Toon posts:

Swiftech MC462-A with Delta AFB-80HP fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben serieus aan het denken deze CPU koeler te kopen, nu alleen de vraag is deze koeler echt zo goed voor deze prijs? ik heb gewoon de beste koeling nodig voor mijn AMD XP 2000+...hij word momenteel wel erg heet (58 graden in windows!)...(wel luchtgekoeld :))

Ik heb al in de search gekeken maar er staat niet zo heel veel overin...en welke cooler kan ik er het beste opzetten voor de beste koeling (geluid maakt niet uit :))

Verwijderd

Alpha is net zo goed geloof ik
Iets betere prijs
Tip
lees wat reviews en vergelijkingen

Verwijderd

Probeer eens een zalman. (wel duur maar goed)

Verwijderd

neem geen delta die krengen blazen je pc weg :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 13:18 schreef general000 het volgende:
Probeer eens een zalman. (wel duur maar goed)
deze moet 108 euro kosten en zo duur is die zalman niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 13:21 schreef bloodnose het volgende:
neem geen delta die krengen blazen je pc weg :P
heb er al 6* 80mm enermax + 1* 92mm enermax op volle toeren draaiend in, dus ben wel wat gewend hahah...

maar neem aan dat deze cpu koeler beter koeld als een zalman? en ik vind deze er ook wel ERRUG cool uitzien met die dikke metalen plaat ;)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:21
Het is inderdaad één van de beste luchtkoelers. Het probleem i s alleen de herrie die die 80HP maakt, misschien een 80MP ofzo kopen, dan wordt hij ook nog een graad of 55, maar dan is hij wel een stuk stiller.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

AX-7 thermal right, is veeel goedkoper en ook heel goed, beter dan de alpha zelfs
zoek eens naar ax7 mini review, daar laat een user zich erg positief uit over de AX-7
Kheb em zelf ook, nog niet erop, maar hij ziet er erg fijn en stevig uit :)
was 47 euro btw :) en die delta is 19 geloof ik dus dan ben je een stuk geodkoper uit, maar die delat maakt wel wat veel herrie, hoor
kijk hier eens om te horen hoe hard die EHE delta is
http://www.sidewindercomputers.com/tecar.html
succes met kiezen :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 12:59 schreef FuTaL het volgende:
Alpha is net zo goed geloof ik
Iets betere prijs
Tip
lees wat reviews en vergelijkingen
jah maar deze vind ik er nog cooler uitzien :D...ik weet dat het daar nie alleen om gaat maja...die paar euro meer, en hij ziet er super cool uit hahaha....

wat betreft reviews en vergelijkingen vond ik die maar...ken op GoT amper iets vinden? 5 berichten in totaal

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

nee, maar de AX-7 is weer goedkoper dan de Alpha en maar iets minder goed dan de Swiftech en hij werkt met eeen 3puntsclip ipv met schroeven en dat is toch wat makkelijker :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 13:26 schreef Arzie het volgende:
Het is inderdaad één van de beste luchtkoelers. Het probleem i s alleen de herrie die die 80HP maakt, misschien een 80MP ofzo kopen, dan wordt hij ook nog een graad of 55, maar dan is hij wel een stuk stiller.
is die 55 graden wel stressed??? wat betreft het geluid, ben ik wel wat gewend...er zit momenteel een DragonOrb 3 op die produceerd ook nogal wat geluid :D...dus denk toch gewoon die HP ;)...hoe word verwachten jullie dat hij word, heb gekeken op de website van swifttech, daar hebben ze hem getest op ook een amd xp 2000+ en die overgeklokt, als die vol koeld, dan moet hij zo 46 graden worden meen ik? en dat is stressed? dat zou perfekt zijn...

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:07

Convoy

g44p

heb er hier nog 1 voor je liggen ;) mail me ff voor de info

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 16:56

Unagi

Always aware...

Op dinsdag 11 juni 2002 13:34 schreef Okyah het volgende:
nee, maar de AX-7 is weer goedkoper dan de Alpha en maar iets minder goed dan de Swiftech en hij werkt met eeen 3puntsclip ipv met schroeven en dat is toch wat makkelijker :)
En een heel stuk gevaarlijker

Gewoon een MCX462 halen, als je de Delta 80HP te luid vind, zet je m gewoon op 7 volt, want je Enermax casefans + DragonOrb 3 wijn NIKS in verhouding met n Delta 80HP, t is echt n stofzuiger

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Het is denk ik wel de beste luchtkoeler die je kunt vinden ja >:) Maar dat geluid he :D En trouwens, 59 graden kan best hoor.

Als ik jou was zou ik een Swiftech MC-370 nemen (de helft kwa prijs en niet veel slechter) met een Papst fan voor de nodige stilte. Zelf heb ik hem bij Perfect Systems gehaalt en dan de Silent versie. Die heeft een Papst en die op 7v en hij is lekker stil :)

Hier een v/d grootste cooler revieuws -> http://www.dansdata.com/coolercomp_p3.htm

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Op dinsdag 11 juni 2002 13:36 schreef Unagi het volgende:

[..]

En een heel stuk gevaarlijker

Gewoon een MCX462 halen, als je de Delta 80HP te luid vind, zet je m gewoon op 7 volt, want je Enermax casefans + DragonOrb 3 wijn NIKS in verhouding met n Delta 80HP, t is echt n stofzuiger
Nee, joh, lees maar eens de mini review die hier opt forum rondzwerft :)
t schijnt wel mee te vallen, kwilde eerst voor die Alpha gaan zelf, maar nadat ik dat reviewtje had gelezen heb ik die AX-7 gekocht en t lijkt me niet gevaarlijk, hoor, nee dan meot je bij de Superorb wezen :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
oke onwijs bedankt ik ga hem gewoon bestellen, die herrie ach jah ik zie het wel hoor, me speakers kunnen harder ;)...ennuh tis wel cool hahahaha.....ben erg benieuwd....hopelijk houd die hem stukken cooler als momenteel 58 graden vind ik toch net wat te heet

• kutkip
Op dinsdag 11 juni 2002 14:24 schreef Sorcerer_LMB het volgende:
oke onwijs bedankt ik ga hem gewoon bestellen, die herrie ach jah ik zie het wel hoor, me speakers kunnen harder ;)...ennuh tis wel cool hahahaha.....ben erg benieuwd....hopelijk houd die hem stukken cooler als momenteel 58 graden vind ik toch net wat te heet
Ik denk dat je dat monster stessed zelfs wel onder de 40graden houdt :) 37graden ofzo? Natuurlijk dan wel met de fan op 12v maar ik denk dat je die zo snel mogelijk weer op 5v zet als je dat ding hoort >:) Post wel ff je temps. Ben nl wel benieuwd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 14:36 schreef kutkip het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat monster stessed zelfs wel onder de 40graden houdt :) 37graden ofzo? Natuurlijk dan wel met de fan op 12v maar ik denk dat je die zo snel mogelijk weer op 5v zet als je dat ding hoort >:) Post wel ff je temps. Ben nl wel benieuwd ;)
Zal ik zeker doen, ga hem zeer binnenkort bestellen, en dan horen jullie het :D

Verwijderd

Topicstarter
overigens nog 1 kleine vraag, je schroeft deze processor aan je moederbord vast he, wat nou als er standaard nog geen gaatjes inzitten in je moederbord??? of zit er bij de koeler één of andere 'kit' waarop je hem dan monteerd? heb een MSI SIS 745 Ultra moederbord iemand enig idee of hij hierop past?

Verwijderd

voor 108 euro ken je bijna een waterkooling inelkaar zetten :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 16:13 schreef T-Mug het volgende:
voor 108 euro ken je bijna een waterkooling inelkaar zetten :?
Dat kan, maar ik vroeg om luchtkoeling...en vind het wel gaaf beetje ermee te klooien en hij is errug mooi :)...heb al genoeg bekabeling in me pc haha, zo'n waterslang word me net wat TE vol :)

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 13:28

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

FF heeeeeeeeeeeeeeeeele domme vraag. Gezien je vele kabels. Die zijn toch wel rounded mag ik hopen. Anders kun je koelen wat je wil. Boe says the }:O en ik zei de onnozele. Ikkkkkkkk :o

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 18:13 schreef MR_VIPER het volgende:
FF heeeeeeeeeeeeeeeeele domme vraag. Gezien je vele kabels. Die zijn toch wel rounded mag ik hopen. Anders kun je koelen wat je wil. Boe says the }:O en ik zei de onnozele. Ikkkkkkkk :o
Ja hoor die zijn rounded :)

• kutkip
Op dinsdag 11 juni 2002 16:02 schreef Sorcerer_LMB het volgende:
overigens nog 1 kleine vraag, je schroeft deze processor aan je moederbord vast he, wat nou als er standaard nog geen gaatjes inzitten in je moederbord??? of zit er bij de koeler één of andere 'kit' waarop je hem dan monteerd? heb een MSI SIS 745 Ultra moederbord iemand enig idee of hij hierop past?
Ja. Je moet je mobo eruit halen en dat ding erop schroeven. Of ie op je mobo past weet ik niet. Dan moet ke zelf ff kijken of er 4 van die gaatjes om je socket zitten.

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:48
Ik heb een KT3 Ultra ARU met zo'n MCX462 en met delta houdt die men proc zo rond de 36 graden (stressed) :)
Maar ik heb die delta vervangen door een 2500 toeren fan (damn wat een t*ringherrie maakt dat ding zeg), nu blijft me proc zo rond de 40 graden (s).

heb wel 2x 12cm in men kast zitten voor de broodnodige airflow, maar ik neem aan dat dat wel goed zit :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

Met die delta HP + swiftech gaat je proctemp zeker laag worden. Heb em hier met een Alpha gehad. Het verschil tussen de Alpha en de Swiftech kun je verwaarlozen.

Die fannetjes die je nu hebt hoor je straks niet meer. Er staat "extreme scream" bij, en geloof me, schreeuwen doet hij. Je hoort niks meer behalve die fan. Maar koelen! Had hier een XP1600+ op 1750Mhz draaien--> 38 graden stressed @2,00V. Er is niet 1 andere combo die dat haalt.

Maar ja, ik heb er nu een papst opzitten. Ik werd helemaal leip van dat ding.. :D
Pagina: 1