Dag lui,
Tis een vrij simpel vraagje, maar ik kom er niet uit.
Het geval: een intranet met een logo als backgroundimage, met de volgende css-prop's:
BODY
{
FONT-SIZE: 9pt;
FONT-FAMILY: Verdana,Arial, Helvetica, sans-serif;
COLOR: #000000;
background-image: url(../images/yachtlogo.gif);
background-repeat:no-repeat;
background-position: right top;
background-attachment: fixed;
background-color: #ffffff;
SCROLLBAR-FACE-COLOR: #ffffff;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #cccccc;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #999999;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #999999;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #ffffff;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #cccccc;
SCROLLBAR-BASE-COLOR: #ffffff
}
Alle clients staan goed ingesteld, zodat er daadwerkelijk een bgimage wordt geprint. In IE5.0 wordt het plaatje echter als een dikke lijn geprint, in andere explorer-versies niet, daar verschijnt gewoon het plaatje. Ik heb alle prop's stuk voor stuk gechecked, en nou blijkt deze "bug" op te treden wanneer background-repeat:no-repeat; aanwezig is. Helaas ziet het er niet uit als dit niet aanwezig is, dus dat is geen oplossing.
Heeft iemand hier eerder last van gehad, en het op kunnen lossen? (ik kan IE5 clients natuurlijk gewoon geen bg-image geven, maar dat is niet gewenst)
Errug bedankt!
Ivo
Tis een vrij simpel vraagje, maar ik kom er niet uit.
Het geval: een intranet met een logo als backgroundimage, met de volgende css-prop's:
BODY
{
FONT-SIZE: 9pt;
FONT-FAMILY: Verdana,Arial, Helvetica, sans-serif;
COLOR: #000000;
background-image: url(../images/yachtlogo.gif);
background-repeat:no-repeat;
background-position: right top;
background-attachment: fixed;
background-color: #ffffff;
SCROLLBAR-FACE-COLOR: #ffffff;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #cccccc;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #999999;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #999999;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #ffffff;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #cccccc;
SCROLLBAR-BASE-COLOR: #ffffff
}
Alle clients staan goed ingesteld, zodat er daadwerkelijk een bgimage wordt geprint. In IE5.0 wordt het plaatje echter als een dikke lijn geprint, in andere explorer-versies niet, daar verschijnt gewoon het plaatje. Ik heb alle prop's stuk voor stuk gechecked, en nou blijkt deze "bug" op te treden wanneer background-repeat:no-repeat; aanwezig is. Helaas ziet het er niet uit als dit niet aanwezig is, dus dat is geen oplossing.
Heeft iemand hier eerder last van gehad, en het op kunnen lossen? (ik kan IE5 clients natuurlijk gewoon geen bg-image geven, maar dat is niet gewenst)
Errug bedankt!
Ivo