Toon posts:

Welke hardware minimaal voor IIS5+sql2000+win adv?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik ben van plan om een servertje te plaatsen bij een provider om daar mijn sitetjes te gaan hosten(doe ik nu via mijn kabel modempje;)

Zelf draai ik nu windows 2000 adv server + sql 2000 + IIS5 op een amd 1200 + 512mb + ide 20 gig. Werkt tot nu toe goed, maar denk dat het hardware matig later niet meer voldoende is. Ik wil 1 server plaatsen, dus win adv server 2000 + sql 2000 op 1 server.

De sites die hierop gaan draaien bevatten veel plaatjes en er worden ook veel queries gedraaid. (veel asp's)

Mijn vraag: welke hardware raden jullie me aan? Liefst zo goedkoop mogelijk.

Alvast bedankt!

• Againzender
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-07 18:42
Ik heb hier zo ongeveer hetzelfde draaien als wat jij wilt, alleen ben ik niet helemaal zeker over de IIS versie die we hier hebben. Alles draait prima op een P3-933MHz met 256MB. Maar er draaien niet zoveel queries op dat systeem.
SQL2000 pakt wel standaard zoveel mogelijk geheugen als 'ie krijgen kan, dus als jij er meer geheugen inpropt zal hij proberen zoveel mogelijk data in zijn geheugen te laden.
Ik zou wel voor SCSI i.p.v. IDE kiezen. Is wel wat duurder, maar wel sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat het IIS 5 is wat onder win adv 2000 draaid:-)
Bedankt voor je reactie.

Zelf zat ik te denken aan een dual processor systeem met SCSI raid. (misschien 2 xeon processoren)

Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald dual processor moederboard? en een bepaalde type scsi hds?

en/of weet iemand een complete set met de beste qualiteit/prijs verhouding.

Bedankt voor je reactie alvast.

Verwijderd

waarom pak je niet gewoon server in plaats van advanced server? heb je clustering nodig? :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=7]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:12
Als je een server hebt draaien met deze software:

Windows 2000 Advanced Server $3999 US per server
SQL Server Standard Edition $4,999 US per processor

waarom zou je dan bezuinigen op de hardware ? lijkt me een beetje zonde.

Maar serieus: als je sql2000 wil gaan draaien op een server waarop je ook sites host, loopt het het meest soepel als je er twee processoren instopt, dan zitten sql en iis elkaar niet in de weg. verder is veel geheugen altijd beter natuurlijk. Minimaal zou ik zeggen een PIII 800 met twee gemirrorde 9gb schijven en 512mb geheugen. E.e.a. hangt uiteraard verder volledig af van de belasting, aard van de sites etc.

Verwijderd

Topicstarter
Hi Guys!

Ik heb mijn idee alweer veranderd. Waarschijnlijk gaat het een gewone Windows 2000 server worden met sql server 7. Clustering heb ik niet nodig:-) en verder kan ik het zelfde bereiken met sql 7. Thx Fred & Johan.

Verder heb ik begrepen dat een dual P4 1800(dual amd is niet aan te raden heb ik gehoord) het zelfde werkt als een enkele amd 2000+ en dat de huidige ide techniek erg goed is(nog niet zo goed als SCSI), dat evt. het ook te overwegen is om gewoon een raid ide te nemen. Dus dit betekend dat ik zit te denken over een raid ide board(waarschijnlijk Asus(die ene nieuwe met processor oververhitting bescherming)) met een XP 2000+ en 2(raid mirror(weet even het nummer niet)) of 3(raid 5) maxtor 40 gb 7200. Dit kost veel minder en heb dan toch nog een hoop snelheid.

Greetz!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op dinsdag 11 juni 2002 12:07 schreef MGL2 het volgende:
Hoi iedereen,

Ik ben van plan om een servertje te plaatsen bij een provider om daar mijn sitetjes te gaan hosten(doe ik nu via mijn kabel modempje;)

Zelf draai ik nu windows 2000 adv server + sql 2000 + IIS5 op een amd 1200 + 512mb + ide 20 gig. Werkt tot nu toe goed, maar denk dat het hardware matig later niet meer voldoende is. Ik wil 1 server plaatsen, dus win adv server 2000 + sql 2000 op 1 server.

De sites die hierop gaan draaien bevatten veel plaatjes en er worden ook veel queries gedraaid. (veel asp's)

Mijn vraag: welke hardware raden jullie me aan? Liefst zo goedkoop mogelijk.

Alvast bedankt!
ik heb advanced server op een oude cyrix166 + 128mb sdram + 2x 2gb hds gedraait, IIS5.0+MySQL en functioneerde als PDC, draaide goed, maar omdat ik evel overbodige opties en troep had heb ik er maar NT4 SERVER + IIS4.0 opgepleurt, draait nog beter.

weet iemand of er een soortgelijke IIS5.0 voor NT4.0 is?
Pagina: 1