p3 650 mhz of celly 850 mhz?

Pagina: 1
Acties:

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 20:52
een collega van mij wil een nieuwe processor kopen. hij kan via via een p3 650 mhz of een celly 850 mhz kopen voor het zelfde geld. het is niet een gamer laat ik dat voorop stellen, meer leechen, mp3tjes, divxjes etc....
NU is dus de vraag welke processor: P3 650 MHZ of CELLY 850 MHZ? :?

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

denk dat het niet veel uitmaakt maar op de een of andere manier zou ik toch voor de p3 650 gaan(maar dat is persoonlijk :) )

Verwijderd

p3 celly zuigt is ontzettend traag en ik heb er slechte ervaringen mee, zoals 2 x een celly 400 mhz naar de klote.

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
DOH! Natuurlijk die Celeron! Dat verschil in MHz'en win je echt niet met een beetje meer cache ofzo.

Verwijderd

laat em die celeron 850 kopen aangeziend die gast toch niet gamed en alleen maar een beetje in windows aan het werken is, mij lijkt het dan beter om die celeron te kopen

• chrissis
tya omdat je vaak niet echt heel positieve ervaringen over die celly leest. ik weet verder ook niet wat voor verschil er echt tussen die processors zit. tya dan zou je denk een benchmark moeten uitvoeren.....

• kutkip
Op dinsdag 11 juni 2002 13:54 schreef Vegeta het volgende:
celly zuigt is ontzettend traag
Geef jij mij maar eens een zootje benchmarks waar een p3650 de Cel 850 eruit loopt :? Misschien een paar proggies die veel van het cache geheugen vragen maar verder ook niet.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Celly 850 is gewoon wat sneller, en volgens mij kicken die mensen daar alleen maar op (ik niet :x ) ...

Verwijderd

ik zou die p3 nemen en 512 mb rammetjes loopt een stuk stabieler dan die celly, kwa mhz zal de p3 de celly er idd niet uitlopen, maar kwa stabiliteit en het werken ermee is gewoon prettiger maar het is een persoonlijke mening omdat ik klote ervaringen heb met celly vndaar.

• kutkip
Op dinsdag 11 juni 2002 14:04 schreef Termi het volgende:
Celly 850 is gewoon wat sneller, en volgens mij kicken die mensen daar alleen maar op (ik niet :x ) ...
Dus jij zou eerder voor de p3 gaan? Voor dat extra beetje cache of omdat het geen 'budget versie' is. Het gaat er toch gewoon om welke cpu de snelste is of begrijp ik je nou verkeerd?
Op dinsdag 11 juni 2002 14:06 schreef Vegeta het volgende:
ik zou die p3 nemen en 512 mb rammetjes loopt een stuk stabieler dan die celly, kwa mhz zal de p3 de celly er idd niet uitlopen, maar kwa stabiliteit en het werken ermee is gewoon prettiger maar het is een persoonlijke mening omdat ik klote ervaringen heb met celly vndaar.
Een p3 is niet stabieler dan een Celeron hoor :+ Het verschil is alleen dat de Celeron dus minder cache heeft :*
En het kan best dat je klote ervaringen hebt met celerons omdat die meestal in budget systemen zitten en die kunnen natuurlijk minder stabiel/snel zijn omdat er geen goede onderdelen gebruikt zijn.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PIII = 256KB Cache
Celly = 128KB Cache

Ik zou de Celly nemen want die is gewoon sneller. die 200MHz maakt een stuk meer uit dan dat beetje Cache :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 11 juni 2002 14:09 schreef Erik1 het volgende:
PIII = 256KB Cache
Celly = 128KB Cache

Ik zou de Celly nemen want die is gewoon sneller. die 200MHz maakt een stuk meer uit dan dat beetje Cache :)
Er is ook een verschil in de bandbreedte van de cache (256b (8-way associative) op de P3, 128b (4-way associative) op de Celly). Dat scheelt ook in het voordeel van de P3, maar lang niet genoeg om die verschil in MHz te compenseren.

Ik heb een P3-700E en een Celly 800 gehad, beiden op dezelfde mobo (een CUBX); beiden trokken ook een max OC van 124MHz FSB (dus 868 en 992MHz resp). Ik heb met Sandra gebenched en er was nauwelijks verschil in performance (tja, de CPU bench was iets hoger voor de Celly, de MM bench was voor de P3 hoger)- en dat is bij een 100MHz verschil. Bij 200MHz is het klaar als daglicht: 850 is gewoon sneller.

edit:
Erg domme fout verbeterd nadat memendo me erop wees :D

Oslik blyat! Oslik!

• chrissis
kortom: gewoon de celly nemen aangezien ie zijn computer toch niet zwaar belast?!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 11 juni 2002 14:18 schreef chrissis het volgende:
kortom: gewoon de celly nemen aangezien ie zijn computer toch niet zwaar belast?!
Ook al zit hij 24/7 te renderen zou de Celly allicht sneller zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op dinsdag 11 juni 2002 14:17 schreef dion_b het volgende:

[..]

Er is ook een verschil in de bandbreedte van de cache (256Mb (8-way associative) op de P3, 128Mb (4-way associative) op de Celly).
Een zeldzaam foutje van Dion ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 11 juni 2002 14:48 schreef memendo het volgende:

[..]

Een zeldzaam foutje van Dion ;)
Shit ja :o

Die M moet weg, het is:

4-way=4x32b bus breedte=128b breedte.
8-way=8x32b bus breedte=256b breedte.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik zou gaan voor de Pentium3.. zeker als dit een Coppermine is, die op 133 MHZ loopt.. deze zal toch echt wel sneller zijn dan de celeron.. Mede dankzij het feit dat de P3 meer cache heeft (Die ook nog eens op volle snelheid loopt), en de celeron toch een slap aftreksel zal blijven van de Coppermine/p3.

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:11
Ik zou gewoon een Celly nemen is niet zo sterk maar wle gewoon sneller

• Mentalist
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Even op Madonion gezocht, als het aan 3Dmark licht is de celly waarschijnlijk een tikje sneller.

Maar met leechen en mp3 luisteren enzo trek je die proc toch nooit op naar 100%. Maar goed, ik zou dan toch maar gewoon de celly nemen, hij is een tikje sneller.

Let wel op dat het mobo die celly aankan :X (zelfde geld voor P3 trouwens)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 11 juni 2002 15:06 schreef Shakespeer het volgende:
Ik zou gaan voor de Pentium3.. zeker als dit een Coppermine is, die op 133 MHZ loopt.. deze zal toch echt wel sneller zijn dan de celeron.. Mede dankzij het feit dat de P3 meer cache heeft (Die ook nog eens op volle snelheid loopt), en de celeron toch een slap aftreksel zal blijven van de Coppermine/p3.
Ehm, ga jij eens ff terug naar basisschool :z

650/133=4.887 |:(
650/100=6.5

Welke multiplier lijkt jouw meest waarschijnlijk :? :+

En als je daar zo overtuigd van bent daag ik je uit een benchmark te posten waarin jouw stelling bevestigd wordt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1