Ik heb dat voorbeeldje van mijn module recht 'gejat'. Als jij je voordeur open laat staan, is er toegang tot jouw (prive-!)domein. Een vreemdeling kan die toegang gebruiken, zonder dat de vreemdeling daadwerkelijk iets stuk maakt of überhaupt maar aanraakt op jouw terrein. Als jij vervolgens de toegang sluit (dus de voordeur dicht doet), dan kan je de vreemdeling enkele malen verzoeken om te vertrekken. Geeft de vreemdeling daar geen gehoord aan, dan is het verstandig om er politie bij te halen.Op woensdag 12 juni 2002 08:40 schreef Mark_Steverink het volgende:
[..]
Kun je dit wat meer onderbouwen? Tenzij je 'gooien' erg letterlijk neemt kun je, volgens mij, iedereen die zonder jouw toestemming jouw privedomein binnendringt vriendelijk doch dringend verzoeken weg te gaan. Geeft hij daaraan geen gehoor dan is er sprake van huisvredebreuk.
Ter info: dit heb ik geleerd op de Haagse Hogeschool (module OR-02). Ik vermoed dat er nog wel een handjevol studenten op dit forum rondloopt dat daar ook studeert en dat soortgelijke voorbeelden kan geven.
|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||