De beste digitale satelliet schotel reciever ?

Pagina: 1
Acties:

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Er zijn momenteel heel erg veel recievers in omloop. Wat is volgens jullie de beste qua prijs/kwaliteit ? Ikzelf dacht tussen de 300 en 400 EUR (minder kan ook). Ik heb nu zelf de Pace dvr 500 (jaja..het is niks) met een 78cm Triax DTS Schotel maar krijg het nog niet aan de praat, constant 2 streepjes en beeld blijft op "sneeuw".

Veel mensen gebruiken de Humax 5400Z maar ik heb ook gehoord dat er voedingsproblemen zijn.

Enige mensen kennis van zaken hier ?

If so, please elaborate with me.... :)

Verwijderd

Als je een ontvanger van de prijsklasse die je noemt kom je op Pace en andere merken uit. Het verschil tussen deze is nihiel .. ze zijn aan de binnenkant hetzelfde (wat betreft electronica) en ook de firmware is hetzelfde. Verschil tussen ontvangers is er niet, behalve dan als je naar een prijs klasse hoger gaat (Nokia mediamasters oid).

Wat betreft dat je geen beeld krijgt, je moet zo schotel ook uitrichten ?!?!!?!? (19,2 graden Zuid-Oost / 30 graden verticaal). En "sneeuw" kan met een digitale ontvanger niet tenzij die defect is, het is wel of geen beeld.

Aan je verhaal te zien heb je niet denderend veel verstand van schotels e.d., ik denk dat het verstandig is als je met het apparaat eens langs een bedrijf langs gaat (dat bij jouw in de buurt zit :) ) die verstand hebben van schotels etc.

• Choller
Dat klopt...ik heb helemaal geen verstand van schotels. Ik had eigenlijk ook verwacht dat ik toch een blauwe menu scherm kreeg al was de schotel niet goed gericht, maar ik krreeg alleen sneeuw.

Even verder zoeken kwam ik hieruit.

Vraag: Mijn Pace ontvanger doet helemaal niets meer, er verschijnen alleen 2
streepjes, ik heb gehoord dat dit betekent
dat hij geen signaal heeft.. Weet iemand hoe ik dit kan repareren?

Antwoord: de volgende elco's vervangen:
C712 = 1000 uF / 50V
C755 = 470 uF / 35V
C762 = 470 uF / 35V
C761 = 470 uF / 35V
C718 = 220 uF / 50V
C763 = 220 uF / 50V
C720 = 10 uF / 50V
WTF ?? :(

De man zegt echter:
Je moet signaal eerst ontvangen bij een analoog.
Hij is 100% goed.

Misschien moet ik toch weer de trip naar rotterdam nemen dan om het uit te testen bleh....

Verwijderd

Wat ik begrijp je ... iemand heeft de schotel ontvanger gerepareerd -> div. onderdelen vervangen. En die zit in Rotterdam?

Als je dan terug gaat ... vraag of hij je kan demonstreren dat die het daadwerkelijk doet :). Wat betreft eerst met analoog ontvanger beeld hebben = onzin!!!

Wel is het handig om een "sat finder"* te hebben, dat is een apparaatje met een metertje erop die uitslaat naar gelang er signaal is. Dus beter signaal betekend dat het wijzertje verder naar links gaat. Als je dan de schotel in de richting van de door mij (in vorige post) genoemde richting zet is het nog maar een kwestie van beetje bijdraaien. Je moet dan wel opletten dat er meerdere Astra sattelieten zijn en dan kan je weer niet met een analoge ontvanger zien welke de goede is. Hoe weet je dan hoe het de goeie is, in de firmware van de digitale ontvanger zit een ontvangst meter ingebouwd die alleen reageert op een digitaal signaal en daar is maar één astra voor in de lucht :). Zo zie je maar weer dat dat gel*l van 'eerst beeld met analoog hebben' echt onzin is :D.

edit:
* = satfinder is een apparaatje wat je tussen de de kop van de schotel en de ontvanger aansluit.(hoop dat het idee een beetje overkomt :) en plaatje toegevoegd
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/289/G1/289949G1.JPG

• Choller
Ja, die signaal meter ken ik wel. Ik had het niet gekocht omdat ik eerst handmatig wou proberen (met een kompas).

Ik had die pace gekocht van iemand uit rotterdam, ik kan wel bij hem gaan om te testen (ik had vorige keer weinig tijd en kon het niet doen), dus op zich is dat geen probleem. Het is omdat ik helemaal geen menuscherm ziet van de pace dat ik het raar vond.

Ik heb gewoon alles normaal aangesloten, de kabel door de arm en goed aan de lnb aangesloten, de andere uiteinden goed in de ingang (met de schotel icoon) aangesloten, dat is toch meer dan genoeg toch ? :)
Ik ga vanavond of morgen een kompas kopen en dan ff precies richten (163 graden azimut).

Maar de topic is welke reciever een aanrader is :).

Ik ben eventueel te bereiken op choller@themainclick.net

• Gorefest
  • Laatst online: 05-03 09:07

Gorefest

serial killer.

Een van de beste merken is Echostar.
Is bovendien een Nederlands bedrijf.
Kijk maar eens op hun website http://www.echostar.nl
Ontvangers zijn bij de betere satelliet boeren te krijgen.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 21:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

(ik werk dus in een Satelliet-zaak, maar ik bedoel dit niet als spam).

Pace 500 moet je opnieuw instellen op de nieuwe home transponder, hoe dat moet vind je op internet. Dan heb je (mits je een werkende kaart hebt) perfect beeld op zich maar het is een eerste generatie ontvanger, dus zeer heel veel beperkt.

De nieuwe Echostar's hebben (naar mijn mening en die van m'n werk) matige software en matige service.

Een goede ontvanger op het moment is Topfield, vind ik zelf dan. Daar verkopen we er een hoop van. Topfield 4000 is echt de favoriet. Topfield 3000 is voor de draaiers, is een stuk goedkoper en heeft net zoals de 4000 Disecq motor-sturing.

Voor gewone thuiskijken kun je ook gewoon een SECA box nemen, de nieuwe Pioneer DBR 120 bied de meeste kijkers al zat voor het geld. Phillips en Strong raad ik af omdat de software een stuk trager is.

O en koop nou geen Humax. Patchen is niet meer nuttig, en de Z versie kan al helemaal niet meer gepatched. Plus dat Humax vaak vastloopt, traag is en gewoon DUUR. En de 5400 draait nog op IRDETO, terwijl alle tv-zenders uit het Nederlandse boeket op Seca zitten.

Dus: Wil je simpel: neem een secabox. Wil je draaiende luxe (die je waarschijnlijk niet nodig hebt), koop dan een topfield.

• Gorefest
  • Laatst online: 05-03 09:07

Gorefest

serial killer.

De nieuwe Echostar's hebben (naar mijn mening en die van m'n werk) matige software en matige service.
Wacht maar tot je de nieuwe software ziet. :9~

• Choller
Op dinsdag 11 juni 2002 21:39 schreef sebastius het volgende:
Pace 500 moet je opnieuw instellen op de nieuwe home transponder, hoe dat moet vind je op internet. Dan heb je (mits je een werkende kaart hebt) perfect beeld op zich maar het is een eerste generatie ontvanger, dus zeer heel veel beperkt.
Hmm..is dat dus ook de reden waarom ik alleen een sneeuwbeeld krijg en helemaal geen menu ofzo (wat ik wel verwacht). Ik heb geen handleiding, ik heb wel eentje besteld en die zal over een paar dagen binnen zijn. Ik ga ff verder zoeken over dat "home transponder".

Sebastius... :o als je het niet erg vind, kan je even met mij contact opnemen ? choller@themainclick.net.

ALvast bedankt.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op dinsdag 11 juni 2002 12:05 schreef mad_maxz het volgende:
Als je een ontvanger van de prijsklasse die je noemt kom je op Pace en andere merken uit. Het verschil tussen deze is nihiel .. ze zijn aan de binnenkant hetzelfde (wat betreft electronica) en ook de firmware is hetzelfde.
Pace is al heel erg gedateerd hoor, da's een andere generatie dan de SECA mediaguard ontvangers waar jij op doelt.

• Choller
Wat voor prijs hebben die pioneers dan ?

Ik heb overal op satelliet.pagina.nl gekeken maar ik kon er nergens iets van vinden :?

• Bigfoot
Lees es de volgende topics: [topic=522041]

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 22:19

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Die 5400Z is zo geliefd omdat die een ingebouwd slot heeft die te patchen is, waardoor er illegale kaarten makkelijk op kunnen worden gebruikt.
De vorige 5400 (IRC) moest worden aangepast vanwege deze mogelijkheid, maar door een firmware *upgrade* kan het nu nog steeds.
Ik probeer alleen de feiten te beschrijven, dus geen reacties graag van "Dit mag niet" Dat weet ik, het is alleen en verklaring voor de populariteit.
Ik heb zelf een 5600 maar in mijn omgeving ken ik meerdere mensen met een 5400 en ik heb nog nooit van voedingsproblemen gehoord

• Bigfoot
Op vrijdag 14 juni 2002 13:46 schreef Goodielover het volgende:
Die 5400Z is zo geliefd omdat die een ingebouwd slot heeft die te patchen is, waardoor er illegale kaarten makkelijk op kunnen worden gebruikt.
De vorige 5400 (IRC) moest worden aangepast vanwege deze mogelijkheid, maar door een firmware *upgrade* kan het nu nog steeds.
Je zegt het net verkeerd om joh.....
Pagina: 1