Toon posts:

hardware kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op mijn werk vreemd probleem, 30 indentieke pc's (+identieke Ghost image) in een grote ruimte. 'S ochtends bij het opstarten is er altijd wel 1 computer die zijn volledige hardware vergeten is(lijkt het). Het opstarten duurt langer, telt wel geheugen krijgt Windows aanmelding ipv Novell (herkent gehele 3com niet volgens mij), na het wegklikken van windows aanmelding komt er een explorer error en staat ie vast. (veilige modus zelfde probleem) Ghosten helpt bij 90% van de gevallen. Een paar keer kwam er een Ghost error. Volgens Symantec een geheugen fout. Na het openen van de kast en het opnieuw aandrukken van de geheugen module deed hij het weer. Nou dacht ik dat dit dus het probleem was, geheugen modules die los raken door het temperatuur verschil in een grote koele ruimte. 2 Dagen na het aandrukken van alle geheugen modules keerde het probleem weer terug, lijkt me sterk dat ze zo snel kunnen losschieten. |:( Het is zo vreemd dat het probleem altijd op een andere pc is.
Kan het toch de 3com zijn, of oververhitting ofzo :(
Specs:
P2 433
64 mb sdram (1module)
3com etherlink tx nic 3c905B
Gigabyte GA-6BXC Slot 1 moederbord
Sound Blaster 64v
Diamond Speedstar a50/70

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is de Ghost Image een beetje brak?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 14:15 schreef Erik1 het volgende:
Misschien is de Ghost Image een beetje brak?
1 week geleden nog een nieuwe image gemaakt, daarvoor was het probleem ook al aanwezig.

Verwijderd

Genoeg spanning aanwezig voor alles pc's?
Zitten ze allemaal EXCACT hetzelfde in elkaar? Dus zelfde
pci volgorde etc. Waarschijnlijk brak geheugen anders, is
het maar bij 1 systeem? Of altijd wel 1 die zoiets flikt...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 14:22 schreef _Brake_ het volgende:
Genoeg spanning aanwezig voor alles pc's?
Zitten ze allemaal EXCACT hetzelfde in elkaar? Dus zelfde
pci volgorde etc. Waarschijnlijk brak geheugen anders, is
het maar bij 1 systeem? Of altijd wel 1 die zoiets flikt...
Pc's zitten op veschillende groepen, de storing komt lukraak op alle pc's voor. De Pci volgorde is identiek.
Afgelopen 3 maanden hebben er echter al wel 3 voedingen het begeven, dus in deze hoek kan het toch zitten.

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 14:25 schreef Midnightimpact het volgende:

[..]

Pc's zitten op veschillende groepen, de storing komt lukraak op alle pc's voor. De Pci volgorde is identiek.
Afgelopen 3 maanden hebben er echter al wel 3 voedingen het begeven, dus in deze hoek kan het toch zitten.
Aanvraag doen bij je electriciteitsleverancier, en ze een 'logger' komen laten installeren voor een dag of 3 of een weekje. Uit dat toestel kunnen ze grafiekjes trekken om te zien of er pieken of spikes op je spanningsnet zitten. Zit je toevallig in de buurt van zware industrie ? Want 'zware industrie' heeft zo de eigenschap een hoop rotzooi het spanningsnet in te jagen, en je zal er maar net naast zitten...

Moest uit de grafieken blijken dat er rotzooi op je net zit, dan is je leverancier VERPLICHT hier iets aan te doen, en kan je een schadeclaim indienen voor alle defecten die te herleiden zijn tot overspanningen/spikes.. etc...

Succes...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 14:44 schreef xenoke het volgende:

[..]

Aanvraag doen bij je electriciteitsleverancier, en ze een 'logger' komen laten installeren voor een dag of 3 of een weekje. Uit dat toestel kunnen ze grafiekjes trekken om te zien of er pieken of spikes op je spanningsnet zitten. Zit je toevallig in de buurt van zware industrie ? Want 'zware industrie' heeft zo de eigenschap een hoop rotzooi het spanningsnet in te jagen, en je zal er maar net naast zitten...

Moest uit de grafieken blijken dat er rotzooi op je net zit, dan is je leverancier VERPLICHT hier iets aan te doen, en kan je een schadeclaim indienen voor alle defecten die te herleiden zijn tot overspanningen/spikes.. etc...

Succes...
uhhhh.... had gehoopt op een simpele oplossing, maar bedankt natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
't betreft een school hier, midden in een woonwijk, ernaast is wel een industrie terreintje, maar daar doen ze niks meer dan plankjes zagen volgens mij. Alle overige 200 pc's hiero hebben nergens last van.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op dinsdag 11 juni 2002 14:48 schreef Midnightimpact het volgende:

[..]

uhhhh.... had gehoopt op een simpele oplossing, maar bedankt natuurlijk :)
Dat IS een simpele oplossing :) Je electriciteits leverancier moet het oplossen :) (mist het uiteraard daraan ligt.)

Heb je ook al eens aan een 'grappige' medewerker gedacht ?

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 14:51 schreef Midnightimpact het volgende:
't betreft een school hier, midden in een woonwijk, ernaast is wel een industrie terreintje, maar daar doen ze niks meer dan plankjes zagen volgens mij. Alle overige 200 pc's hiero hebben nergens last van.
Het was maar omdat je zei dat er op korte tijd al 3 voedingen defect waren, op zich is dat ook niet echt normaal... :(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 14:53 schreef xenoke het volgende:

[..]

Het was maar omdat je zei dat er op korte tijd al 3 voedingen defect waren, op zich is dat ook niet echt normaal... :(
Kan toeval zijn, maar normaal is het zeker niet ;)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
[b]Op dinsdag 11 juni 2002 14:13 schreef
...
P2 433
...
Die processor bestaat helemaal niet! Of het is een PII 266 die op 4x133 loopt (lijkt mij een beetje sterk) of het zijn celeron 433's (lijkt mij het meest logisch) of PII 450 (met een typefout) of PIII 650's die door het mobo herkent worden als een PII (door ouwe bios) en op 66Mhz bus lopen...
Kortom wat zijn het voor processoren en lopen ze op de goede snelheid en worden ze ondersteund door de bios :)

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten geeft ie Celeron 433 :)
Bij algemeen in configscherm: pII mmx

Het is dus een Celeronneke. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Door die tip van processor die niet bestaat, heb ik het volgende gevonden.
- een (kappote) pc geeft bij het opstarten, Intel 440 BX Agp Bios for Pentium (R)II processor v.2.3. <cpu id: 00665 patch ID:none>
- een werkende pc geeft: Intel 440 BX Agp set Bios for 6bxe v.3.0. check system health, blabla, Intel (R) Celeron mmx cpu at 433.

Bios ff updaten?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lijkt mij handig ja, kan nooit kwaad :)

Wel errug vreemd dat die bios dus gewoon @random tussen de P2 en Celeron kiest :?

Ik neem aan dat er een password op de bios zit? Anders kan er natuurlijk een leerling zijn die irritant bezig is, bij mijn vader op school hebben ze alle 110/230V schakelaars al van de voedingen gehaald, de kids vonden het grappig om de voedingen door te fikken door ze op 110V te zetten :r

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 15:37 schreef Grrrrrene het volgende:
Lijkt mij handig ja, kan nooit kwaad :)

Wel errug vreemd dat die bios dus gewoon @random tussen de P2 en Celeron kiest :?

Ik neem aan dat er een password op de bios zit? Anders kan er natuurlijk een leerling zijn die irritant bezig is, bij mijn vader op school hebben ze alle 110/230V schakelaars al van de voedingen gehaald, de kids vonden het grappig om de voedingen door te fikken door ze op 110V te zetten :r
Een pasword zit erniet op. De meeste leerlingen weten nauwelijks hoe ze zo'n ding moeten opstarten. het gebeurt te random door de weken heen om sabotage te vermoeden. Dat met die 110V is mij bekend ja :( Heb 1 keer zo'n voeding zien spatten toen de pc open stond B-) waar het knopje was omgezet. Daarna zeker 40 pc's al die voedingen moeten ombouwen. Leuk werk in een paar jaar oude pc's vol stof :(
Pagina: 1