Toon posts:

Canon Powershot A20 --> lensadapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Canon Powershot A20 en wil graag gebruik maken van andere lenzen (lensen?). Hiervoor heb ik dus de LA-DC52 lensadapter nodig. Nu vraag ik mij af of ik alleen de canon Wide Converter WC-DC52 en Close-up Lens 250D kan gebruiken... of kan ik ook andere 52mm lenzen erop zetten?
Is 52 mm eigenlijk een standaard maat? of gebruiken spiegelreflexcamera's andere maten?

Verwijderd

Topicstarter
k hoor net dat er geen standaard bestaat voor speigelreflex lenzen... :? elk merk heeft andere typen aansluitingen enzo :-(

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 13:35 schreef Koentje_V het volgende:
k hoor net dat er geen standaard bestaat voor speigelreflex lenzen... :? elk merk heeft andere typen aansluitingen enzo :-(
Klopt, het is jammer dat er niet een standaard aansluiting voor is.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 11 juni 2002 13:35 schreef Koentje_V het volgende:
ehm... ja en nee...

Er zijn meerdere standaarden.

Het is niet zo dat elke camera een andere draad heeft; er zijn meerdere types en merken met dezelfde maat. Alleen zijn er dus meerdere maten die gebruikt worden. die 52mm is er één van.

Btw... als je wat aan je bericht wilt toevoegen, kan je je post ook wijzigen. Je hoeft daarvoor niet een nieuwe post te plaatsen. (sterker nog... dat wordt NIET op prijs gesteld; wordt gezien als omhoog schoppen van je topic)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 13:39 schreef wfvn het volgende:

Btw... als je wat aan je bericht wilt toevoegen, kan je je post ook wijzigen. Je hoeft daarvoor niet een nieuwe post te plaatsen. (sterker nog... dat wordt NIET op prijs gesteld; wordt gezien als omhoog schoppen van je topic)
jep sorry, zal niet meer gebeuren...

k zit nu te denken om (via de canon adapter) dit ding aan te sluiten: http://www.lensadapter.com/products.htm kan ik (als ik het engels goed begrijp) zo'n beetje iedere lens op aansluiten....:9