Op mijn Win2000 pro computer kan ik de filmpjes uit mijn Canon PS A40 cam niet bekijken wegens het ontbreken van een videocodec.
Welke codec moet ik daarvoor hebben?
Welke codec moet ik daarvoor hebben?
Verwijderd
Verwijderd
hmmm....ik heb geen Quicktime maar wel filmpjesOp dinsdag 11 juni 2002 11:53 schreef Muyz het volgende:
Volgens mij moet je Quicktime hebben
zucht...met Quicktime kun je je filmpjes afspelen...gewoon ff downloaden: http://www.apple.com/quicktime/Op dinsdag 11 juni 2002 11:57 schreef FastDevil het volgende:
[..]
hmmm....ik heb geen Quicktime maar wel filmpjes
Overigens stond op deze review WEL bij het voorbeeldfilmpje dat je Quicktime kon gebruiken, vandaar dat ik het - zonder succes - probeerde.Movies are saved in AVI format, using the M-JPEG codec.
Heel vreemd, want ik speel mijn filmpjes (Canon S30) thuis gewoon af met Quicktime. Ik mag toch aannemen dat Canon geen verschillende formaten gebruikt...Op dinsdag 11 juni 2002 12:00 schreef stefijn het volgende:
Quicktime net geinstalleerd, ook geen succes.
Kwam wel op een reviewpage van de A40 dit tegen:
[..]
Overigens stond op deze review WEL bij het voorbeeldfilmpje dat je Quicktime kon gebruiken, vandaar dat ik het - zonder succes - probeerde.
M-JPEG maar eens opzoeken dan
Verwijderd
probleem al opgelost, gelukkig maarOp dinsdag 11 juni 2002 12:11 schreef stefijn het volgende:
Oke, maar misschien heb jij al een M-JPEG codec op je computer staan.
Anyway: Gevonden
ik heb nu alles uninstalled (Divx, Quicktime, WMP71) en deze codec van http://www.morgan-multimedia.com/ geinstalleerd en nu werkt het wel onder WMP6.4 van mijn win2k pro
nope, zeker weten van niet.Op dinsdag 11 juni 2002 12:11 schreef stefijn het volgende:
Oke, maar misschien heb jij al een M-JPEG codec op je computer staan.
Dat helpt je in ieder geval 60 dagen vooruit, daarna wordt het betalen...Anyway: Gevonden
ik heb nu alles uninstalled (Divx, Quicktime, WMP71) en deze codec van http://www.morgan-multimedia.com/ geinstalleerd en nu werkt het wel onder WMP6.4 van mijn win2k pro
Dan ondersteund je videokaart het misschien of zo?Op dinsdag 11 juni 2002 12:52 schreef Muyz het volgende:
[..]
nope, zeker weten van niet.
[..]
Dat helpt je in ieder geval 60 dagen vooruit, daarna wordt het betalen...
Nee, het is echt alleen Quicktime, geloof me nou maar. Quicktime stond bij mij ook op de CD die ik van Canon kreeg bij mijn cameraOp dinsdag 11 juni 2002 12:58 schreef stefijn het volgende:
[..]
Dan ondersteund je videokaart het misschien of zo?
Ja, dat klopt. Je ziet alleen wel een watermark in je filmpje tot je de codec hebt gekochtO ja..effe een andere zoeken dan maar
update: deze doet het ook http://www.mainconcept.com/archive/mcjpg30.zip en is volgens mij gratis
Dan zijn de goede codecs NATUURLIJK gewoon met je canon install meegekomen. Bij mij ook, maar dat spul staat niet op deze computer.Op dinsdag 11 juni 2002 13:18 schreef Muyz het volgende:
[..]
Nee, het is echt alleen Quicktime, geloof me nou maar. Quicktime stond bij mij ook op de CD die ik van Canon kreeg bij mijn camera
[..]
Ja, dat klopt. Je ziet alleen wel een watermark in je filmpje tot je de codec hebt gekocht
Tijd om verder te zoeken? Ben wel geinteresseerd als je een gratis codec vindt voor Windows Media Player...
Ja, dat zeg ik toch, Quicktime. Dat *is* de codec.Op dinsdag 11 juni 2002 13:31 schreef stefijn het volgende:
[..]
Dan zijn de goede codecs NATUURLIJK gewoon met je canon install meegekomen.
Aha, en als ik Quicktime installeer dan doet ie niks? Beetje vreemd vind je niet?Op dinsdag 11 juni 2002 13:43 schreef Muyz het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch, Quicktime. Dat *is* de codec.
Weet je dit of denk je dit? Feit is dat ik, voor ik de Canon camera had, van een of andere site waar ze camera's reviewen een Canon filmpje heb gedownload. Dat kon ik in eerste instantie ook niet afspelen. Ik heb toen bij Apple zelf (dus niet bij Canon!) Quicktime gedownload. Daarmee kon ik toen wel dat filmpje afspelen. Ergo: de codec moet wel in Quicktime zelf zitten...Op dinsdag 11 juni 2002 14:23 schreef stefijn het volgende:
[..]
Aha, en als ik Quicktime installeer dan doet ie niks? Beetje vreemd vind je niet?
Hoe zou dat nou komen? Omdat QT standaard geen ondersteuning voor M-JPEG heeft natuurlijk, maar Apple sluit met Canon een dealtje voor het leveren van hun QT software, en dus zorgt Canon ervoor dat hun .avi's met QT afspeelbaar zijn met een extra codecje.
QT zelf is zeker geen codec, maar gewoon een mediaplayer voor .mov files.
....dit is wat de player support zoals op http://www.apple.com/quicktime/specifications.html is te zien:Besides playing MP3 content, QuickTime supports timecode tracks as well as MIDI standards such as the Roland Sound Canvas and GS format extensions. QuickTime also supports key standards for web streaming, including HTTP, RTP and RTSP. Plus, QuickTime supports every major file format for images, including JPEG, BMP, PICT, PNG and GIF. QuickTime also features built-in support for digital video, including the DV camcorder formats, as well as support for AVI, AVR, MPEG-1, H.263 and OpenDML.
maw QT heeft wel MJPEG supportVideo compressors
- H.261 H.263 Animation Apple BMP Apple Video Cinepak Component video DV NTSC and PAL Graphics Microsoft OLE Microsoft Video 1 [b]Motion JPEG A and B[/b] Photo JPEG Planar RGB Sorenson Video 1, 2, and 3
Dat weet ik niet, nu is die codec geinstalleerdOp dinsdag 11 juni 2002 15:12 schreef Muyz het volgende:
In dit draadje : [topic=497713/1/25]
staan ook een paar filmpjes. Kun je die ook niet afspelen?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq