Toon posts:

File Manager Mandrake ( Gnome & KDE )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende dilema. Ik heb daarnet Mandrake 8.2 geinstalleerd met Gnome. Daarvoor draaide ik KDE maar GNome en KDE verschillen in File Managers. Is het mogelijk om de filemanager van KDE te gebruiken in Gnome.

Dit omdat ik met de file manager van KDE wel direct .tar.gz kan uitpakken en dit met die van Gnome niet lukt. Ik heb dat dit mogelijk is zoja zou iemand me uit kunnen leggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Verwijderd

volgens mij installeert md82 automatisch alle kde base pakketen. en zou je dus alleen via de pakagemanager alleen konquer nog hoeven te installeren en je bent klaar voor gebruik

Verwijderd

Topicstarter
Valt die van CD 3 af te halen of moet ik die ergens downloaden.

PS : Andere suggesties zijn welkom.

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
bij gnome komt naar mijn weten ook standaard GMC, hiermee kan je tar.gz bestanden ook gelijk uitpakken (of je installeerd rox en set de runaction).

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Die heet toch noatus van Gnome? die heb ik wel es in MND gedraaid

Verwijderd

Topicstarter
Die draait naar mijn mening ( GNome ) noatus en dat zuigt 2 keer op een ingepakte file drukken en hij doet niks :(

Verwijderd

Het heet Nautilus. :P.

Zie http://g-scripts.sourceforge.net/ voor een oplossing voor je probleem. :).

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er geen enkele oplossing om de file manager van KDE over tezetten naar het gebruik bij Gnome?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Natuurlijk wel, die kun je gewoon gebruiken als je hem geïnstalleerd hebt staan. Open een terminal (zo'n DOS-achtig scherm) en typ 'konqueror'. Als dat werkt kun je een snelkoppeling aanmaken op je desktop en/of ergens in GNOME instellen dat Konqueror je standaard filemanager is, neem ik aan.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1