elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
De meeste schema's die hier als 'Knightrider'-schema gepost worden gaan nl. maar 1 kant op terwijl het echte Knightrider-looplicht ook weer terug loopt...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
ja dus
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
niks
Is er ook nog software ofzo die dat ding aanstuurt. Bijvoorbeeld als van de HDD wordt geladen dat ie dan sneller heen een weer gaat dan normaal.
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
lampjes print
1 paralelle poort connector vrouwtje staand1.00
16 elco's van 1uf1.60
16 ledjes, kleur zelf bepalen
16 weerstandtjes 680 ohm1.60
voor de bestuuringsprint
1 paralelle poort connector mannetje liggend1.18
1 40290.72
1 40672.02
1 40930.51
1 condensator 100nf0.20
1 elco 1uf0.10
1 potmeter 500Kohm0.40
1 weerstand 15Kohm0.10
1 weerstand 1Mohm0.10
bijelkaar is 9,35. dit is zonder printjes 9,35
met print9.87 pleuro
de prijs bij een inkoop actie is wat lager, dopor grote hoeveelheden
er is geen soft ware voornodig
hdd aansluiting nog niet aanwezig. kan ik wel maken
Nou zie k ze wel
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
fijn
als je die elcotjes nu niet direct over de led maar over de led EN voorschakel weerstand zet heeft ie toch veel meer nut ?
de helderheid van een led regel je namelijk door de stroom te veranderen ,waarbij de spanning over de led bijna constant blijft
want lang nagloeien zal ie nu niet
zodra de led onder zijn drempelspanning komt is ie uit
en aangezien het spannings verschil tussen branden en doven maar een paar tienden volt is ...
je begrijpt m'n punt ...
heb je hem al gebouwd btw (ik gok van niet
i want one
ga hem niet in een bay duwen --> ziet er niet mooi uit
ga gaten boren in kast en daar in duwen als het lukt
[This space is for rent]
met ledjes heb ik geen rekenig gehouden bij de berekening van de prijs omdat iedereen andere wil hebben
dit vraagt gewoon om een inkoopactie!
Dit is nou een typisch programma van het type: 'goed idee, slecht uitgewerkt'
goed ik weet het, dit is een zinloze bijdrage aan dit topic.
Lees niet verder.....en ga naar de volgende reaktie
Je sluit hem niet aan via je paralelle poort. De verbinding met je ledprintje is een paralelle connector. Die soldeer je erop.Op dinsdag 11 juni 2002 20:14 schreef RooT het volgende:
Waarom via paralelle poort aansluiten?
Kan er niet gewoon 5 V van de voeding afgetapt worden?
Hij is volledig zelf "denkend". Je hebt geen programma nodig ofzo.
Alleen maar 12 of 5 Volt.
dar heb ik slechte herineringen van school aan over gehouden
Verwijderd
nee man Ultiboard dat zie je toch zoOp dinsdag 11 juni 2002 20:45 schreef spacy_ het volgende:
is dat niet gemaakt in UltiCRAP ??
dar heb ik slechte herineringen van school aan over gehouden
[on topic]
Hmmm 10 euro dat is zekers een scherp prijsje ... ik denk dat je hier wel een leuke "inkoop" actie voor kunt houden, moet je wel idd ff een mogelijkheid inbouwden voor een aansluiting aan je hdd.
Dit wordt gedaan door alleen een 1 µF parallel te zetten aan de led
Een elco over de weerstand en de led zetten gaat ook niet werken. U1 zal namelijk eerst hoog zijn (de condensator laad op en de led brandt), en daarna laag -> de condensator ontlaad direct via U1, niet de led. De enige manier om zoiets te doen is een tri-state te gebruiken, of een diode toe te voegen zodat de elco zich alleen via de led kan ontladen...Op dinsdag 11 juni 2002 16:38 schreef Sine het volgende:
[..]
Gloeit dit ding van jou nou na? Kvind niet echt namelijkOp woensdag 12 juni 2002 08:06 schreef agrior het volgende:
[afbeelding]
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Ik ben opzich ook wel in voor een inkoopactie, ik moet alleen ff weten hoe je die lampjes erop maakt, moet je dan gaan solderen enzo?
Ik heb 2 linkerhanden nmlk als het gaat om solderen, zagen timmeren enz.
(ik snap ook nix van dat schema)
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren
hij gebruikt geen paralelle poort voor de aanstuuring. de verbinding tussen de twee printjes wordt gevormd door een paralelle poort connector.
die terugstoom uit de condensator kan inderdaad goed bij mijn ding hoewel het me sterk lijkt, zie schema zometeen. hdd aansluiting: ik zal eens kijken of dit kan, ik heb nog wat materiaal over in het schema.
I believe what I want to Believe
shema bestuuring

lampjes

het is inderdaad gemaakt met ulticap/ultiboard. de files van zal ik proberen te uploaden. maar het zijn geen plaatjes dus ik weet niet waar ik ze moet laten. en ze zijn alleen te openen met ultiboard/ulticap
Verwijderd
Misschien de waarde van de elco nog wijzigen.
Op deze manier voorkom je dus dat de condensator zich ontlaad via het IC. Bovendien is dit niet zo lastig te implementeren op de print.
Ik vind hem meer voorgloeien dan nagloeienOp woensdag 12 juni 2002 08:12 schreef Mujo het volgende:
[..]
Gloeit dit ding van jou nou na? Kvind niet echt namelijk
even iets duidelijker:
Ik meen alleen te zien dat de 2 leds (aan beide kanten 1 led) van de oplichtende led ook wat oplichten... maar ik zie geen 'fadend' spoor NA de oplichtende led
Verwijderd
Euh, ik meld me hierbij aan, ik wil er wel zo een hebben, ik heb geen zin in sleutelen want ik heb al zo'n lcd'tje besteld, werk zat momenteelOp dinsdag 11 juni 2002 14:34 schreef virus.elektro het volgende:
na wat daagjes werk heb ik een printje ontwikkeld voor een knightrider lichtje. met nagloei.
de bestuurings print is op ware grote 7,5 X 7,5 cm
[afbeelding]
het lampjes printje is net zo groot als een 5,25 inch bay
[afbeelding]
de verbinding tussen de printjes wordt gevromd door een paralellepoort conector.
als er veel belangstelling voor is wil ik nog wel aan een inkoopactie denken
Ja dat werkt, tijdje terug heb ik dit ook al bedacht voor een eigen knightrider ontwerpje, en getest, werkt perfect.Op woensdag 12 juni 2002 10:29 schreef exter het volgende:
Misschien simpel gedacht, maar zou dit niet beter werken wat nagloeien betreft?
Misschien de waarde van de elco nog wijzigen.
[afbeelding]
Anything goes !!
nou ja
vrijdag heb ik express naar knightrider gekeken om het gedrag van zijn lichtje te bestuderen. hier is het volgende uitgekoomem.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| hij gaat 1 keer heen en weer in 2 seconde
en er gloeien 3 lampjes na
na wat reken met deze formule
(U1-U2)x C
T=-------------
I
kwam ik op het volgende
(12-1.8)x C
3/16= -------------
20 x 10-3
dit levert een waarde op van 3,6764 x 10-4 F |
dit is een een stuk groter dan 1 uf, dus waarschijnlijk doe ik iets fout, weet het niet zeker
veer heb ik gekeken naar de hdd aansluiting. dit is mogelijk. waarschijnlijk ga ik het zo doen dat je voor geen en wel hdd gebruik een aparte ferquentie in kan stellen. dit is voornamelijk gedaan omdat sommige hdd ledjes veels te snel knipperen om nog een mooi effect te krijgen.

en nu de vraag
op een hdd lichtje staat een blok spanning. nou moet deze spanning omgezet worden in een gelijk spanning,(logische 1)
hoe doe ik dit. dit is makkelijk om de snelheid in te stellen. kan dan met een potmeter
Verwijderd
Bij HDD-activiteit komt een constante spanning, in dit geval 12V, over de R=10k in de collectorleiding te staan.
Jawel hoor. Bij 0,7 Volt branden ze heel zwak. Of bijna niet. Hoe hoger hoe feller dan (tot 2.4 volt ofzo). Je ziet ze wel degelijk nagloeien. Heb zelf eens een opstelling gemaakt, en gloeide zo'n 0,5 seconde na. Dit lijkt weinig, maar als het heel snel heen en weer gaat is het meer dan genoeg. Volgens mij nog iets teveel, maar hier valt iets aan te doen.Op maandag 24 juni 2002 18:08 schreef AtomicShockwave het volgende:
Nagloeien werkt niet goed met ledjes omdat ze een drempelspanning hebben, dit is al vaker gezegd. als je een mooi knightrider nagloei effect wilt hebben moet je (netzoals zij doen) gloeilampjes gebruiken.
Verwijderd
12v
snap niet wrom iedereen zich zo druk maakt om zo'n printje, KOPE DIE HAP!
bij conrad hebben ze inderdaad een knightriderprint. maar die gloeit niet na en is voorals nog zeker 5 euro duurder dan de mijne.
ik heb nu bijna een oplossing voor knipperen van het hdd ledje.
dit printje is snelheid regelbaar? dmv een 555?
komt er ook een HDD-led aansluiting op ? TIL111?
is een standaaer 2-10 connector te gebruiken
zoon speciale sub-d print connector zijn wel etsie duurder
nieuw op dit printje
hdd uitlezing(aparte snelheid, instelbaar op print)
de prijs van de sub d valt best mee. deze maakt het makkelijker om de twee printjes te verbinden(het kan bijna niet fout gaan).
kosten worden binnen kort ook op nieuw berekend
Gloeit hij dan ook niet 'voor' zeg maar ?!Op dinsdag 25 juni 2002 08:45 schreef virus.elektro het volgende:
als je naar de poost boven de mijn kijkt zie je dat ik een een rekensommetje heb gemaakt om te kijken hoe groot de elco's moeten zijn. ik ben toen uit gegaan van een drempel van 1.8 V. als de spanning daalt, daalt ook het amperage, waardoor hij nagloeit.
bij conrad hebben ze inderdaad een knightriderprint. maar die gloeit niet na en is voorals nog zeker 5 euro duurder dan de mijne.
ik heb nu bijna een oplossing voor knipperen van het hdd ledje.
HumorOp woensdag 26 juni 2002 15:09 schreef exter het volgende:
Nee, hij draait op electronen, niet op diesel...
Edoch, vraag me af of in jouw tekeningetje niet op t=0 zeg maar, alles op wordt gezogen door je elco, die langzaam gevuld wordt en a.d.h. daarvan gaat de LED meer gloeien.. of is dat niet zo?
Edit: moet er even bij vermelden dat dit ws een domme vraag is..
Verwijderd
Als er niks voor de elco zit, stijgt de spanning erover net zo snel als de aangeboden spanning...Op woensdag 26 juni 2002 15:18 schreef Dash2in1 het volgende:
[..]
Humor
Edoch, vraag me af of in jouw tekeningetje niet op t=0 zeg maar, alles op wordt gezogen door je elco, die langzaam gevuld wordt en a.d.h. daarvan gaat de LED meer gloeien.. of is dat niet zo?
Edit: moet er even bij vermelden dat dit ws een domme vraag is..
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Op woensdag 26 juni 2002 16:08 schreef exter het volgende:
Misschien je browserinstellingen, ik zie hier alle plaatjes wel.
ik heb net lopen meten het nieuwe printje is iets groter dan een ZIP schijfje, dus nog steeds niet groot
kosten (uit de conrad catalogus)uit gaande van ongeveer 1 euro per ic. kom ik op 15 euro
schema en plaatjes komen morgen of van avond. ik ga nu naar huis.
een plaatje van de printhet printje is net zo groot als een ZIP schijfje

een plaatje van het schema.
ik wil best het schema in ulticap formaat poosten maar dan moet ikhet ergens uploaden en ik weet alleen maar plaatjes uploaders
[This space is for rent]
je kan hem op je HDD aansluiten. Maar het hoeft niet.Op donderdag 27 juni 2002 15:41 schreef PoweRoy het volgende:
de plaatje hier 2 post boven zijn die van aansluiting met hardeschijf. ik zoek namelijk knightrider looplicht zonder aansluiting op hardeschijf
Kan dus ook zonder.
Verwijderd
heb namelijk net een nieuwe MDF Custom Case Mod gemaakt .. en moet nog wa afgewerkt worden ..:)
ohww... klees er net overheen .. laat maar ..
:: ABIT AN7 :: GF3 Ti200 :: 2500+ ::
een BMP @ 600 DPI werkt toch ook wel? of kan dat proggen niet zo exporteren?Op donderdag 27 juni 2002 08:57 schreef virus.elektro het volgende:
nou bij deze toch nog de plaatjes.
[afbeelding] een plaatje van de print
het printje is net zo groot als een ZIP schijfje
[afbeelding]
een plaatje van het schema.
ik wil best het schema in ulticap formaat poosten maar dan moet ikhet ergens uploaden en ik weet alleen maar plaatjes uploaders
kan dan?Op vrijdag 28 juni 2002 23:10 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
een BMP @ 600 DPI werkt toch ook wel? of kan dat proggen niet zo exporteren?
kan schema wat uhum.. grooter? daar is geen letter te lezen
(no webspace?)
Verwijderd
JC Whitney's sells a replica of the red scanner light in KITT's front-end. Thanks to Jason Blackwood for the following information:
JC Whitney
2319 S. Throop St.
PO Box 8410
Chicago, IL 60680
Phone 312-431-6102
Fax 312-431-5625
The order no is 81BZ2671Y for red lights, 81BBZ2672W for amber lights. Cost is $29.95 and the unit is equipped with a control box to adjust rate of flash, including an LED display that shows the rate of flash.
Dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.....
$29,95Op maandag 01 juli 2002 17:04 schreef camelnl het volgende:
Ik heb zelf ook nog even zitten rondneuzen, www.knightrideronline.com :
JC Whitney's sells a replica of the red scanner light in KITT's front-end. Thanks to Jason Blackwood for the following information:
JC Whitney
2319 S. Throop St.
PO Box 8410
Chicago, IL 60680
Phone 312-431-6102
Fax 312-431-5625
The order no is 81BZ2671Y for red lights, 81BBZ2672W for amber lights. Cost is $29.95 and the unit is equipped with a control box to adjust rate of flash, including an LED display that shows the rate of flash.
Dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.....
Hallo! Beetje duur als je het zelf voor 2 keer zo weinig kan maken.
En hiervan kan je tenminste zeggen dat je het zelf gemaakt heb. Is toch veel leuker
Verwijderd
zo en bij deze heb ik nu ook het schema op een leesbaar formaat (pas op 2,72MB)
www.home.zonnet.nl/hoezo-rietveldenco/knight~1.bmp
dit heeft me een hoop plak en knip werk bezorgt.(ik stap over eagle)
[This space is for rent]
Verwijderd
het geval bij een ic is namelijk dta hij van hoog naar laag springt als je er geen diode op zet word hij even hoog en dan trek die ic (kort-sluiting zeg maar) de condensator leegOp maandag 01 juli 2002 20:45 schreef virus.elektro het volgende:
ik heb de diode's weg gehaald omdat ik ze niet nodig vond. er liep namelijk geen stroom terug. en het is inderdaad een beetje jou schema, ware het niet dat ik de hdd aanstuuring heb gemaakt:)
zo en bij deze heb ik nu ook het schema op een leesbaar formaat (pas op 2,72MB)
www.home.zonnet.nl/hoezo-rietveldenco/knight~1.bmp
dit heeft me een hoop plak en knip werk bezorgt.(ik stap over eagle)
egberttheone moet ik jou trouwens nog uitleggen hoe dat werkt met die hdd of snap je het zo uit het schema.
ik denk dat de de heer poweroy niet echt goed kan tellen, ik tel er maar 16. wat wel klopt is dat de connector 25 pinnetjes heeft, ik gebruik er 18.
Verwijderd
Tis geen probleem om er een tijdje op te wachten -> solderen met 1 arm in 't gips werkt toch niet zo
Verwijderd
tja... als we nou een mega in koop actie maken na dat de eerste draait kan ik de printen profesioneel laten maken door een bedrijfOp maandag 08 juli 2002 15:11 schreef elguapo het volgende:
Mooi man! Als er prints gemaakt worden wil ik er ook wel 1! Graag ook met een how-to, met foto's enzo. De namen van de units die erop moeten zeggen me niet zo veel
Tis geen probleem om er een tijdje op te wachten -> solderen met 1 arm in 't gips werkt toch niet zo
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Verwijderd
Maar als er een inkoopactie komt moet er wel een how-to bij want ik ben nog een noob in elektronika.(solderen niet want ik heb al een zooi bouwpakketjes in elkaar gezet.)
ik ben nog bezig om de print te optimaliseren.
en ik zie dat egberttheone een inkoop actie aan het houden is. das leuk
Verwijderd
jij hebt zo te zien een stand alone versie.
sinds ik ben over gestapt van ulitcap op eagle heb ik een beetje problemen. maar eagel heeft wel weer voordelen, ik kan in de demo mijn ontwerpen op slaan en dat kan ik bij ulticap niet. nu nog uitvinden hoe eagle werkt en ik kan weer verder.