Toon posts:

DNS server van E-Smith (RedHat), hoe bekend maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een E-Smith server (met daarop RedHat 6 meen ik), en daar draait standaard een DNS server op, toch? In ieder geval, lokaal werkt ie, en in zijn .db records zitten ook namen van een paar grote DNS servers.

Ik heb een domeinnaam bij NameZero, en daar kun je sinds kort een primary en secundary DNS server opgeven.

Dus ik geef daar het IP van mijn E-Smith servertje op (kan ik zoveel subdomeinen maken als ik zelf wil, red.)

Mijn vraag: moet ik nu nog ergens vertellen dat ie van mij ook een DNS server is, en zo ja, waar en hoe, zo nee, is het dan gewoon een kwestie van wachten, want tot nu toe werkt alleen een nslookup via mijn e-smith naar het juiste IP, en via welke andere DNS server niet.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
--> PNS of NOS

Verwijderd

Topicstarter
Aha...:S

Ik ben niet zo heel erg thuis in dit soort dingen, dus zou je het iets duidelijker kunnen specificeren?

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik snap hem al! Net wakker, sorry! Kan een MOD hem ff verplaatsen dan?

Verwijderd

--> NT :)

Verwijderd

Topicstarter
Alleen nu nog ff een antwoord, als ik nog te vaag ben, dan hoor ik het wel hé!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
MHet duurt een tijdje voordat jou dns-server bekend is bij de grote dns-servers, maar volgens mij weet jij niet precies wat een dns-server is, jij haalt denk ik een lokale en een internet door elkaar.
Ik denk dat je nl niet bekend word op internet.
Hoe je precies bekend kunt worden zou ik niet weten!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, zou toch moeten kunnen, het is een volwaardige DNS server, ik heb een vast IP adres. Maar goed, een specificatie:

Ik heb E-smith, en daar draait mijn DNS server naar volle tevredenheid, en, via het internet, met een nslookup - www.myesmithserver.com kan ik ook alle sites op mijn server opvragen, echter hoe krijg ik alle andere DNS servers in de wereld zo ver dat ze de info gaan bijwerken.

Ik heb 1 van de 2 nameservers van mijn domein registratie al gewijzigd in www.myesmithserver.com, hij accepteerde niet 2 keer hetzelfde, dus heb ik die oude maar laten staan.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Op dinsdag 11 juni 2002 20:28 schreef s991051 het volgende:
Hmm, zou toch moeten kunnen, het is een volwaardige DNS server, ik heb een vast IP adres. Maar goed, een specificatie:

Ik heb E-smith, en daar draait mijn DNS server naar volle tevredenheid, en, via het internet, met een nslookup - www.myesmithserver.com kan ik ook alle sites op mijn server opvragen, echter hoe krijg ik alle andere DNS servers in de wereld zo ver dat ze de info gaan bijwerken.

Ik heb 1 van de 2 nameservers van mijn domein registratie al gewijzigd in www.myesmithserver.com, hij accepteerde niet 2 keer hetzelfde, dus heb ik die oude maar laten staan.
Hoe je met je dns-server op internet bekend word vraag ik mij ook af.
Ik zal ff zoeken.

En zet voortaan geen groeten ed onder je post, staat ook in de faq

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Pagina: 1