Toon posts:

Intel Pentium III microprocessor with streaming si

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
misschien domme vraag maar dat :
"streaming single instruction, multiple data (SIMD) extensions"
is dat bij elke pentium3
ik zoek namelijk 2 p3 voor een dual opstelling en daarstaat dat dit een van de voorwaarden is.
de p3's moeten ook in een SLOT1 passen en mogen maximaal 700 Mhz zijn misschien weet iemand die te vinden, heb hier en daar gezocht maar kan ze niet vinden.

dus nog even kort, dat streaming etc... is dat bij alle pentium3's of alleen sommige en ik zoek p3 slot1 processors dus als iemand mij uit de brand kan helepen.

alvast bedankt

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:21

Shuriken

Life is all about priorities

Ja dat is bij elke Pentium 3.

Verder raad ik je het volgende aan. Gebruik een processor van dezelfde snelheid.

Stepping is ook nog belangrijk. De core van de processor kan van verschillende stepping zijn.

Het beste is dezelfde stepping. Als dit niet lukt stop dan de nieuwste stepping in het eerste slot.

Op de intel website kun je wel vinden welke steppings er zijn en welke compatible met elkaar zijn.

De exacte URL zijn al in eerder topics genoemd dus gebruik de search even.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
dat ze van de zelfde snelheid moesten zijn dat wist ik, maar zal even gaan kijken naar dat stepping verhaal.
maar bedankt alvast, je hebt toevallig niet een idee waar je nog aan die p3 slot1 kan komen ;)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Je kunt ook FC-PGA versies nemen met slotkey adaptors die geschikt zijn voor dual CPU systemen, bv. de ASUS S370-DL.
Bij Yorcom hebben zo nog IWill II slotkey adaptors, die zijn dacht ik ook geschikt voor dual.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:21

Shuriken

Life is all about priorities

Ik denk dat beide nog al moeilijk is. Zowel Slot1 als S370 (coppermine) zijn bijna nergens meer te krijgen.

Ik heb twee maanden geleden stad en land afgezocht naar een 933 Mhz. Uiteindelijk wel gevonden.

Dus ik denk dat je geduld moet hebben en kijken of je er tweede hands een over kan nemen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Hier in NL heb ik idd ook nix gevonden, maar bij www.alternate.de hebben ze nog P!!!-700E (100 MHz FSB) FC-PGA versie voor 144 euro per stuk. Misschien kun je ze dus nog in Duitsland bestellen.

edit:

Ook Yorcom Computers heeft nog P!!!-700E (100 MHz FSB) FC-PGA versie voor 145 euro. Deze winkel heeft ook de IWill dual slotkey adaptor. Dat scheelt weer verzendkosten.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1