Pentium4 2gb of AMD2000+ ?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• likken2001
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04-2003

likken2001

doktur anders!

Topicstarter
hey,ik wil nou meer power in mijn pc en zit te twijfelen tussen een pentium4 /2GB of een AMD Athlon 2000 + .welke zou ik dan het beste kunnen kopen ? :?

intel pentium 4 met 2 Ghz,P4T-E mobo,512 rimm,creative 5.1 .gayforce 4 ti 4600,en een lekker wijf op de bank

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Op dinsdag 11 juni 2002 11:43 schreef likken2001 het volgende:
hey,ik wil nou meer power in mijn pc en zit te twijfelen tussen een pentium4 /2GB of een AMD Athlon 2000 + .welke zou ik dan het beste kunnen kopen ? :?
Die 2 GB zou er goed moeten zijn >:) Of bedoel de 2 Ghz.

ontopic

Ik zou persoonlijk voor de 2 Ghz Intel kiezen maar er zijn hier ook heel veel amd fans. :)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik voel weer een AMD vs. Intel discussie opkomen...

Amateurcoureur en fervent banktukker

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[topic=306495]

Je moet gewoon zelf kijken wat je wil en een afweging maken.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Ik ben zelf errug tevreden over m'n Athlon Xp 1800...Ze zijn erg snel. Wat ik tot op heden tegenkwam van jouw Intel variant viel mij persoonlijk tegen. Je kan zelf in je afweging meenemen welke eisen je hebt. 1. noemde je zelf al, en da's de performance. 2. Wat ga/wil je met je systeem doen..

De keuze ligt geheel bij jouw. De een zal kiezen voor een Intel systeem, de ander voor Amd. in ieder geval suc6

Humor moet je serieus nemen

• likken2001
  • Laatst online: 22-04-2003

likken2001

doktur anders!

Topicstarter
oops |:( 2Ghz ja ;)

intel pentium 4 met 2 Ghz,P4T-E mobo,512 rimm,creative 5.1 .gayforce 4 ti 4600,en een lekker wijf op de bank

Verwijderd

AMD POWA! ik ben ook zwaar tevreden over mijn 1800+

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
De moederborden van P4 weerhouden mij ervan om zo'n systeem te nemen. Dus je kunt het beste even nagaan wat je eigenlijk ermee wilt doen(snelheid,zekerheid,stabiel,prijs,features)
Ik zelf had deze eisen: snel en stabiel (natuurlijk :) ) en features: temperatuurbeveiliging op de CPU, USB2.0,RAID,PC2700,overclockmogelijkheden, 3dimms.
En tot nu toe heb ik dat alleen bij AMD moederborden kunnen vinden. :'(

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Kijk op de sites van AMD en Intel, kijk wat de voordelen zijn (ook qua mobo's en prijzen enzo) en maak je eigen afweging. Jij weet wat je er mee wil doen en jij weet hoeveel je er voor uit wil geven.

Verwijderd

De associaal hoge prijzen van de huidige Intel's hebben mij ertoe aangezet om van een P3-450mhz systeem niet naar een P4-2ghz systeem te gaan, maar naar een AMD-AthlonXp2100+ systeem. Het geld wat ik daarmee bespaar kan ik weer voor andere spulletjes gebruiken die ook hard nodig zijn :)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dit moment is Amd even niet zo interessant, ze komen net uit met een nieuwe core die volgens het nieuws nog niet optimaal wil draaien.
Als je vandaag een machine wil die je lekker kunt klokken, dan moet je (imho) voor een Intel gaan, zeker omdat je nu een 2Ghz gewoon op 533Mhz bus kunt krijgen (met wat mazzel) en je dan niet je hele systeem aan het overklokken bent.
(BV. je IDE schijven kunnen daar problemen mee hebben, of je ISDN kaart uit '92)

Als je nu aan het orienteren bent voor over een maandje ofzo, hou dan goed de nieuwe core van Amd in de gaten.

Daarnaast, zoals hierboven al gezegd, kijk goed naar de mobo's, een mobo van een merk dat je vertrouwt met de features die je wil is heel belangrijk. ECS kan prima zijn, maar als je :r op ECS om welke reden dan ook, dan valt die af :)

Zoek, en gij zult vinden.

• Ibidem
  • Laatst online: 30-04 16:28
Op dinsdag 11 juni 2002 11:55 schreef Onik het volgende:
De moederborden van P4 weerhouden mij ervan om zo'n systeem te nemen. Dus je kunt het beste even nagaan wat je eigenlijk ermee wilt doen(snelheid,zekerheid,stabiel,prijs,features)
Ik zelf had deze eisen: snel en stabiel (natuurlijk :) ) en features: temperatuurbeveiliging op de CPU, USB2.0,RAID,PC2700,overclockmogelijkheden, 3dimms.
En tot nu toe heb ik dat alleen bij AMD moederborden kunnen vinden. :'(
Hmm dan ben ik bang dat je toch echt verkeerd gezocht hebt hoor, ik heb zelf ook een AMD maar bovengenoemde specs die jij noemt zitten op de meeste nwe PIV borden ook. Kijk maar es naar die nwe reeks borden van Asus, met bv de Sis chipset met DDR333 ondersteuning en USB 2.0 e.d. :P

..::System Specs::..

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Ik zou op dit moment een P4 nemen. Zijn veel beter oc'baar dan de XP.. (heb zelf btw een XP1800+@2200+, maar als ik de oc resultaten van Intel zie valt daarbij mijn oc in het niets.

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
Als je niet overclocked: AMD
Als je wel overclocked: Intel

:) Succes met je keus

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Welk zal ik kopen? Zélf een beetje meer moeite doen mag ook wel :{ Lees wat reviews en kijk wat je budget is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.