RH installeren via eigen FTP

Pagina: 1
Acties:

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Hi,

Ik heb hier een PC met 3 RedHat 7.3 iso images. Nu wil ik op een andere pc graag RedHat installeren via ftp.
Ik wil de iso images mounten met daemon-tools en die in de ftpserver beschikbaar stellen, zodat ik daar met die andere machine naar toe kan connecten.

Hoe moet ik dat aanpakken?
Wat moet ik precies sharen van die iso images?

(Waarom zo moeilijk? Gewoon omdat ik dat wil... Ik kan natuurlijk de images branden en die gebruiken, maar ja..)

• toolzero
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07-2022
of het met iso's kan weet ik niet, maar je kan volgens mij wel alle packages los downloaden (dat kon in ieder geval wel met rh7). Als je die dan op je ftp zet, kan je het installeren. Succes.

• metalant
Weet je misschien een URL waar je meer informatie over dit onderwerp kan vinden?

Want het lijkt mij dat de ftpserver er uit moet zien als een redhat mirror site.

Dus als ik die drie iso's mount in de cddrivers f:, g: en h:, en ik maak virtual links in de ftpserver, dan moet dat toch lukken lijkt mij.

Verwijderd

Ik weet niet of je voldoende aan die iso images hebt voor een ftp install... Maar als je iso images wilt mounten moet je 'loopback-devices' mee hebben gecompiled in de kernel (of als module). Ik neem aan dat die andere linux-computer van je ook een Redhat machine is. (In dat geval heb je geluk, want Redhat zal daar wel een module voor hebben (loop.o)).

Het mounten van de iso images doe je alsvolgt:
code:
1
mount -t iso9660 -o ro,loop=/dev/loop0 file.iso /mnt/mountpoint

Vervolgens kun je die folder uiteraard sharen via FTP of NFS.

Suc6!

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Ja... als je bij de losse files in de iso kunt is het voldoende.. je moet ff klooien met het precieze pad dat je opgeeft.. maar verder ging het bij mij altijd prima met gewoon gebrande iso's in mijn ftpserver...

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• metalant
Zoals in de eerste post gemeld, de andere pc draait daemon-tools. Dat is een Windows programma.

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 11:10 schreef metalant het volgende:
Zoals in de eerste post gemeld, de andere pc draait daemon-tools. Dat is een Windows programma.
Het draait wat? Bah, Windows???? Ik weet niet wat daemon-tools precies is of zijn... Maar goed als je daar ISO's mee kunt mounten dan werkt dat natuurlijk ook....
Pagina: 1