[C++ Builder] variable + tekst in een label*

Pagina: 1
Acties:

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
ik wil graag wat variabele op het scherm zetten in visual c++, dit wil ik met labels doen, maar moet je nu voor elk stukkie tekst en elke variable een aparte label nemen?

Label1->Caption = ("totaal: " ,totaal); werkt niet echt.. verder kan ik geen goeie optie verzinnen of vinden...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
Neen.
Kijk eens in de help. En dan voornamelijk naar de Format functie.

Trouwens, aan uw code te zien vermoed ik dat je eerder BCB gebruikt. Kijk daar ook eens in de help hoe je een int kunt omzetten naar een string, en hoe je strings kunt concateneren.

https://fgheysels.github.io/

• PreDaTorY
ohjha ut is builder... nooit uit verschil geweten... maar een programma schrijven lukt nog wel :) ik ga wel eens die format help bekijken dan...

• whoami
Op dinsdag 11 juni 2002 14:21 schreef PreDaTorY het volgende:
ohjha ut is builder... nooit uit verschil geweten... maar een programma schrijven lukt nog wel :) ik ga wel eens die format help bekijken dan...
Ik dacht het al. Als je eens VC++ gebruikt, en ook eens builder, dan weet je het wel snel.

Als je Builder gebruikt, moet je dus die Format functie niet gaan bekijken, maar dan moet je het op die andere manier gaan doen.

• Refro
  • Laatst online: 06:39
Maak een panel met een label (voor de naam) en een edit (voor de waarde) erop aan en vul deze dynamisch deze zou je zelfs nog meerdere keren kunnen displayen (als je hem tenminste in je resource file hebt zitten) de details voor BCB weet ik niet met VC kan ik je verder helpen

• PreDaTorY
ik heb een programma geschreven dat een product keurt. dan heb je een goed en fout aantal.. dat wilde ik ff in %jes uit laten rekenen.. en dat gewoon in 1 keer net als dat kon met c++ in dos... totaal/10 enzow

maar zo te lezen gaat dat gewoon niet lukken en wordt het eerst uitrekenen en dan in een label zetten.

ik werk dus trouwens in borland C++ builder. dacht dat dat ook al aardig visual was :) maar dat is dus nie zow :)

• whoami
Op dinsdag 11 juni 2002 22:45 schreef PreDaTorY het volgende:
ik heb een programma geschreven dat een product keurt. dan heb je een goed en fout aantal.. dat wilde ik ff in %jes uit laten rekenen.. en dat gewoon in 1 keer net als dat kon met c++ in dos... totaal/10 enzow

maar zo te lezen gaat dat gewoon niet lukken en wordt het eerst uitrekenen en dan in een label zetten.
En wat is je probleem nu?
ik werk dus trouwens in borland C++ builder. dacht dat dat ook al aardig visual was :) maar dat is dus nie zow :)
Hoe bedoel je? C++ Builder is meer visual dan dat Visual C++ is.

Pagina: 1