Toon posts:

bios upgrade failed need help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn bios geupgrade maar jammergenoeg met de verkeerde bios upgrade, resultaat: Mijn pc start niet meer op!!!! wat moet ik doen? wat kan ik doen behalve een nieuw motherboard kopen???? I need help!è!!!!

TECH SPECS: Motherboard: Gigabyte, GA-6VXE7+

Dank bij voorbaat

Verwijderd

Proberen om bij iemand anders de goede BIOS op te halen en dan vanaf flop flashen ?

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

heb je met die GB geen dual bios?
kun je van je 2e bios booten.

andere opties:
EEProm in de programmer (is een beetje lastig, zo'n kreng kost een bult centen, probeer eens een electronica zaak/hogeschool oid in de buurt)

Hotflashen.....
(be carefull... very carefull....)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kan beginnen met het lezen van de regels hier op 't forum waarin staat dat een topic met hoofdletters ongepast is.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Leuke topictitel... :X

edit:
Nog een crosspost ook nog...

I'm not as think as you stoned I am

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
er is een manier om een van een floppy automatisch te laten flashen, staat op internet.

P.S er zijn genoeg topics hierover

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[topic=521227] > Lijkt me niet zo slim om een nieuw topic te openen op deze manier ;)

Verwijderd

[quote]Op dinsdag 11 juni 2002 12:38 schreef Zymosis het volgende:
Ik heb mijn bios geupgrade maar jammergenoeg met de verkeerde bios upgrade, . . wat kan ik doen behalve een nieuw motherboard kopen????

Heel makkelijk, iemand zoeken die je bios-chippie kan herprogrammeren ;)
en anders opsturen naar een bedrijf dat hier al regelmatig gepost is, ben alleen ff de link kwijt.
Kost niet zo heel veel.

succes ermee

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Je had kunnen beginnen met het NIET gebruiken van hoofdletters in je topictitel.

Wat jouw probleem aangaat zie ik het somber in. Als ik jouw kennis zo inschat zul je waarschijnlijk niet bekend zijn met hotflashen en los daarvan betwijfel ik of jouw mobo, dat zou toelaten.
Je kunt contact met je PC dealer opnemen, maar die zal je waarschijnlijk wijzen op het feit, dat flashen voor eigen risico is.
Het spijt me, maar toch veel succes...

edit:

Mijn complimenten overigens weer voor de gigantische stroom aan zinloze reacties hierboven... ;(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Heel goed maar 1 probleem, Ik zie niks meer op mijn scherm, genen bios, genen floppy, nikskes als ik opstart. Ik heb nu wel de goeie bios gedownload van internet maar hoe krijg ik er die in godsnaam op als mijne pc niet opstart?

Hotflash? wat is dattem? als mijne pc daarvoor nie moe kunnen opstarten geen probleem!(indien handig ik heb anders nog een aantal andere pc's staan maar geen PIII zoals mijne hoofdpc)

Verwijderd

Tipje (gratis en waarschijnlijk voor nix) probeer Google ook eens, dat is een zoekmachine en die geeft best wel leuke results zoals http://www.gigabyte.com.tw/support/via693a.htm >:)
Op dinsdag 11 juni 2002 12:38 schreef Zymosis het volgende:
Ik heb mijn bios geupgrade maar jammergenoeg met de verkeerde bios upgrade, resultaat: Mijn pc start niet meer op!!!! wat moet ik doen? wat kan ik doen behalve een nieuw motherboard kopen???? I need help!è!!!!

Dank bij voorbaat

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 12:42 schreef FoolZero het volgende:
Je had kunnen beginnen met het NIET gebruiken van hoofdletters in je topictitel.

Ok, daar zal ik devolgende keer rekening mee houden, mijn excuses daarvoor

Wat jouw probleem aangaat zie ik het somber in. Als ik jouw kennis zo inschat zul je waarschijnlijk niet bekend zijn met hotflashen en los daarvan betwijfel ik of jouw mobo, dat zou toelaten.

Ik heb hier op mijn werk al een stuk of 50 computer geflashd, jammergenoeg altijd zonder problemen :c(

Je kunt contact met je PC dealer opnemen, maar die zal je waarschijnlijk wijzen op het feit, dat flashen voor eigen risico is.
Het spijt me, maar toch veel succes...

edit:

Mijn complimenten overigens weer voor de gigantische stroom aan zinloze reacties hierboven... ;(

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op dinsdag 11 juni 2002 12:45 schreef Zymosis het volgende:
Heel goed maar 1 probleem, Ik zie niks meer op mijn scherm, genen bios, genen floppy, nikskes als ik opstart. Ik heb nu wel de goeie bios gedownload van internet maar hoe krijg ik er die in godsnaam op als mijne pc niet opstart?
Dat is dus het probleem met een mislukte BIOS flashes.
Dit gaat niet lukken, totdat je op alternatieve wijze die BIOS chip weer met data hebt beschreven.
Hotflash? wat is dattem? als mijne pc daarvoor nie moe kunnen opstarten geen probleem!(indien handig ik heb anders nog een aantal andere pc's staan maar geen PIII zoals mijne hoofdpc)
Zoals eerder opgemerkt, be carefull, be very carefull.
Ga eens zoeken onder hotflash en nogmaals weet waar je aan begint (dat geldt ook voor de donor van de hotflash...).

[search=hotflash]

Hier alvast een interessante link:
[topic=180509]

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• ritsjoena
  • Laatst online: 16-06-2024
Als je geluk hebt werkt je bootblock nog.

Bootdiskette maken met je flashprogramma en een werkende bioscode.
Een autoexec.bat maken met daarin de commandregel om dit programma
automatisch te draaien met de goede bioscode.
diskette erin
rebooten
BIDDEN
paar minuten wachten tot hij klaar is.
flop eruit
computer opnieuw opstarten
Bidden

Meestal wordt er bij het flashen een backup gemaakt van de oude bios op de flashfloppy die kan je gebruiken

Kijk op de website van je moederbord voor meer details over hoe dit voor jouw moederbord werkt. Doch dat zou je al voor het flashen gedaan moeten hebben.

Sterkte en als dit niet werkt controleer dan even alle kabels. Zou lulllig zijn als er 1tje niet goed zit.
Als het dan nog niet werkt neem dan contact op met de service dienst van je moederbord fabrikant/leverancier.

Bovenal:
DON'T PANIC.

• ritsjoena
  • Laatst online: 16-06-2024
P.s. veel biosen hebben onder bootblock geen ondersteuning voor AGP. Dus of een PCI/ISA videokaart erin of blind werken (bv via autoexec.bat)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 18:09

bonzz.netninja

Niente baffi

iemand vinden met het zelfde moederbord, en dan jouw bios-sjippie in die andere pc doen als hij opgestart is, en dan zeg maar de bios flashen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 12:38 schreef Zymosis het volgende:

Dank bij voorbaat
Wat je zou kunnen doen:

1 De batterij uit zn houder halen op het mobo
2 Ultraviolet licht bij de bios houwden...

Als het goed is zet ie dan de originele bios erop...

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 13:08 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Wat je zou kunnen doen:

1 De batterij uit zn houder halen op het mobo
2 Ultraviolet licht bij de bios houwden...

Als het goed is zet ie dan de originele bios erop...
1) zinloos, het is ROM !!
2) zinloos, dan is ie leeg!!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Anders een mailtje naar de mensen van www.flashbios.org?

goeie ervaring mee gehad... En goedkoop.

Site ziet er wat matigjes uit, maar hij is betrouwbaar en snel...

Forza Mucca!

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

LOL >:)
Djeez let eens op bij Hupsel!

Je kan proberen het volgende proberen het volgende te doen:
Een zelfde bios van het zelfde board bij kennissen of zo te lenen en die "on the fly" bij jou erin te duwen.

Dit betekend dat je de bios terwijl de computer aanstaat eruit trekt en dan de andere erin te duwen. flash programma starten, en voor je gaat flashen de goeie bios erin te doen!

Suc6 ik heb nu les :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Titel ontschreeuwd...

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal in elk geval eens enkele opties proberen. Ken jammergenoeg wel niemand met dezelfde motherboard, zal winkel eens bellen, fabriekant, eventueel met volledig andere bios? van bv een dell computer?

In elk geval aan iedereen bedankt voor alle info

Verwijderd

Bij www.flashbios.org kunnen ze je BIOS-chip re-programmeren, kost 7 euro, en bespaart je een hoop gekloot

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 13:26 schreef -Nexus het volgende:
LOL >:)
Djeez let eens op bij Hupsel!

Je kan proberen het volgende proberen het volgende te doen:
Een zelfde bios van het zelfde board bij kennissen of zo te lenen en die "on the fly" bij jou erin te duwen.

Dit betekend dat je de bios terwijl de computer aanstaat eruit trekt en dan de andere erin te duwen. flash programma starten, en voor je gaat flashen de goeie bios erin te doen!

Suc6 ik heb nu les :(
offtopic:
Zeker ICT academy?

Ik oowk *D

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 13:21 schreef AMD_er het volgende:

[..]

1) zinloos, het is ROM !!
2) zinloos, dan is ie leeg!!
Jah, maar sommige mobo's hebben er een EEPROM naast...
en die is niet te schrijven of leeg te halen |:(

ps let de volgende keer op bij hw bij hupsel ofzow ;)

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
er staat heel veel in de search

je bent namelijk lang niet de enige die dit probleem heeft gehad :)

je kan vanalles proberen, maar je hebt vooral geluk nodig als je iets zelf onderneemt, soms lukt het, soms niet...

hotflashen is risky, ik heb het een keer gedaan, met 2 verschillende mobo's, de bios deed het weer, maar het mobo was er mee gestopt :'(

wie weet werkt je bootblock nog (bij award biossen), maar als flashen mislukt, dan is die ook weg

er zijn hier vast wel mensen die adresjes kennen die je bios voor je kunnen flashen, kost iets van 5-15 euro

een nieuw chippie is iets van 25 euro

edit:
via sites als flashbios.org enzo lukt het meestal wel, maar je bent wel weer een week bezig, want het gaat via de VS en je betaald ook verzend kosten (niet weinig)

er zijn in nederlands zat adresjes die het zelfde kunnen, en dan kost het maar 2 dagen en je kan weer aan de slag :)

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 15:11 schreef floduR het volgende:
via sites als flashbios.org enzo lukt het meestal wel, maar je bent wel weer een week bezig, want het gaat via de VS en je betaald ook verzend kosten (niet weinig)

er zijn in nederlands zat adresjes die het zelfde kunnen, en dan kost het maar 2 dagen en je kan weer aan de slag :)
Flashbios.org is gevestigd in Nederland :)
Beetje raar dat de prijs in dollar is aangegeven
Pagina: 1