Toon posts:

echt goede scanner

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hier at the office hebben we een echt goede professionele scanner nodig die vooral goed met OCR overweg kan.

Welke scanner kunnen jullie aanbevelen, en waar kan ik die kopen?
Budget is ongeveer 1500 - 2000 euro.

Verwijderd

Een scanner is geen gadget dus dit topic moet in Overige Hardware.

Een antwoord op je vraag moet ik je schuldig blijven!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OH]

En wees iets specifieker:
- wat willen jullie scannen?
- hoe groot?

2000 euro is erg veel voor een scanner.
Een Canon scanner van 100 euro scant al erg goed foto's, en er zit OCR software bij geleverd die de meeste teksten bijna foutloos kan verwerken.

Maar misschien willen jullie professioneel hoge resolutie scans maken voor DTP werk? Fotografie?

Moet het een A3 scanner zijn?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:11
Jeetje uhm als je op alle (nou 3 4 of 5) sites gaat kijken en dan gewoon een HP of een Canon ofzo iets dan vind je heus wel wat leuks...........als je maar lang genoeg zoekt vind je er wel 1 en is ook niet zo moeilijk :)

Verwijderd

Topicstarter
de scanner moet zeg maar de functie van kopieerapparaat hebben. Scannen en naar Word uitvoeren, snel en zonder probleem dat je de tekst weer moet controleren en aanpassen. A3 formaat hoeft niet, maar vooral van belang is dat hij probleemloos en snel teksten kan scannen. De goedkope scanners (we hebben een aantal gehad) kunnen dit niet, te traag en vooral niet foutloos.

Verwijderd

Ik denk dat je er nooit op kan vertrouwen dat het foutloos gaat. Je zal moeten blijven controleren! maar HP scanners zijn daar redelijk bekwaam in is mijn ervaring. Ze leveren er ook hele makkelijke (en toch uitgebreide) software bij.

succes ermee

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 11 juni 2002 13:43 schreef eyesonly het volgende:
De goedkope scanners (we hebben een aantal gehad) kunnen dit niet, te traag en vooral niet foutloos.
Dat foutloos zit niet in de scanner. Koop een goed OCR pakket, en je probleem is opgelost.

Verder heb je denk ik gewoon een goeie SCSI of USB2.0 scanner nodig met een snel loopwerk. Er zijn echt wel scanners die bedoeld zijn voor dit soort snel werk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Als je echt goed OCR wilt doen, ligt dat denk ik meerendeels aan de software dan aan de scanner, Omnipage is goede ocr software.

Verwijderd

Ik denk aan de HP 4700, kan ook dia's scannen. Heeft iemand ervaring?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:26

Jaymz

Keep on moving !

Mjah, om hiervoor een thread die al meer dan een half jaar oud is een rotschop te geven...

Toegegeven: je hebt gezocht :)

Probeer zelf eens wat reviews / ervaringen te vinden. Zoeken @ "HP + 4700" kan soelaas bieden I guess ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.