Toon posts:

Monitor maakt geen contact met pc-kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren toen ik thuis kwam kreeg m'n vader zijn PC niet meer opgestart.
Hij kreeg m nog wel aan, maar hij maakte geen contact met de monitor.
Ook leek het net of de pc bleef hangen (er gebeurt haast niks als je m aanzet, hij loopt dus niet door naar Windows).

Ikzelf denk dat het aan de videokaart ligt. Wie heeft er nog andere tips/suggesties?

Betreft een Pentium 3
128 SD RAM

PS: Het ligt niet aan de monitor, want op een andere was er ook no signal input.
Bekabeling is ook al tig keer gecontroleerd.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pff leg het niet zo moeilijk uit joh, je hebt dus gewoon geen boot en geen beeld.
Doe maar eens een cmos reset (zie mobo boekje).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 12:17 schreef KillerAce_NL het volgende:
Pff leg het niet zo moeilijk uit joh, je hebt dus gewoon geen boot en geen beeld.
Doe maar eens een cmos reset (zie mobo boekje).
Kan ej me dat even uitleggen over die CMOS reset?
(zit momenteel op het werk, en ik denk dat jij me dat wel even kan vertellen :))

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 12:22 schreef mister_cocos het volgende:

[..]

(zit momenteel op het werk, en ik denk dat jij me dat wel even kan vertellen :))
haal anders het mobo batterijtje van je moerderbord af en plaats hem daarna weer terug
het kan ook zijn dat er een jumper op je mobo zit waarmee je de bios kan resetten, zie hierovor inderdaad je mobo boekje

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
mogelijke oorzaken

-Videokaartje zit er niet meer goed in

-Videokaart is kapot

-Voeding is te zwak

Ik heb dit probleem laatst gehad -> Wat blijkt: Het moederbord kon niet genoeg vermogen leveren, doordat er flink wat fan's op het moederbord waren aangesloten :?

Haal ik 1 fan los start hij wel door! Wazig...

Verwijderd

Is gewoon je bios resetten, bij mij houd dat in dat ik jumpertje op mobo moet omzetten zodat het batterijtje dat mijn geheugen van mijn bios voed wordt onderbroken. Gevolg bios leeg zeg maar. Dan moet ik al mijn OC settings weer doen :P maar werkt alles wel weer.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zie boven, is vaak een jumpetje op je Mobo, heb je je boekje niet meer kijk dan ff op inet.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op dinsdag 11 juni 2002 12:22 schreef mister_cocos het volgende:

[..]

Da's gewoon een jumpertje (meestal dichtbij je bios chip) die je ff om moet zetten. ff w8 en dan weer terug |:(
Probeer ff andere videokaartje btw.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:18
idd bios ff resette

Heb ik ook al vaker topics over gelezen.......
Pagina: 1