[HTML] doc wordt opgeslagen als dat

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 20:33
Ik heb op een website een aantal links staan naar Word-documenten (.doc). De koppelingen zijn goed, de bestanden zijn ook van het .doc type. Wanneer ik erop klik, dan opent er een nieuw explorer venster waarin het document getoond wordt.

Nu kreeg ik van een bezoeker van de website een mail dat het niet werkt. Hij kreeg de optie om het bestand op te slaan wanneer hij op de link klikte, en wanneer hij het bestand op z'n harde schijf laat opslaan, dan blijkt het een .dat file te worden. Deze kan vervolgens niet in Word geopend worden, aldus die persoon.

Nu rijzen er bij mij twee vragen waar ik niks mee kan:

Waarom opent het .doc document bij mij meteen, en krijgt deze gast een keuzemogelijkheid tot opslaan? Hij heeft tenslotte Word. (Misschien een instelling??)

Hoe kan het dat een .doc document wordt opgeslagen als een .dat document?

Ik weet NIKS van het systeem van die bezoeker, dus ik hoop dat jullie deze situatie kennen en mij wat tips kunnen geven.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Ligt waarschijnlijk aan zijn internet instellingen. Daarin kun je aangeven welk programma gebruikt moet worden voor bepaalde bestanden.

in IE: Extra -> internet opties -> programma's

daar kun je aangeven welke programma's gebruikt moeten worden bij bepaalde bestanden op het internet

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:01
Op dinsdag 11 juni 2002 11:24 schreef TheKeeper het volgende:
Ligt waarschijnlijk aan zijn internet instellingen. Daarin kun je aangeven welk programma gebruikt moet worden voor bepaalde bestanden.

in IE: Extra -> internet opties -> programma's

daar kun je aangeven welke programma's gebruikt moeten worden bij bepaalde bestanden op het internet
Ik heb net even gekeken en of het aan mijn pc ligt weet ik niet (ik draai win '95 met Office '97 en IE5.5).
Maar als ik daar kijk kom ik niet verder dan HTML editors, mail, nieuwsgroepen, 'internetgesprek', agenda en contactpersonen als opties.

Verder komt het bij mij ook wel eens voor dat ik een gifje op moet slaan als bitmap. :?

Maar goed (voordat we helemaal de SA kant op gaan) ik zie trouwens niet in wat jij er als 'webmaster' aan kunt doen. Lijkt mij inderdaad gewoon een probleem van de bezoeker.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Op dinsdag 11 juni 2002 11:22 schreef coelho het volgende:
Waarom opent het .doc document bij mij meteen, en krijgt deze gast een keuzemogelijkheid tot opslaan? Hij heeft tenslotte Word. (Misschien een instelling??)
Die vraag krijg je altijd als IE nieuw geinstalleerd is. Je kunt dan kiezen uit openen of opslaan. Maar als je die een keer weggeklikt hebt met het vinkje aan komt die vraag nooit weer, en opent hij dus direct het document.
Hoe kan het dat een .doc document wordt opgeslagen als een .dat document?
Dat kan aan je link liggen, maar dan zul je een stukje code moeten posten.

• coelho
code:
1
2
3
<A HREF="bestanden/handleiding_aanvraag_projectsubsidie.doc" TARGET="_blank">
      Handleiding Aanvraag Projectsubsidie
    </A>

Dit is een van de links waar het om gaat. De rest van de links zien er hetzelfde uit. In de map met de HTML file waar deze code in staat, zit dus een map bestanden, met daarin het .doc document.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Dit klopt allemaal wel. Dan ligt het gewoon aan de instellingen van die klant. En heeft hij iets verkeerd staan waardoor het niet helemaal goed gaat met Word bestanden.

Verwijderd

Gewoon zippen :?

• coelho
Op dinsdag 11 juni 2002 16:18 schreef Geqxon het volgende:
Gewoon zippen :?
Het is juist de bedoeling dat mensen met 1 klik een Word-document binnenhalen. Je staat te kijken hoeveel mensen niet weten wat zippen is...

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Dit is een beetje een wilde gok, ..
maar heeft diegene met problemen misschien heel toevallig een mac-systeem?

Er staat mij heel vaag iets bij over download problemen en het
mac -> pc (of pc -> mac) verhaal in combinatie met .dat files.

Niet dat je hier heel veel wijzer van wordt,
maar misschien zet dit iemand anders ook weer aan t denken. :)
Pagina: 1