[NT] Ene kant werkt wel, andere niet

Pagina: 1
Acties:

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Hoi, Ik ben thuis bezig met mijn netwerk. Keb de server verplaatst naar de kelder. Keb allemaal kabel getrokken, en nieuwe stekkers aangemaakt. Ik werkt UTP kabels. Hieronder ff een schematje:

Afbeeldingslocatie: http://www.koloebo.nl/gijs/meuk/Network.JPG

Er is dus een probleem: Ik krijg geen verbinding met het intenet. Het stekkertje daarvan hebben we vervangen omdat die kapot was, maar nu doet ie het nog niet. We hebben er 2x een nieuw stekkertje op gedaan maar nog geen resultaat. Kan het aan de stekker liggen of aan de netwerkkaart? Op de @home kast doen alle lampjes het, behalve die van downloaden (nr 4). Op de @home nic branden ook alle lampjes, en Win2k Prof (server) zegt dat hij verbinding heeft, maar ik kan toch niet internetten :?.

Verder kan ik van de ene nic die naar boven (switch) gaat ook niet pingen etc. Op de switch knipperen de lampjes waar die stekker inzit de hele tijd. Ligt dat nou ook aan die kabel of aan iets anders :?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk uitgelegt is :Y) Pleaz help

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe heb je je server nu ingesteld?
Ik zie allemaal lokale ip's en DNS'en.

Neem aan dat je er 2 netwerkkaarten in hebt zitten.
1 voor lokaal netwerk met een lokaal ip bv, 192.168.0.1
En 1 voor @home verbinding, met ip verkrijgen op automatisch en DNS verkrijgen op autotmatisch.
En dat internet connection sharing ofzo gebruikt om internet te delen.

Oh ja nog iets werkt je lokale netwerk of dat ook niet?

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op dinsdag 11 juni 2002 12:50 schreef Haldo het volgende:
Hoe heb je je server nu ingesteld?
Ik zie allemaal lokale ip's en DNS'en.

Neem aan dat je er 2 netwerkkaarten in hebt zitten.
1 voor lokaal netwerk met een lokaal ip bv, 192.168.0.1
En 1 voor @home verbinding, met ip verkrijgen op automatisch en DNS verkrijgen op autotmatisch.
En dat internet connection sharing ofzo gebruikt om internet te delen.

Oh ja nog iets werkt je lokale netwerk of dat ook niet?
Jup, 2 nic's. Er komt nog een 2e bij die met de crosskable verbinding gaat maken. De rest is psies zo als jij het zegt.

En nee, ik kan ook niet gewoon netwerken (lokaal)

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als ik naar je plaatje kijk dan zie ik dat de 3de netwerkkaart op de server (die cross verbonden is met de pIII) het 192.168.0.1 ip heeft.
(Deze PC had toch wel internet als ik het goed begrepen heb?)
Maar je hebt op al je andere client's aangegeven dat ze de DNS vinden op 192.168.0.1 maar als ik het zo zie zijn ze niet met deze nic verbonden en ik vraag me dus af of ze deze wel kunnen vinden.
Je kunt in 2000 toch verschillende ip's aan de netwerkkaarten geven, geef de nic in de server die met je switch is verbonden eens een ander ip en geef dat ip op als DNS bij de verbonden client's aan de switch.