Vaag probleem/oplossing met geheugen timings.

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:04
Ik weet niet helemaal of sit het juiste plaatsje is op dit forum maar anders moved iemand hem maar.

Ik had een tijdje geleden m'n geheugen timings op 2-2-2 gezet (standaard 3-3-3).
M'n systeem liep gewoon stabiel (geen crashes tijdens gamen, sisoft memory benchmark crashte ook nooit) en het geheugen wordt er redelijk sneller van dus dat was mooi :)
Nu kreeg ik eergisteren last van de melding dat windowsXP de persoonlijke instellingen niet kon laden, ik van alles geprobeerd (nieuwe user aanmaken e.d.) maar het probleem bleef.

Nu heb ik de timings weer op 3-3-3 gezet en nu is het probleem over.

Ik heb dus niet echt een probleem (ik heb de oplossing al :P) maar toch vind ik het wel vaag omdat m'n systeem verder wel helemaal stabiel draait op 2-2-2, waarom kan hij die persoonlijke instellingen dan niet laden?

beetje vaag verhaal misschien.. maar als iemand anders toevallig ook zo'n probleem heeft heeft ie misschien wat aan het verhaal :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit is niet echt wereldnieuws :) Te hoge instellingen voor het geheugen maken je systeem potentieel instabiel, en dat kan zich op allerlei manieren openbaren. CRC errors, crashes, etc.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.