[debian] logboeken

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
ik wou eigenlijk graag ff weten precies welke logfiles ik moet bekijken nadat je systeem dus compleet hangt ook geen ssh meer mogelijk echt een complete hang.
/var/log/messages geeft in ieder geval nix waar ik me druk om moete maken.

ik heb als laatste Kmerlin en de nieuwe Mozilla geinstalleerd en sindsdien hangt het systeem compleet op verschillende punten, denk dat het aan Kmerlin legt maarja wil dit natuurlijk ff zeker weten, welke logboeken zou ik dus nog meer na moeten lezen?

/edit

ik heb via linuxconf ook alle logs nagekeken maar nix wijst erop waarom mijn systeem dus compleet hangt :(
ik gebruik Debian Sid3,0 (ik weet het unstable maar heeft dus altijd stable gedraaid hier)

• GeeMoney
  • Nu online
*kickje* :(

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

/var/log/messages, /var/log/daemon.log en /var/log/syslog zijn meestal wel de belangrijksten.

Vertel anders eens preciezer wat je gedaan hebt en waarop hij hangt of lijkt te hangen.
Replied hij pings? Als je ssh-t, wat werkt er dan niet? Krijg je 'no route to host', of gebeurt er gewoon helemaal niks?

• GeeMoney
  • Nu online
met ssh krijg ik nix, en pingen werkt ook niet.
hij blijft willekeurig hangen na het update van me Mozilla browser en Kmerlin, ben nu aan eht testen door 1 van de 2 niet te gebruiken (kmerlin gebruik ik nu niet) en hij heeft tot nu toe niet vastgestaan oja die log messages zeggen dus nix.