way_ dat die dingen uit je oor vallen.
De kans dat je oor er af valt is groter IMHO
Perfecte dingen met een perfect geluid.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
op dit momoent luister naar mijn net aangekomen the pluggs van koss en ik ben zeer te spreken wat een geluid zeg en die bass.. (jee wat is die goed zeg.)
woow
ook klinkt ie erg zuiver en laat dus ook de hoge tonen goed tot zijn recht komen.
Ik heb het idee naar goede speakers van een groot formaat te luisteren maar dan in een hele goede opstelling want het klinkt heel vol... als of overal speakers staan zeg maar beetje surround idee maar dan nog veel beter.
Ook is de afsluiting ideaal ik hoor niets van de buiten wereld en zij niks van mij :d goed voor in de trein bv
ik heb er inc verzend kosten 37 euro voor betaald.
Ik ben zeeer tevreden
woow
ook klinkt ie erg zuiver en laat dus ook de hoge tonen goed tot zijn recht komen.
Ik heb het idee naar goede speakers van een groot formaat te luisteren maar dan in een hele goede opstelling want het klinkt heel vol... als of overal speakers staan zeg maar beetje surround idee maar dan nog veel beter.
Ook is de afsluiting ideaal ik hoor niets van de buiten wereld en zij niks van mij :d goed voor in de trein bv
ik heb er inc verzend kosten 37 euro voor betaald.
Ik ben zeeer tevreden
I agree. Ik heb ze al een tijd (destijds voor f50,-, das dus ongeveer €22,69), en ze bevallen prima. Waarschijnlijk moet je ook een beetje rekening houden met de soort muziek waar je van houdt bij het kopen van oordopjes. Misschien klinken mijn oordopjes met klassieke muziek wel niet goed, maar dat boeit mij niet (nog nooit geprobeerd btw). Voor trance voldoen ze primaOp woensdag 12 juni 2002 09:23 schreef Oscar the Grouch het volgende:
[..]
Deze heb ik ook, pas geleden gekocht.
En er is echt _no_way_ dat die dingen uit je oor vallen.
De kans dat je oor er af valt is groter IMHO
Perfecte dingen met een perfect geluid.
Ik heb wel eens een enkele keer dat het linker oordopje resoneert bij een bepaalde basdrum, maar dat is misschien alleen bij de mijne.
Verwijderd
Sorry voor de kick, maar vond dat voor mijn vraag niet echt een nieuw topic nodig was. En dit leek me wel een gepast topic.
Ben nu al een tijdje op zoek naar het verschil in geluidskwaliteit van de sennheiser MX400 en MX500.
Heb net ff rustig 2 1/2 uur via de omega search een heleboel topic doorgelezen. En voorheen al op het headfi forum zitten zoeken. Maar ik kom er niet uit.
Wat wil nu precies weten en waarom:
Sinds een maand of twee heb ik eem mp3 speler met sennheiser MX300 oordopjes. Ik was erg blij verrast over de geluidskwaliteit en ze zitten me ook nog eens goed.
Ik had al de sony MDR E-848, koste me €40,- En die klinken minder goed en zijn wel 4 keer zo duur!
Nu wil een graag voor mijn laptop ook een setje sennheisers kopen. Maar ik weet niet welke. Omdat het toch niet veel duurder is dacht ik de MX500 te kopen voor mn mp3 speler en de MX300 te houden voor mn laptop omdat ik die minder met dopjes gebruik.
Maar de MX500 heeft een volume schuifje en daar heb ik een hekel aan, verschuift altijd per ongeluk als je het niet wil. Dus daarom dacht ik aan de MX400.
Iemand die weet of er veel verschil is tussen de MX400 en 500?
Zodat je graag het schuifje voor lief neemt?
En zijn de MX400 en 500 echt zoveel beter als de MX300?
Oh en, ik ben niet van plan meer dan €20,- uit te geven dus met de topmodellen van Sony of dure modellen van Koss hoef je niet aan te komen, daar weet ik na al die info die ik in de afgelopen dagen gelezen heb al genoeg van
Ben nu al een tijdje op zoek naar het verschil in geluidskwaliteit van de sennheiser MX400 en MX500.
Heb net ff rustig 2 1/2 uur via de omega search een heleboel topic doorgelezen. En voorheen al op het headfi forum zitten zoeken. Maar ik kom er niet uit.
Sinds een maand of twee heb ik eem mp3 speler met sennheiser MX300 oordopjes. Ik was erg blij verrast over de geluidskwaliteit en ze zitten me ook nog eens goed.
Ik had al de sony MDR E-848, koste me €40,- En die klinken minder goed en zijn wel 4 keer zo duur!
Nu wil een graag voor mijn laptop ook een setje sennheisers kopen. Maar ik weet niet welke. Omdat het toch niet veel duurder is dacht ik de MX500 te kopen voor mn mp3 speler en de MX300 te houden voor mn laptop omdat ik die minder met dopjes gebruik.
Maar de MX500 heeft een volume schuifje en daar heb ik een hekel aan, verschuift altijd per ongeluk als je het niet wil. Dus daarom dacht ik aan de MX400.
Oh en, ik ben niet van plan meer dan €20,- uit te geven dus met de topmodellen van Sony of dure modellen van Koss hoef je niet aan te komen, daar weet ik na al die info die ik in de afgelopen dagen gelezen heb al genoeg van
ben ik ook wel eens benieuwd naarVerwijderd schreef op 10 January 2003 @ 12:51:
long story about mx300, mx400, mx500, mx600.. eehh die bestaat nie
Het enige verschil dat ik tot nu toe heb kunnen vinden (op de volumeregelaar na) is dat de MX400 van 18Hz tot 20KHz gaat en de MX500 tot 22KHz.
Verwijderd
Maar de MX300 is 18Hz tot 20KHz en de sony 848 is 10Hz tot 23Khz en die eerste klinken toch (in mijn oren tenminste) een stuk beter. Betere bass zeker. En je hoort gewoon meer in je muziek. Dus (K)Hz zegt mij vrij weinig.Reinier schreef op 10 January 2003 @ 14:33:
Het enige verschil dat ik tot nu toe heb kunnen vinden (op de volumeregelaar na) is dat de MX400 van 18Hz tot 20KHz gaat en de MX500 tot 22KHz.
Ik wil graag weten hoe het klinkt. Vraag me af of je aan dit soort specs veel kan zien. Of het moet zwaar afwijken van de 20Hz tot 20KHz.
ik heb de mx400 aangeschaft om te kijken hoe het geluid was tov mijn EX70 dopjes van Sony. Aangezien ik bass-o-fiel ben heb ik de sennheisers meteen weer opzij gelegdVerwijderd schreef op 10 January 2003 @ 12:51:
Sorry voor de kick, maar vond dat voor mijn vraag niet echt een nieuw topic nodig was. En dit leek me wel een gepast topic.
niet dat ze slecht geluid geven, maar naar mijn idee wel iets te weinig bass, hoewel dit waarschijnlijk wel weg is na enkele tientalle uren inspelen. Maar ze hebben naar mijn mening echt 0,0 zitcomfort. Niks voor mij dus
ik doe ze denk ik weg, als je ze wil hebben, m'n meel is in mijn profile
Sony Groove Fontopia zijn goed!
Door de 'uitbouw' heb je ook bassweergave, itt standaard of 'platte' dopjes.
Oja, leuk al die specs die worden opgedreund van bereik enzo, maar dat hoor je toch niet, ligt buiten gehoorgrens. Beter kun je kijken welk bereik die zonder vervorming goed kan weergeven...
Door de 'uitbouw' heb je ook bassweergave, itt standaard of 'platte' dopjes.
Oja, leuk al die specs die worden opgedreund van bereik enzo, maar dat hoor je toch niet, ligt buiten gehoorgrens. Beter kun je kijken welk bereik die zonder vervorming goed kan weergeven...
[ Voor 52% gewijzigd door DarkHelmet op 10-01-2003 16:25 ]
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Wat betreft het per ongeluk, ongewenst verschuiven van dat volume schuifje:
Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij de mx-500
En voor de rest klinken en zitten ze lekker
Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij de mx-500
En voor de rest klinken en zitten ze lekker
#StopBurningStuff
Verwijderd
ik heb die van philips die met dat stukje eraan, die in je oor zitten, zodat de bass beter overkomt. mooie dingen voor 12 euro ofzo.
vooral fijn in lawaaiierige omgevingen, zoals een bus.
vooral fijn in lawaaiierige omgevingen, zoals een bus.
Pagina: 1