Toon posts:

[php] Sessievariabelen worden niet gerestored

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een PHP applicatie voor een school. Deze school heeft een mooie server op Windows 2000 lopen. Thuis heb ik de serie scripts gemaakt en getest op een Linux bak. Nu heb ik vandaag deze scripts op die Windows 2000 bak gezet, tevens MySQL, Apache en PHP geinstalleerd welke alledrie werken, maar heb ik een probleem.
Mijn scripts maken gebruik van sessies en dit is wat er nu precies foutgaat. De sessie wordt aangemaakt, de variabelen worden opgeslagen (kan ik aan de rauwe sessie files zien), maar vervolgens, als ik een tweede pagina opvraag (bv. na het inloggen) worden deze variabelen niet weer gebruikt. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar kom er niet uit.

Ik vermoed dat de cookies waarin het sessie id wordt meegegeven wel werken omdat bij elke pagina in dezelfde sessie het id wel hetzelfde is. Bij herladen blijft het sessie id dus hetzelfde, maar worden de variabelen niet teruggehaald.
En ja, ik doe wel een session_register(); :P

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

check even of de variabelen wel in de $_SESSION array ( versie>4.1) of $HTTP_SESSION_VARS (v<=4.1) staan

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reply.
Alleen werkt het nu wel, alleen weet ik niet waarom het nu wel werkt. Dat is nog het enige wat me dwars zit. Ik was vergeten na elke configuratie instelling in php.ini Apache te herstarten. Dit hoeft namelijk niet (geloof ik) bij de CGI versie (met php.exe e.d.), maar ik was vergeten dat ik de ISAPI dll gebruik.. vandaar.
Reden voor het openen van dit topic: ik was hopeloos :D
Bedankt anyway!