Stel ik heb een pagina met frames. Een linker (navigatie) frame en een rechter (content) frame. Als ik link naar een bepaalde pagina die getoond wordt in de content, komt de gebruiker uit op de content pagina zonder het left frame. Kan ik zó linken, dat dit er ook bij getoond wordt?
Verwijderd
basic html
zoek es op target in je frontpage help of grbruik de http://gathering.tweakers.net/forum/find
zoek es op target in je frontpage help of grbruik de http://gathering.tweakers.net/forum/find
Wat doet dit trouwens in I&T ?
Maarja, als je bedoeld dat de pagina van waaruit gelinkt wordt ook meeveranderd moet worden moet je deze code gebruiken:
edit
effe minder layout-verneukend gemaakt.
edit2
en idd self
Maarja, als je bedoeld dat de pagina van waaruit gelinkt wordt ook meeveranderd moet worden moet je deze code gebruiken:
code:
1
2
3
| <a href="blabla" onClick="window.self.location='newlinkframe.html'" target=" rightframe"> bla</a> |
edit
effe minder layout-verneukend gemaakt.
edit2
en idd self
Snow is only frozen water
Verwijderd
wel self ipv selOp dinsdag 11 juni 2002 11:12 schreef Wally-S het volgende:
Wat doet dit trouwens in I&T ?
code:
1 2 3 <a href="blabla" onClick="window.sel.location='newlinkframe.html'" target=" rightframe"> bla</a>
Dit is gewoon een keertje een boekje "HTML" uit de bibliotheek ofzo lezen.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
ok, vriendelijk dank allemaal. Ik ben behoorlijk op de hoogte van HTML (goed zal ik nooit over mezelf zeggen). Alleen het framesverhaal vertoont op sommige punten hiaten in mijn brein. Nogmaals bedankt voor de hulp.
Ik ben er helaas toch nog niet uitgekomen. Heb alles wat ik in de search kon vinden uitgeprobeerd. Als ik link naar de frameset url, kom ik bij de index-pagina uit. Als ik link naar de framepagina, komt het navigatieframe niet tevoorschijn. Hoe laat ik hem de frameset laden met de bedoelde content pagina in het frame?
Je moet als target de naam van de frame gebruiken niet niet de url.
Post anders effe code, dat gaat wat makkelijker.
En voor uitgebreide HTML uileg kan je ook effe naar www.w3schools.com gaan.
Op dinsdag 11 juni 2002 11:52 schreef Wally-S het volgende:
Je moet als target de naam van de frame gebruiken niet niet de url.
code:
1
| http://www.holidaycars.nl/uniform/internetboeking1.asp?anvrnr=99122 |
Ik wil gewoon vanuit mijn website een link naar dit gedeelte van de vakantiediscounter. Het adres is: http://www.vakantiediscounter.nl/. Als ik dat als href neem, komt de link natuurlijk niet op de autohuurpagina terecht. Als ik alleen de bovenstaande link als href neem, krijg ik het frame niet erbij.
Sorry, maar ik snap er niets meer van.
Leg eens duidelijk uit waar je wat wil hebben met welke link.
Leg eens duidelijk uit waar je wat wil hebben met welke link.
Verwijderd
pfff staat deze hier nog steeds...
Ok je hebt dus als ik het goed begrijp een html pagina waar je frames aanmaakt. Elke frame moet je een naam geven bijvoorbeeld "navigatie" voor je links en "hoofdscherm" waar de link geopend wordt.
In je navigatie html pagina heb je dus links staan die je in hoofdscherm geopend wilt hebben. Bijvoorbeeld <a href"="link.html">Link</a>
Om deze link in "hoofdscherm" te krijgen zet je er target="hoofdscherm" bij.
Dit wordt dus: <a href="link.html" target="hoofdscherm">Link</a>
Is gewoon standaard html...
Ok je hebt dus als ik het goed begrijp een html pagina waar je frames aanmaakt. Elke frame moet je een naam geven bijvoorbeeld "navigatie" voor je links en "hoofdscherm" waar de link geopend wordt.
In je navigatie html pagina heb je dus links staan die je in hoofdscherm geopend wilt hebben. Bijvoorbeeld <a href"="link.html">Link</a>
Om deze link in "hoofdscherm" te krijgen zet je er target="hoofdscherm" bij.
Dit wordt dus: <a href="link.html" target="hoofdscherm">Link</a>
Is gewoon standaard html...
Hier is een voorbeeld
Ik klik dus op autohuur. Een nieuwe pagina verschijnt. Deze pagina is een onderdeel van de frameset van www.vakantiediscounter.nl. Ok, vakantiediscounter is een k u t-site, maar ik wil toch dat hij deze autohuurpagina opent in het frame van vakantiediscounter.nl.
Ik klik dus op autohuur. Een nieuwe pagina verschijnt. Deze pagina is een onderdeel van de frameset van www.vakantiediscounter.nl. Ok, vakantiediscounter is een k u t-site, maar ik wil toch dat hij deze autohuurpagina opent in het frame van vakantiediscounter.nl.
Wacht effe, wil je dat er na de link deze pagina geopend wordt?
Wees voortaan effe IETS duidelijker. 
Das niet zo heel moeilijk, copier hun index.html en verander de source voor het frame main, naar de source van de pagina die jij noemde.
Link vanuit jouw pagina naar die nieuwe index.html en het werkt.
Das niet zo heel moeilijk, copier hun index.html en verander de source voor het frame main, naar de source van de pagina die jij noemde.
Link vanuit jouw pagina naar die nieuwe index.html en het werkt.
Target = "naamcontentframe" aan je linkje meegeven 
En eigenlijk hoort dit in Webdesign & Graphics, maar dit is wel héél erg basis. Had je ook best met de zoekfunctie kunnen vinden.
En eigenlijk hoort dit in Webdesign & Graphics, maar dit is wel héél erg basis. Had je ook best met de zoekfunctie kunnen vinden.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()