[js] - teken in een string geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Hey.
edit:
Sorry, we hebben het hier dus over Javascript

In een forum dat ik heb wordt de topic-titel als string-variable op een pagina weggeschreven:
code:
1
var SubjectCoded = String("Geforce+4+probleempje+met+TV-out");

Dat - teken geeft problemen bij een alert danwel document.writeln. Probeer maar eens dit bijvoorbeeld, dan zie je het zelf:
code:
1
alert("Geforce+4+probleempje+met+TV-out");

Het probleem bestaat alleen als het - teken recht achter een letter staat, bij "TV-Out" dus wel, maar bij "TV -Out" geeft hij geen problemen.

Een \ voor de - lost het probleem op, maarja, dat is symptoombestrijding, want er zullen nog wel meer tekens te bedenken zijn.

Hoe los ik mijn probleem met deze dynamische string op?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Ik heb er geen problemen mee hoor..
code:
1
alert("Geforce+4+probleempje+met+TV-out");

Zoals verwacht werkt dit gewoon naar behoren..

Je probleem zal wel ergens anders liggen ;)

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Yup.. hier ook (y)
code:
1
alert(SubjectCoded);

werkt ook prima

Verwijderd

kein fehler

Verwijderd

zet je browser naam en versie es hier neer.. en misschien het script .. of een gedeelte

• looskuh
Ik heb IE 6.0.2600.0000.xpclnt_gfe.010827-1813, jaja :).

Maar weet je: Als ik de pagina in laad, geeft hij een foutmelding. Pas ik de source aan zodat hij correct zou moeten werken, en ik druk op vernieuwen, dan doet hij het niet.
Klik ik op 'Go', naast de URL-bar, dan doet hij het wel.

Pas ik weer de source aan zodat hij het fout zou moeten doen, en ik druk op refresh, dan doet hij het wel! (En hij laadt daadwerkelijk de pagina overnieuw in, andere wijzigingen worden meegenomen!)
Klik ik weer op 'Go', dan verschijnt de foutmelding pas.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op dinsdag 11 juni 2002 12:18 schreef looskuh iets wat BtM909 niet helemaal begreep
Ik heb denk ik koffie nodig! FF wakker schudden |:(

Probeer eens (als je aanpassing doet) CTRL + refresh ipv. gewoon refresh. Ik merk soms dat mijn browser de bestanden uit zijn cache haalt en met CTRL + refresh geef je een harde reload!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het enige wat ik tot nu toe ben tegengekomen, en dat problemen geeft bij een document.write, dat zijn HTML tags in topic titles; ik haal er dan altijd een regExp overheen om alle < en > te veranderen in < en >
Als je echt problemen met speciale tekens wilt voorkomen, dan kan je beter even naar de escape en unescape functies kijken.

Intentionally left blank

• looskuh
Ja dat heb ik al gedaan, want ik had natuurlijk wel aan verboden tekens gedacht, maar ik zal eens wat er mee gaan experimenteren, misschien met succes.
Pagina: 1