Software vergelijkbaar met een Qube 3

Pagina: 1
Acties:

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik ben opzoek naar software die op een i386 platform alle functies die een Sun Qube 3 kan vervullen ook vervult, eventueel nog een isdn lijn erbij beheert etc. Meer dus dan bijvoorbeeld alleen freesco. Ik wil graag een kant en klaar pakket ipv alle componenten los te configureren. Gratis zou mooi zijn maar is geen vereiste.

Ik heb laatst op GOT over iets vergelijkbaars gelezen maar kan het helaas niet meer vinden. Zelfs een stuk commerciele software gevonden maar met mijn stomme kop niet gebookmarked.

B.v.d. Sjeng

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Welke functies doel je op dan?
De beheerinterface? Misschien is webmin wat voor je. Verder kan je alles wat een Qube kan, met elke linux distributie doen Cobalt OS is een aangepaste versie van RedHat Linux.

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Webmin, ken ik een beetje van gebruik op een SuSE install. Biedt zeker mogelijkheden die ik nog niet overwogen had.

Ik ben echter lui en voel er derhalve niet zo heel veel voor om alle services etc zelf te installeren. (Not much of a tweaker?)

Kant en klaar pakketten?

O ja functie...
Intern:
SMB, FTP, Print, netwerk server DHCP, WINS etc
Extern
FTP, WWW, dail-up (ISDN)
Zoiets?

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Op dinsdag 11 juni 2002 13:09 schreef Sjeng het volgende:
Webmin, ken ik een beetje van gebruik op een SuSE install. Biedt zeker mogelijkheden die ik nog niet overwogen had.

Ik ben echter lui en voel er derhalve niet zo heel veel voor om alle services etc zelf te installeren. (Not much of a tweaker?)

Kant en klaar pakketten?

O ja functie...
Intern:
Extern
FTP, WWW, dail-up (ISDN)
Zoiets?
Als je op zoek bent naar een kant-en-klaar linux distributie is e-smith misschien wel wat voor je

Verwijderd

of astaro (http://www.astaro.de/)

Verwijderd

Ik ben echter lui en voel er derhalve niet zo heel veel voor om alle services etc zelf te installeren.
in combinatie met
O ja functie...
Intern:
Extern
FTP, WWW, dail-up (ISDN)
Zoiets?
Zeker weten dat jij e-smith moet proberen.... :)

Alle funkties die je opnoemt zijn met een beetje muis en een webbrowser (zelfs ie) in te stellen.
Pagina: 1